תחזיות ברזולוציה גבוהה (12 ו-4 ק"מ) מכסות כעת גם את איטליה.

norulz

New member
תחזיות ברזולוציה גבוהה (12 ו-4 ק"מ) מכסות כעת גם את איטליה.

השרות הפתוח והחפשי לטובת שייטים בים התיכון התרחב ופלט מודל WRF ברזולוציה גבוהה מכסה כעת מהארץ ועד חופי איטליה כולל קורסיקה, סרדיניה וסיציליה. - ראו מפת כיסוי מצורפת

התחזיות נמצאת באתר openSkiron.org ומוגשות בשלושה אופנים שונים:
  • קבצי גריב ברזולוציה גבוה להורדה (גריב WRF)
  • יישום "רוח וגלים" מקוון לדקירת נקודת עניין וקבלת תחזית מפורטת לאותו המקום (רוח וגלים)
  • סט של תרשימי תחזית רגילים. (מפות תחזית)
הייחודיות של המשאבים נעוצה בכך שזה המקור החפשי היחידי באזור ים התיכון להורדת קבצי גריב ברזולוציה גבוהה של מודלים מקומיים. מודלים אלה יעילים יותר מהמודלים העולמיים בחיזוי תופעות מז"א מקומיות. דבר שאופייני לחופי הים התיכון.

הרחבת השרות התאפשרה לאחר גירוד עוד שני שרתים משומשים (לפני גריסה) לטובת הרצת המודלים. כעת האופרציה כוללת שישה שרתים. אשמח מאד למצוא פינה קרירה בחדר שרתים קיים עבור שרתים אלה. פתוח להצעות...

תהנו,
דיויד

 

oferw1807

New member
אני בודק... וגם יש אפשרות אחרת

אני בודק אם החברה בה אני עובד תסכים לתת מקום בחוות השרתים. האם חשבת על האפשרות לשכור VPS בחברה כמו GODADDY?
 

norulz

New member
תודה, ולגבי האפשרות האחרת..

לגבי שרת VPS הבעיה היא המחיר הגבוה מאד כאשר הדרישה היא לכושר חישוב של לפחות 24 ליבות CPU פיסיות (ללא Hyperthreading). השרתים בענן די זולים כאשר מדובר על נפח אחסון ואף נפח זכרון העבודה אך מתייקרים מאד מהר כאשר מדובר על מספר רב של מעבדים.

באמזון המחיר של שרת מינימלי מתאים אחד הוא בסביבות 650 דולר לחודש. הפתרון הכי יעיל מבחינת עלות היא רכישה של שרתים משומשים במציאה ב-ebay או בג'אנקיות בארץ. אחרי שדרוג זה עולה לי בסביבות 50 ש"ח לחודש פחת ועוד 50 ש"ח לחשבל עבור כל שרת (כרגע יש אצלי חמישה כאלה ואני זקוק לעוד 2-3.).

מכאן שהבעיה העיקרית היא בית לשרתים הפיסיים הקיימים. מדובר על מקום בארון תקשורת וחשמל. בנושא תקשורת - אם אפשר להיות ב-DMZ של הארגון (איזור מפורז) מה טוב. אם לא אני אדאג לתקשורת שלי למקום ולא תהיה כל קשר אם תקשורת הארגון.
 
למעלה