הדרכה

mercator1

New member
הדרכה

לפעמים נראה לי שמשהו לא הגיוני ברספ"ן.
קיימים כל מיני רישיונות שחלקם אולי קצת מיותרים (11.12.13.20.21.30.40.60..) ובמקביל נראה לי שיש פערים רציניים יותר מאשר עוד רישיון לעוד מטר אורך או עוד כמה כ"ס.
פגשתי כל מיני סוגי מדריכים. אנשי ים בעלי ידע וניסיון שיודעים להעביר את הידע לחניכים, לדבר בשפתם, לבנות שיעורים ומצגות, לדבר מול כיתה או תוך תרגיל בין החלוץ לקשר מוט ובין אדם בים למציאת שגיעת מצפן.. ראיתי גם אנשים עם ידע עצום אבל אף אחד לא מבין על מה הם מדברים ומתנחמים בחוברות הקורס. וראיתי גם אנשים שלא בדיוק יודעים על מה הם מדברים וגם כך אף אחד לא ממש מתייחס אליהם ברצינות.
אולי זה מה שמאפשר לרדת למחירי "מכירת חיסול" של קורסים?
שוב: קיימים מדריכים מעולים, והיותי בעל כמה רשיונות מעיד על כך (הם עבדו קשה).
בכל מקום אחר, מדריך נדרש לעבור הכשרה מסוימת, בדיקת התאמה ויכולת להדריך.
אני עוסק זמן רב בהדרכות והכשרות בתחום אחר ונאלצתי לעבור הכשרות רבות, מהדרכה טובה וניהול הדרכה, בניית מערכי שיעור, תיק יסוד, מצגות, תרגילי עמידה מול קהל, התגברות על מהפרעות שונות, יחס לחניך וכו'..
ברור שההכשרות גם משמשות כמתהליך ממיין ולא כולם מסיימים.
בתחום השייט, מספיק לדעת מה רוחב מדרגה או כמה ליטרים של מים צריך על כלי שייט מסחרי או איך לאזן את המטען האנושי תוך מתן אחוזי צל ע"פ התקנות, כדי להפוך למדריך (בלי לזלזל בחומר הנלמד שחשוב למי שיעסוק בתחום השייט המסחרי).
אין התייחסות בכלל לנושא הדרכה במבחנים ולא נדרש שום נסיון או ידע קודם בנושא הדרכה. וותק של שנת עבודה במועדון אינו מחייב עיסוק בהדרכה.
איני בא וטוען לצורך בעוד קורס או לעוד רישיון! לדעתי קיימים מספיק ואולי יותר מדי רישיונות. מה שחסר לי, זו התייחסות לנושא הדרכה.
נקודה למחשבה.
 
אתה צודק אין הכשרה רגולטורית ואחידה למדריכים. כל בי"ס מכשיר
את מדריכיו לפי פילוסופיית ההדרכה.
 

old skipper

New member
גם לרשיון עריכת דין יש מרצים טובים ופחות...

ראה את התפלגות העוברים במבחני הלשכה
 
למעלה