רעידות בזמן הפלגה.-פתרון לבעיה?

tovias1

New member
רעידות בזמן הפלגה.-פתרון לבעיה?

פרטי המקרה.
לפני כשבוע "נהנתי"משתי תקלות בו זמנית.
1.פין גזירה שמחבר את הציר לגיר נשבר בעקבות זאת הציר זז אחורנית
ולא הייתה תנועה.
2.נגזר בורג אשר מחזיק את צינור העודפים חזרה לפילטר סולר ובעקבות כך כל תחתית המנוע הייתה מוצפת בסולר.
כמובן שבגרירה חזרתי למקום העגינה שלי.
שמתי בורג חדש נפתר הבעיה של הסולר.
החזרתי את ציר המדחף חזרה למקומו והוכנס פין חדש.
3.כעט בניוטרל המנוע עובד והכל נראה תקין הבעיה כאשר אני משלב לגיר קדימה מעל 1500 סלד יש רעידות וויברציות קשות.
ברוורס הרבה פחות רעידות.
פין הגזירה שנשבר היה חלוד וישן וככל הנראה עייפות החומר גרמה לשבירתו.
עכשיו לשאלות מה לבדוק? איפה להתחיל ?בכדי לפתור את בעיית הרעידות.
מדובר בוולבו פנטה md 11 c
 

1שריל

New member
רעידות

לא יודע מה קדם ל"גזירת הפין" - לשאלתך איפה להתחיל - היתי מתחיל בפרופלור/מדחף ,לוודא נקי /חוטי דייג/רשת ו שלם/מלא ,ללא פגיעות ממשיך דרך המיסוב/קטלס/גובתת מילוא (לא יודע מה יושב/מוביל/מחזיק לך את הציר)ממשיך/ ,שיוור/ליניניג/עקמומיות של הציר,ישנן עוד אפשרויות כמו תושבות מנוע וכ"ו ,אך מכאן ניראה לי לפחות שהסיבה אצלך או "משהו פגע במדחף " או מעבר גיר/הילוך מהיר מדי בטורים/סל"ד לא מתאים
שיהה בהצלחה
 
לעולם לא מכוונים את המנוע והציר מחוץ למים....

על החוף הספינה יושבת בצורה אחת.ובמים היא יושבת אחרת(כמובן בצורתה הטבעית).ולכן הכיוונים חייב להעשות רק במים.
 

gerson1

New member
חייב לומר שישראלים תמיד מפתיעים אותי-הם יודעים יותר טוב

ואולי תספר לי איך מיישרים ציר בתוך המים...
 
לפי תגובתך אני משער שגם אתה "ישראלי" כי גם אתה יודע הכי טוב.

באשר לשאלתך:
התיחסותי היתה רק לעניין "הליינינג".ולא לציר עקום או ישר.
 

shachargl

New member
איך הציר מחובר לגיר?

האם בתוך קפלינג?, אם הקפלינג גם החליד סביב הציר ועכשיו הציר נע בתוכו יחסית בחופשיות (מוחזק רק על ידי הברגים), איבדת את האלינגמנט בין הציר לגיר, ראה דוגמא פה
 

tovias1

New member
מחובר עי קופלונג

אכן הציר מחובר עי קופלונג אבל ממה שבדקתי אין חופש ויש גם שגם שנמצא על הציר
ונכנס לקופלונג
 

shachargl

New member
מצטרף לשאר ההמלצות, לבדוק את כל המכלול

אולי מה שגורם לרעידות גם גרם לגזירה של הפין ולא להפך,
לבדוק ששום דבר לא תפוס על המדחף, שאין חופש בין הציר לבין הקטלס,
שכל הברגים של התושבות מנוע מחוזקים.
לנסות לראות אם הציר עקום על ידי סיבוב ובדיקה אם יש "בטן"
כשהחזרת את הציר, היית צריך ל"ריב" איתו כלומר לכוון קצת שמאלה או ימינה, או שהוא החליק ישר למקום?

מעבר לבדיקות הפשוטות,
לנסות לעשות אלייגנמנט בין הקפלינג לגיר, אם זה לא מצליח, כלומר הרווח בין הקפלינג של הציר הקפלינג של המנוע כל פעם זז למקום אחר זה גם סימן למשהו עקום
בהצלחה

 

tillerman

New member
דרושה בדיקה יסודית של תושבות מנוע,ציר ישר ו-cutlass bearing

תושבת מנוע פגומה בהחלט יכולה לגרום לתקלות שתיארת, תושבת פגומה גורמת לרעידות ,אפילו חזקות והציר יסתובב לא בקוו ישר וע"י כך גם לגרום לשחיקה של המיסב.
דרושה בדיקה יסודית של הנ"ל.
הבורג של צינורית הסולר יתכן ונשבר בגלל הרעידות.אם החזרה של הסולר היא לפילטר שלא מורכב על המנוע כדאי לעשות חיבור גמיש.
חשוב גם לבדוק את הפרופלור אם לא נגרם לו לנזק ולא ניזוק עקב פגיעה במשהו והוא לא מאוזן כעת.
לדעתי פין הגזירה עשה את עבודתו וקשה להאמין שנשבר רק בגלל חלודה.
 

zina71955

New member
אם הציר התחלק אחורה כשבורג הגזירה נגזר הרי שהמערכת שתפקידה

לחזק את הציר לקופלונג אינה כשירה. וזה הדבר אשר אתה צריך לבדוק קודם כל. לצורך זה תמדוד עם feeler gauge את האפיצהנ שבין הציר למקום כניסתו לקופלוג. אם יש שם מירווח הרי שבורג הגזירה ייגזר שוב ו - יש בהחלט אפשרות שמשם יש רעידות. זכור, בורג הגזירה אינו עובד לבד, הוא עובד בהתאמה להצמדת הציר אל הקופלונג, ואם אין לפיתה/הצמדה יש צרות.
 

danielia1

New member
רעידות.

דבר ראשון כשנגזר פין כזה - בדיקת המדחף והציר במים לגופים זרים ותקינות של המדחף. לא ציינת סוג מדחף, האם בדקת את כשירותו ושלמותו.כאשר הציר עקום וניתן לראות את הקופלונג וקצה הציר, נע בתנועה אקסצנטרית (רוקד) בטורים נמוכים בשילוב. גם לציר עקום במידה מסויימת ניתן לבצע לייניג טוב. מנסיון. הציר אצלי התעקם בזמן הנפה לא נכונה. לאחר הירידה בתום הטיפול המנוע רקד סמבה. ישבתי שם כשעה פתחתי את כל הברגים, הגדרתי את מיקום הציר ביחס לשרוול ומיסב הוולוו. קרבתי וכיוונתי את המנוע כך שמשטחי הפלנג'ים מתואמים. כמובן שגם את פלנג' המדחף קרבתי למנוע . מרגע זה המנוע לא רוקד יותר אך ניתן לראות שהציר עקום מעט.. לפני הטיפול , היתה נזילה מיציאת הגיר. אחרי הלינינג הנזילה פחתה. לימים פרקתי את הגיר, החלפתי את מחזיר השמן לקוטר יותר קטן בתאום עם חריטת השרוול של הפלנג'.
 

tovias1

New member
רעידות

העניין עדיין בטיפול הבעיה כנראה חופש של הציר בתוך הקופלונג.
בסיום אעדכן
 
למעלה