מצברית חרטומן

shai g

New member
מצברית חרטומן

המצבריה מראה 13.5 לפני עבודה, יורדת ל 10.5 במהלך העבודה, אבל חוזרת ל 12.5 אחרי מנוחה קצרה מאד. מרגיש לנו כאילו החרטומן עייף. האם לדעתכם המצבריה גמורה? היא מסוף 2013. תודה.
 

1שריל

New member
חרטומן

בכל מיקרה נפילת המתח שאתה מתאר יכולה לגרום גם נזק לחרטומן ולחיבוריו . רצוי להמנע מהפעלתו עד למיצוי סיבת התופעה.
 

shai g

New member
סוג המצברים

שני מצברים של וורטא:
Varta Blue Dynamic 70Ah 630A (E23
אשמח לתובנות/ המלצות
 

gb228

Active member
זה נראה כמו מצברי התנעה

אבל לשימוש מושכל בחרטומן נראה לי שזה בסדר גמור - זרם גבוה לפרקי זמן קצרים.
צריך באמת להקפיד על שימוש לפרקי זמן קצרים שאחריהם יש טעינה (ולא כמו שראיתי פעם מישהו ביציאה ממרינה הרצליה משתמש בצורה כמעט רציפה עם החרטומן במקום בהגה).
אני גם לא יודע איך העסק מחובר אצלך למערכת הטעינה - אם מחובר רק לאלטרנטור אז צריך להקפיד שהמנוע יעבוד מספיק זמן אחרי השימוש וגם להקפיד לטעון מדי פעם כשהסירה לא בשימוש לאורך זמן כדי להתגבר על נושא הפריקה העצמית.
 

Sail

New member
ניראה לי שזה מצב תקין,מקסימום המצבר מתחיל להתעיף מעט

 
רוב החרטומנים שראיתי מסתפקים במצבר בודד כי משך ההפעלה קצר
והמנוע והטעינה פועלים במרץ ממילא.
בהמשך למה שנכתב כבר קודם ולפני שתזרוק את המצברים ממליץ להחליף עם מצבר תקין ולבדוק.
חרטומן יכול להיות "עייף" גם בגלל ברניקלס בתעלה שלו וגם ייתכן שמשהו מפריע לו להסתובב (כמו חוט-דייג/חבל/ניילון) ולכן הוא יצרוך זרם.
האם לשני הצדדים הוא "עייף"?
המצבר בן שנתיים וחצי - זה לא אופייני.
 

shai g

New member
תודה לכולם על התובנות

החלפנו אתמול את שני המצברים. אחד מהם אכן היה לא תקין בעליל - חם מאוד, מנופח, ונראה שהמשיך להתחמם עצמאית גם זמן רב לאחר שנותק והוצא החוצה.
המצבר השני נראה תקין.
הציעו לי לבדוק אם המטען מוגדר נכון לסוג המצבר, ואת זה אעשה בקרוב.
 
למעלה