מכס מרכז

גלובליה

New member
מכס מרכז

חזרנו שנה אחורה?

 

skipperrider

New member
לא מוזר?

שאיש מהשייטים לא טורח להתייחס לשערוריה המתחדשת הזאת?
מה להבין מההתעלמות הרועמת?
שחורף? שאבדה רוח ההתנגדות? שההתעמרות הממסדית היא גזרת שמיים? ש"מ'כפת לי אני-לא יוצא בקרוב לחו"ל?"
שרשות המיסים רצוי וטוב שתנהל את יציאת היאכטות לחו"ל?
אם לא תתעוררו...עוד נחויב להטיס ולארח פקחים מטעמם למרינות בחו"ל לקבלת חותמות כניסה...כן.בדיוק כמו את "בוחני" רספ"ן.
מי יעיר שאננים מתרדמת החורף?
 
לא, זה לא מוזר, גם משום שכל אחד חושב על עצמו ועל

פתרון עבורו, וגם בגלל, אולי, שברור, שמאבק כזה לא צריך להתנהל פה בפורום בפומבי,
אלא אולי בפגישה\אסיפה של בעלי עניין, אולי יחד עם עו"ד שמתמצא בזה,וידונו בבעיה ויחפשו פתרון מתאים במרוכז.
 

מאיר ריבא

New member
מכס

זה לא מש מוזר ואני מניח שרובנו נתקלנו בקפריסין ןבעןד מקומות בדרישה לעבור דרך המכס לפני יציאה מהמדינה (וכמובן בכניסה).
מה שמוזר זו ההתנהגות הלא יציבה של המכס, שפעם מתעניין ופעם לא ואף מתנהג בצורה לא עקבית במקרים דומים.
האם האתר יכול ליזום מפגש עם נציג המכס שיבוא ויסביר בצורה מסודרת מהם הכללים החלים על יבוא זמני של ספינה פרטית לישראל? כמה זמן מותר לשהות לפני חיוב במס? מה גובה המס? כיצד נקבע שווי ספינה כבסיס למס וכיוצ"ב קושיות.
 
מאיר, מאמונתי הלא גדולה במיוחד במערכת פה בארץ, הייתי מציע

לאו דוקא פגישה עם נציג המכס שיציג את עמדתו החד צדדית, אלא דוקא עו"ד מומחה למיסוי שיציג עמדה יותר מאוזנת ואת הדרכים להתמודד עם זה...אבל לצורך זה צריך אולי להתארגן.
 

doront64

New member
הגברת אכיפה

נראה לי שאצל שייטים רבים יש בלבול מושגים, שגורם להם לעבור על החוק, ייתכן שחלקם בכלל אינו מודע לזה.
אין שום קשר בין דגל הרישום של הסירה לתשלום מע"מ (ולא מכס כפי שרבים חושבים) על יבוא סירה. גם לא לבעלות עליה, למשל דרך חברה זרה. מי שצריך לשלם זה מי שמביא את הסירה ונהנה מהשימוש בה בישראל.
מותר להביא סירה לארץ למשך זמן מוגבל, דבר שנקרא יבוא זמני מבלי לשלם מע"מ. זה גם הנוהל לפיו אנחנו נכנסים למשל ליוון, ולא משלמים שם מע"מ בתנאי שנשהה שם זמן מוגבל הקבוע בחוק. אבל זה מחייב לצאת אחת לתקופה מהארץ.
מי שייבא סירה לישראל ומחזיק בה בארץ באופן קבוע חייב בתשלום, אלא אם כן ייצא אחת לכמה זמן, כפי שקבוע בחוק. אלא מה - במשך שנים כנראה שהרשויות לא אכפו את העניין הזה, והשתרשה האמונה (השגויה) שאם זו סירה דגל בזר, או בבעלות של חברה, לא צריך לשלם את המס.
ניראה שהרשויות החליטו להגביר את האכיפה, ולהשתמש לצורך כך בסעיף 40 לפקודת הנמלים, שמתירה/מחייבת מנהל נמל לעכב כלי שייט שהמס בגינו לא שולם.
עם כל המרמור בקרב קהילת השייטים - החוק לצד המדינה, והוא לא שונה ממה שמקובל במדינות אחרות. הסירה שלי למשל בדגל ישראלי, אבל אם אחזיק אותה באופן קבוע ביוון, או במדינה אחרת של האיחוד האירופי, אצטרך לשלם שם מע"מ.
עד עכשיו החוק לא נאכף במלואו, וכנראה שמישהו החליט להתחיל לאכוף אותו. זה כל הסיפור.
לגבי השווי לפיו צריך לשלם - זה נתון לפרשנות. ההגדרה היא שווי כלי השייט, וזה לא סכום חד משמעי. אני שילמתי מע"מ כשהבאתי את הסירה שלי לארץ. בהתחלה הם דרשו סכום לפי הערכה , לפי טבלה פנימית שלהם. יאמר לזכותם, שכשהראיתי להם שמחיר הסירה היה נמוך בהרבה מההערכה שלהם, והבאתי לכך אסמכתאות (חשבונית רכישה), הם קיבלו את עמדתי בלי שום בעיה ושילמתי את המס הנכון על פי חוק, ובא לציון גואל
 

doront64

New member
תיקון ותוספת

מאז 2013 יש מס נוסף, מס קניה של 15% על יבוא סירות,כי הן "מוצרי יוקרה". זה מורשת יאיר לפיד באוצר. זה בנוסף למע"מ, לא במקומו.
 

מאיר ריבא

New member
הערות

אכן מדובר במע"מ ומס קניה. המכס מוזכר לעיל כי האגף האמון על הטיפול והגביה הו האגף למכס ומע"מ. המכס הוא הגוף אותו פוגשים ביציאה. היתר זה דקדוקי עניות.

הצעתי לזמן איש מכס/מע"מ - כי זו ההתחלה ומעניין לדעת מה עמדתם ומה הפרוש שהם נותנים לסעיפי החוק, כידוע לא הכל שחור לבן וברור.
מכאן אפשר להמשיך עם עו"ד מומחה שיציג דרכי פעולה כמענה לדרישות רשויות המס.

לעניין הכניסה והיציאה - אני מכיר לפחות מקרה אחד, בו רשויות המס פנו לבעלי ספינה וטענו שספירת זמן השהיה לעניין הפטור היא מצטברת (כלומר לא מספיק לצאת מדי תקופה - הספירה אינה מתחילה מחדש אלא צוברת את כל ההיסטוריה). זה שונה מכל מה שמוכר לי בחו"ל ומעניין האם אכן נעשה בהתאם לחוק הישראלי או זה פרוש של סעיף "אפור".
 
למעלה