קול קורא - ויקי בעברית בנושא שייט בים התיכון

gb228

Active member
קול קורא - ויקי בעברית בנושא שייט בים התיכון

בכל שנה, לקראת עונת השייט, עולות השאלות לגבי יעדים, מסלולים, מעגנים וכו'. באופן טבעי רוב השאלות נוגעות לאגן המזרחי של הים התיכון.
ישנם בפורום כבר מספר פרסומים/מאמרים ותמיד ניתן לעשות חיפוש לאחור בנושא מסוים - אבל המידע בד"כ בן מספר שנים ואין לדעת אם ניתן לסמוך עליו.
בעבר נעשו מספר נסיונות להרים בסיס מידע "חי" אבל הם לא התרוממו. הסיבה העיקרית לכך, נראה לי, היא שהם היו מבוססים על הצורך במישהו שינהל את המידע והסרבול הכרוך בהגשת המידע והכנסתו לבסיס הנתונים.
הרעיון שלי הוא להקים מערכת מידע מבוססת ויקי.
מהו ויקי - ויקי הוא אתר שמרכז מידע, אבל מאפשר לכל אחד (ניתן להחליט האם כל משתמש מזדמן, או רק משתמש רשום) לעדכן או להוסיף מידע. כל זאת בסביבה הרגילה של הדפדפן. כך למשל אם קיים מידע על מעגן כלשהו ואחד המשתמשים מגיע אליו ומגלה שיש צורך בעדכון, או לחילופין להוסיף שורה שמאשרת את נכונות המידע לתאריך מסוים, בפעולה פשוטה יחסית בדפדפן הוא יכול לבצע זאת.

השאלה הראשונה והעיקרית היא - האם קוראי הפורום מוצאים צורך בכזה ויקי. ברור שכולם ישמחו להיות הצרכנים של כזה ויקי - השאלה העיקרית היא האם הקוראים יהיו מוכנים לעשות את המאמץ ולתרום מידע - הפעולה הבסיסית, למשל, היא שכל אחד שעונה לשאלה ומספק מידע חדש בפורום יטרח ויכתוב זאת גם בויקי.
הכוונה שלי היא להתחיל בים התיכון, וספציפית במזרח הים התיכון, אבל מכיוון שמדובר בויקי שמנוהל על ידי המשתמשים המידע יכול להתפרס מהר מאוד לכל יעד שייט בעולם.
יש לי אתר על שרת ביתי קטן עליו ניתן להתחיל להריץ את הויקי. אם אראה שהתעבורה מתחילה להיות גבוהה מדי ניתן יהיה בהמשך להעביר אותו לשרת גדול יותר.
לפחות בשלב ראשון נראה לי שהוספת מידע תוגבל למשתמשים הרשומים של הפורום.
אני בשלב התקנת הויקי ולימוד ניהול המערכת. אמתין לתגובות הפורום ובמידה והתגובות יצביעו שהדבר כדאי ואפשרי אעלה הצעה לפורמט המידע לצורך יצירת אחידות מסוימת (אך לא מחייבת - כאמור כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה) ומשם העסק יתחיל להתגלגל.
 
רעיון יפה. בהצלחה


 

gb228

Active member
24שעות, 100 קוראים, תגובה אחת

כפי שכתבתי
"ברור שכולם ישמחו להיות הצרכנים של כזה ויקי - השאלה העיקרית היא האם הקוראים יהיו מוכנים לעשות את המאמץ ולתרום מידע"
אבל לפי חוסר התגובות עד כה לא בטוח שדבר כזה יתרומם - אם זה ישאר ONE MAN SHOW (או שניים-שלושה) אז מובטח שהמידע לא יהיה עדכני וחבל על המאמץ.
 

hananshay

New member
all in

אשמח לתרום מידע מהנסיון המועט יחסית שיש לי.
בהצלחה.
 
למעלה