מהפכים לא מבוקרים. במבחן המעשי בהרצליה עם הבוחן "המבולבל"

SSWS

New member
מהפכים לא מבוקרים. במבחן המעשי בהרצליה עם הבוחן "המבולבל"


"המבולבל" עד לא מזמן עובד מרינה ותיק.
היה מנהל של אחד המקומות הידועים במרינה. 4 תלמידים של שיא גל במבחן שבסופו רק אחד עבר . הצוות לא נראה כל כך מיומן,ומבין עיניין. התלמידה שעברה עשתה פעמיים מהפך לא מבוקר ולא ענתה נכון על שאלות של פינוי דרך ואורות. הנה לכם הוכחה -שאפשר לעשות שתיים(!) לא אחד,שתי מהפכים לא מבוקרים-ועוד לעבור את הבחינה ב הצלחה...

אז אין סיבה לחשוש ממהפכים ומ"התנגשות" בשאלות התאוריה במבחן המעשי בניגוד למה שאומרים לנו המדריכים בבתי ספר.

דבר מעניין נוסף שעל ה"סיפון" במבחן הזה ,היה תלמיד יוצא חיל הים שהיה לו רישיון 40 (מסחרי) ו 50 (גוררת!!!) .ונכשל.
ועוד אחד מבינהם לא עשה בכלל מהפך, והיה מעולה בתאוריה.ולמרות זאת לא עבר.
ועוד התלווה לאותה בחינה ,עוד בוחן נורא ותיק לבוחן ה"מבולבל"
שהוא חדש יחסית.
הצוות זרק 45 מטר של שרשת עוגן ורק בסוף שמו לב שהעוגן בכלל קשור לברווז עדיין.

בקיצור
לכל התלמידים שעדיין לומדים -אין שום סיבה לחשוש ממהפך לא מבוקר במבחן
...
שיהיה לכולנו בהצלחה.

 

2004DANIEL

New member
חחח "י. המבולבלל" מכר ותיק שלי.

היה בכיר במספנה
היינו עושים אצלו תיקונים וטיפולים מדי פעם. הייתי קורא לו נודניק במקום המבולבל.
אחרי הכל אין לך למי ללכת הם יחידים בהרצליה.
היוצא חיל הים שנכשל זה ברור- כי חיל הים אין שם מפרשנות.זה רק מנועים ,אפילו באופטמיסטים הקטנים של בני הרצליה אין להם שום מושג...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
הוא ה"מבולבל" לא היחידי, יש עוד כמה נפוחי אגו גרועים ממנו

עליהם כתב רנדי ניומן את שירו האלמותי....

 
ואף אני רוצה להוסיף משהו באשכול מכובד זה
.


אכן כל מי שיש לו יאכטה בהרצליה, מכיר מי הוא הבוחן המדובר. גם כל מי שהשתמש בעבר בשירותי מספנת תלתנית של הרצליה. יובל המבולבל שלכם עד ליפני שנתיים היה מנהל המספנה .
אני מנחש , שאילן ZINA (ושאר מי שהגיב פה) הוא איש ים ושייט יותר מקצועי ממני . (אני בכלל בא מתחום הפיננסי) ולא ידען כזה גדול.



1. על "מהפך בלתי מבוקר" אני בכלל לא רוצה להתייחס (ויתרתי...) שזה דבר שפחות צריך להדאיג את מי שנמצא בכלי שייט אחר.
2. פה הבעיה היא ברורה.
הבוחן העביר את מי שלא ידעה נכון מי מפנה למי במצבי התנגשות .שזה דבר שמסכן אותנו, השייטים שמסביב.! שזה צריך להדאיג אף אותי.
זאת אמרת שאם אני למטה . יושן או מבשל... אני עלול "לשלם"על טעויות של אחרים -אם הסקיפר בסירה שמולי לא "בשל מספיק" ולא יודע חוקי פינוי דרך כמו שצריך...
3.תלמיד שלא יודע חוקי דרך -מכשילים בנימוס. ונותנים לו שישב וילמד עוד סיבוב, ובפעם הבאה יבוא יותר מוכן.
4.ראיתי הרבה מאוד פעמים שסקיפרים ישראלים (לא משנה באיזה בית ספר למדו)
מסורבים להשכרת יאכטה בחול(בעיקר ביוון וקפריסין) בגלל שלא ענו נכון על מצבי התנגשות. יש כאלה שנותנים לך מבחן אמריקאי (כן, כן), ויש מקומות שמישהו מאצלהם שואל אותך בעל פה . מה עושים במצב כזה - מפרשית משמאל... מימין... וכולי...
ראיתי הרבה ישראלים ש"יצאו כלעומת באו" בגלל שלא ידעו. גם באילת חבר סיפר לי שלא נתנו לו בגלל שלא הפגין ידע במצבי התנגשות.
ופה בוחן של רספ"ן נותן רישיון... הבנתם!!! א

4. אתה לא נותן רישיון למי שעושה מהפך בלתי מבוקר. גם לחברים שלו שיהיו יחד איתו -מגיע לחיות.
5. אל תשכחו שהיאכטות שלנו מפיברגלס -חור קטן וזה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים...תיקון.
לחשוב שיובל הבוחן "המבולבל"
העביר מי שעשתה את שתי הטעויות האלה...זה פשוט פטאתי. אתם רואים איך כולם מתעלגים על זה כאן .
 

אבי 2203

New member
נרשמת לתפוז בשביל זה??

זה בסדר לא להפגין ידע..או לחילופין להפגין חוסר ידע.. אפילו להיפגע זה בסדר... אבל לפגוע באנשים זה לא בסדר בוודאי שלא בפורום כזה
 

2004DANIEL

New member
בשביל זה אנחנו פה. באשכול יחודי זה כדי להועיל ולא לפגוע ח"ו.

אים יש איזה משהו לא מקובל בתחום השייט . אנחנו כאן כדי לדאוג שדבר כזה לא יחזור על עצמו. אפשר לראות מההודעות ומהתגובות שיש עיניין לכולם בנושא המדאיג הזה.
שבו בוחן רספן "יובל המבולבל" לא פעל כשורה והעביר את מי שלא היה צריך. במקום מי שצריך. אני בטוח שאם אתה היית במקום התלמיד הטוב ונכשל גם אתה היית מציף את הפורום.
 

אבי 2203

New member
כנראה שאתה לא מבין על מה אני מדבר

אין בעיה להציף בעיה שקשורה לשייט, בטיחות השייט, בקשה לעזרה טכנית....
יש בעיה עם נושא השיימינג, עם ההעלבה של אדם, עם קריאה בשמות גנאי זו הבעיה...
אין לי ספק שנפגע לך האגו שניכשלת בטסט וזה טבעי ובסדר להיפגע, יש דרך לברר למה, יש לך מדריך, למדריך יש בית ספר, אפשר להגיש עירעור על התוצאה, לצערי בחרת באפשרות הרעה מכל...לפגוע באדם בצורה פומבית..
אני ממש מבקש ממנהל הפורום רון יציב לא לאפשר שירשורים פוגעים כאלה
ואני לא קשור למיקרה אפילו לא מכיר את המקרה, כל הבקשה שלי לשמור על כבוד האדם
 

2004DANIEL

New member
אני ממזמן כבר לא תלמיד. אני הראשון שידע מי הבוחן לפי הרמזים

 

מטש2

New member
משפט שדה עם ימאות לא טובה (לא של הבוחן).

ההערה הראשונית דיברה על "ולא ענתה נכון על שאלות של פינוי דרך ואורות.". אתה כבר מסיק מזה שהיא "לא ידעה נכון מי מפנה למי במצבי התנגשות ". יש הבדל גדול בין שני הדברים.

בהנחה שאתה באמת מכיר את חוקי הדרך, התרחיש שאתה מתאר מראה שעברת בצורה בוטה על שני עקרונות:
1. אתה למטה מבשל או יושן ???? ומי במשמרת ? איפה החוק הכי חשוב בחוקי הדרך, שנקרא תצפית נאותה?
2. ונניח שהסירה השנייה טעתה, איפה המחויבות שלך למנוע התנגשות בלי קשר למה שהצד השני עושה ולמי יש זכות לקבל פינוי? מדוע הרשית לסירה השניה להתקרב עד כדי כך שאתה בפעולתך בלבד לא יכול למנוע את ההתנגשות, גם אם חייבים לך דרך ?

השרשור הזה הופך למשפט שדה לבוחן שמושמץ פה בלי שהמשמיצים יזדהו. הבוחן כמובן לא יכול להגיב כאן ולפרט לפני כולם את שיקוליו לגבי מקרה של נבחן ספציפי - זה "לא יעשה" וגם לא הוגן כלפי הנבחן. אם יש למישהו השגות על ההחלטות, לא כאן הבמה אלא צריך להגיש תלונה רשמית לרספ"ן. אם זה התלמיד עצמו, שיגיש ערעור. אני בטוח שהפורום ישמח לקבל דיווח על כזו תלונה ועל תשובת הרשויות.
 

SSWS

New member
בצפון מגישים את התלמידים הרבה יותר מוכנים , האווירה אחרת


 

SSWS

New member
במרכז זה בתי חרושת בגלל זה תלמידים רבים ניגשים לא מוכנים.

 

מפרשן1

New member
מבחן מעשי רשיון

לגבי השגותיך על ניהול המבחן לעיי:ל הצודקות על מה שהתרחש במבחן
1נבחן שמבצע מהפך לא מבוקר נכשל 2.נבחן שהתנגש נכשל הסיבה הוא טבע
3.אני לא מאמין ששינו את אופי המבחנים.
ולך נתקלת בסיפור שהעלת אתה חייב להעיר את האחראי על הבוחנים עם מכתב רשמי על מנת לפתור בעתיד ניהול מבחן
 

zina71955

New member
אופיו של השירשור הזה לא כל כך לרוחי. אבל,מספר הערות

1. מהפך בלתי מבוקר עלול להסתיים בראש שבור ופגיעה גופנית חמורה עד מוות. בוחן רציני, אסור לו שיאפשר בכלל מהפך בלתי מבוקר. הוא צריך לעצור אותו בעוד מועד. מבבחינת הבחינה, מספיקה הכוונה/תהליך של הנבחן לכיוון הזה.
2. בחוקי הדרך, לא כל שגיאה היא התנגשות. ולא כל התנגשות היא טביעה. קצת פרופורציה בבקשה.
 

2004DANIEL

New member
התנגשות היא כן טביעה. אבל לא הבנת על מה מסופר פה


אל תישכח שלרוב הסירות של הבתי ספר עשויות מפיברגלס דק דק... אבל לא נכנס לזה.
הוא בכלל סיפר על מיבחן שבו התלמיד היחיד שלא עשה מהפך לא מבוקר. וענה נכון על השאלות בחלק תאורתי. הבוחן לא העביר אותו , ובמקום זה הבוחן "המבולבל" העביר תלמידה שכן עשתה מהפכים לא מבוקרים.
כמו שאמרתם בוחן מקצועי לא יעביר מי שעשה מהפך .
אבל
אם החלטת כבר להעביר מי שעשה מהפכים בלתי מבוקרים. ו"התנגשות" בשאלות תאוריה. תעביר קודם את התלמיד שלא עשה מהפך בכלל. ולא "התנגש". ואח"כ תעביר את מי שאתה רוצה .


מה לא ידעת שהתלמיד ייספר את זה לכולם...
סקיפר שלא יודע נכון חוקי דרך . מה יסביר למשפחה שלו כשהם יהיו בקוקפיט והוא יהיה למטה מכין ארוחת ערב. אם הם אמורים להתפנות ולא עשו כן ,תבין לבד מה יכול לקרות!
ולכן לדעתי הבוחן יובל "המבולבל" שיהיה בריא , כיום גם עובד נמל. לא נהג כשורה.
 

מטש2

New member
כנראה שגם אני לא הבנתי. התנגשות היא טביעה?

במהלך השנים ראיתי המון התנגשויות, גם באניות וגם בסירות, בחלק גם לצערי השתתפתי. הרוב המוחלט של התנגשויות בסירות לא נגמר בטביעה, בלי קשר לעובי הדופן. גם שתי סירות ישראליות שהתנגשו באנייה גדולה לא טבעו, וגם סירות אחרות שהתנגשו במהלך תחרויות וזינוקים לתחרויות. כך שהאמירה למעלה במפורש לא נכונה ומגיעה לאילן (זינה) התנצלות. כדי לטבוע כתוצאה מהתנגשות צריך נזק שיגרום לחדירת מיים, כלומר מתחת לקו המיים, ובשונה מאניות זה בדרך כלל לא קורה (אבל כמובן שזה לפעמים כן קורה, ובכלל לא מומלץ).

וכמובן שאילן צודק גם בכך שלא כל שגיאה בחוקי הדרך זו התנגשות. למשל כל השייטים שלא מרימים את ה"סל" בחרטום לציין שהם גם על מפרשים וגם על מנוע, שוגים. לא שמעתי על מישהו שהתנגש בגלל זה.

ולגבי הבוחנים, זה לא כל כך משנה. אלו שיעברו את הבחינה ובאמת יפעילו סירה בעצמם, ממילא ילמדו מהשגיאות שלהם וישתפרו תוך כדי למידה. הסקיפרים המוסמכים שאני רואה זה הרבה שנים לא באמת יודעים להפליג אחרי הקורס והבחינה, עד שלא למדו זאת בעצמם תוך כדי התנסות. לזכור שתאונות קטסטרופליות בכלי שייט קרו הרבה פעמים לכאלו שעברו בהצלחה את כל הבחינות.
 
למעלה