מועדון הקרוזרים: הרצאה ב-30.6 על תכנון מסלול באמצעות התכנה o

swanD

New member
מועדון הקרוזרים: הרצאה ב-30.6 על תכנון מסלול באמצעות התכנה o

שילוב נתונים מטאורולוגיים בתוכנת הניווט openCPN, כיצד אפשר בפשטות לייצר מפות מפורטות (בעיקר למעגנות) בעצמך וכיצד מתכננים נתיב מונחה מזג אויר (Weather Routing). נדבר גם על תוכנת QTvlm שגם היא חופית ופתוחה.

המרצה: דיויד גל, סקיפר של ה-Wild Silk אשר עוגנת בתל אביב.
דיויד מפעיל את אתר התחזיות openSkiron.org ומריץ מודל openWRF לטובת שייטים בים התיכון.

מכיוון שכל ההרצאות של המועדון ניתנות ללא תשלום אנו מבקשים שיתוף פעולה מינימלי:
1. אנא הביאו אתכם חטיף, מאפה, פירות (או כל דבר שלא מצריך סכו"ם) או שתיה
2. אנא עזרו לסדר את המקום בתום ההרצאה. זה לוקח בדיוק 2 דקות מכל אחד.

מי שמתכוון להגיע נא לשלוח מייל אישור עם מספר האנשים.
ICC israel cruising club [[email protected]]
--
ICC - Israel Cruising Club
https://www.facebook.com/TheIsraeliCruisingClub
 

רמיאור

New member
מועדון הקרוזרים

חברים אפשר לדעת היכן מתקיימת ההרצאה הבאה של המועדון???
 

gb228

Active member
המפגשים מתקיימים בבניין הנהלת המרינה בהרצליה ב 20:00

 
ההרצאות מתקיימות במועדון שייטי מרינה הרצליה ובאדיבותם, שנמצא

בבנין המנהלה במרינה.
 

מאיר ריבא

New member
Weather routing

בעקבות ההרצאה ניסיתי ולא הצלחתי להריץ את ה-plugin של תכנון המסלול.
א. התוסף אינו מאפשר לי לשנות ולשמור את פרטי הספינה. לא חשוב מה אני עושה, הקובץ נפתח מחדש עם נתוני ברירת המחדל. (גם כששמרתי את הקובץ בספריה אחרת והפניתי את התוסף לשם).
ב. צרה גדולה יותר - כשאני מנסה להריץ חישוב, מתקבלת הודעה שהתוסף של ה-GRIB אינו נתמך. <Grib Plugin version not supported>
זהו כמובן התוסף המגיע אוטומטית עם התקנת התוכנה של ה-OpenCPN

נראה לי שתוסף תכנון המסלול לא מעודכן כראוי לגרסא האחרונה של ה-OpenCPN - גרסא 4.4.0
למי שמתעניין/יכול לעזור - המחשב שלי - Windows 7/64.
מישהו כן הפעיל את התוסף בגרסת ה-OPENCPN החדשה?
 

zina71955

New member
לא נורא מאיר. weather routing בים התיכון(להבדיל מבאוקינוסים)

הוא יותר wishfull thinking מאשר practical routing . ועל פי גירסתו של מורפי צריך להטות את המילה ל wishfool . זה למיטב הבנתי וניסיוני. אני מניח שיש שחושבים אחרת. אני מוכן להתווכח (עניינית) איתם.
 

מאיר ריבא

New member
אכן לא נורא, אבל...

אילן, אתה צודק ואני מפליג בים התיכון יותר מחודש/חודשיים ולא הרגשתי בחסרונה של תוכנה זו.
מצד שני יש שני עניינים:
א. מדי פעם אני (וחברי) חורגים לימים/אוקיינוסים אחרים.
ב. אני שמח מדי פעם ללמוד אפשרויות ומיומנויות חדשות.
 

zina71955

New member
weather routing באוקינוסים קיים כבר הרבה שנים והשתמשתי בזה

באופן שוטף. אינני יודע אם קיימות כיום אפליקציות חופשיות באוקיינוסים. לא בדקתי. שווה לבדוק. בעבור כסף יש. מההרצאה לא הבינותי שהתוכנה המדוברת נותנת תשובה ל Ocean Going Weather Routing . אם כן זה טוב בתנאי שיש קשר אינטרנטי שמעדכן את התחזיות, וזו הוצאה כדאית. אם לא - נשארנו בים התיכון. וכמות/תדירות השינויים במז"א בים התיכון לא מאפשרת לתוכנה הזו להיות אמינה.
תודה על התגובה.
 

zina71955

New member
אז - היקשתי ברבי google את הערך הבא:

Ocean Going Weather Routing Free Application . וקיבלתי הרבה חומר ששווה לעיין בו. שימושי למירוצי ה וולבו, אמריקן קאפ ואחרים. או סתם. אין לי כרגע זמן להתעמק בו, אבל מי שרוצה - מוזמן.
 

מאיר ריבא

New member
קשר אינטרנטי באוקיינוס

בחציית האטלנטי ב-2003 וגם בשייט ארוך בפסיפי ב-2010 הורדתי ללא שום בעיה קבצי GRIB בטלפון לוויני (אירידיום). הקבציםן קטנים וגם בקצב האיטי להחריד של הטלפון הם יורדים בזמן קצא יחסית.
ברגע שיש קבצי GRIB לא אמורה להיות בעיה לעשות weather routing בעזרת מה שהוצג בהרצאה (בתנאי שיעבוד תקין - ראה מסר נפרד שלי בנושא).
עד שנצא שוב לאוקיינוסים, נפליג לנו בים התיכון על סמך סתם תחזיות מזג אוויר ותכנון עצמאי.
 

zina71955

New member
סתם תחזית מזג אוויר ותכנון עצמאי - אכן. והניסיון מלמד

שהיתרון בים התיכון, כל עוד יש לך עוד יום/יומיים במחסנית הזמן (גם זה עניין של תיכנון) אתה תמיד יכול לשנות כיוון/מסלול/יעד בעת שינוי משמעותי של מז"א ועדיין להישאר במסגרת של "ד אמותיך". לא פעם אני נפגש עם שייט שמספר לי שבדרך לנמל בו נפגשנו נקלע למז"א קשה מול החרטום ועבר מסכת לא נעימה של pounding וגלים all over עם נזקים כאלה ואחרים. מדוע היית צריך לעבור את כל זה? זיפט של הרגשה, מהירות איטית וזמן סבל גדול, נזקים, תצרוכת דלק מטורפת, סכנה של פציעות. מדוע לא שינית קורס ב 60-70 מעלות ליעד אחר שנמצא קרוב יותר ובאותו מז"א התנהלת יותר נוח ונינוח? נעזוב את התשובות. אז צריך לזכור שמז"א הוא לא רק ערך אבסולוטי אלא גם ערך יחסי.
 

gb228

Active member
לא הייתי בהרצאה אבל גם אני נאבק בפלאגאין הזה ללא הצלחה

היה לי מקרה בודד שזה עשה משהו ומאז - לא עובד.
ניסיתי גם לעדכן בצורה ידנית את קבצי ה XML של הקונפיגורציה, אבל לא הצלחתי - במקרה זה ייתכן ועשיתי טעויות כי זו עריכה ידנית לחלוטין.
אני עדיין מקווה שבהרצאה עלה משהו שרומז על הדרך הנכונה (מקווה שיעלו מצגת או וידאו של ההרצאה).

הצלחתי במידה מסוימת להפעיל את qtVIM אבל נראה לי שבאופן כללי זו תוכנה יותר מסורבלת וגם כאן אני לא יכול להגיד שבדיוק הבנתי מה עשיתי במקרים שזה עבד לי (באחת ההרצות נוצר מסלול שהמליץ לעלות על היבשה בלבנון).
 

מאיר ריבא

New member
WR לא עובד עם opencpn 4.4

התכתבתי עם מפתחי ה-plugin של ה-weather routing.
כרגע עובד תקין רק עם גרסת opencpn 4.2.
גרסת בטה קיימת עבור Opencpn 4.4 - ניסיתי אותה - היא אינה יציבה ואין טעם להתעסק איתה.
כלומר למי שהתקדם לגרסת 4.4 אין מה לעשות כרגע פרט מאשר להמתין.
 
הנה קישור לשקפי ההרצאה ולינקים לאתרים והתוכנות שנסקרו:
[URL]http://openskiron.org/he/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92[/URL]

ותודה גדולה לדיויד על ההשקעה.
 
למעלה