מנוע חיצון למפרשית-תובנות

tovias1

New member
מנוע חיצון למפרשית-תובנות

ראיתי יאכטה 41 פיט עם מנוע חיצון 25 כס.
מעניין לשמוע דעות בנושא
בעד/נגד התנהגות היאכטה
להעשרת הידע



 

zina71955

New member
לא רק המנוע מעניין כאן. זה נראה כמו Schooner Rig

מערך שכבר לא רואים בימינו על יכטות. נראה שהסירה הזו נבנתה על פי דרישות הבעלים - custom made . אז, אם היא במקום שבו יש הרבה רוחות והבעלים נצרכים למנוע לצורך תימרון כניסות/יציאות בלבד - זה טוב. עם זאת המבנה המגושם בירכתיים מזמין פגיעוּת פיזית.
 

tovias1

New member
עלויות

לפי מה שקראתי על הספינה המנוע החיצוני הותקן בנוסף לפנימי שאינו תקין
וככל הנראה שיקול של עלויות הביא להתקנת המנוע החיצון.
השאלה שלי איך היאכטה מתנהגת בהפלגה נניח רק על מנוע
כאשר הוא מותקן כפי שרואים בתמונות.
 

zina71955

New member
אם קונסטרוקציה כזו + המנוע החיצוני בוצעה לצורך cruising

כתחליף למנוע פנימי זה חייב היה להיעשות תוך הכוונה של מומחה למידחוּף - propulsion . ועד כמה שידוע לי אף אחד כאן לא עונה על התואר הזה. וגם למומחה בשטח הזה דרושים הרבה נתונים של הסירה מלבד נתוני המנוע והמדחף כדי לתת תשובה רצינית לשאלה שלך.
 

gb228

Active member
לא נראה לי שבנו את הקונסטרוקציה עבור המנוע החיצון

נראה שהקונסטרוקציה עוד במקור עבור הונטה האחורית (בגלל שהמנור של התורן האחורי מגיע ממש עד הירכתיים) ונראה שהחליט הבעלים להתקין על זה תושבת למנוע חיצון. די בטוח שההתנהגות לא דומה למצב של מנוע פנימי (מיקום, סוג מנוע, סוג מדחף וכו)
 

zina71955

New member
אם מה שאתה כותב נכון. ולא מן הנמנע שזה נכון, אם זה אכן סקונר

אזי, שימוש במנוע חיצון במקום כזה הוא "שעטנז".
 

4z4gu

New member
מיכל בנזין

תחשוב טוב אם אתה רוצה מיכל בנזין גדול על הסירה. אני הייתי נמנע מזה. יש גם מנועי חיצון דיזל אך הם כבדים ויקרים
 

gerson1

New member
מנוע חיצון למפרשית

קיימים מספר אופציות לכך ויש מפרשיו ששילבו התקן להרכבת המנוע של הדינגי בעת חירום (אי תפעול של המנוע הפנימי).
במספר דגמי כלי שיט קיים מנוע אחד או שניים OUTBOARDS
על בנזין, גם אם נבנה לו "מקום" פנימי, וזאת מששיקולים שונים, הן במונוהול, והן בקטמרנים וכד' ראו את ה"אנטילות" 21 של שיא-גל, את ה"אוונטורה" של דרך הים, PDQ CATAMARAN ועוד...
בכלי שיט קטנים מנועים חיצוניים נפוצים.
התחזוקה הינה חיצונית ופשוטה יחסית, אין צורך להידחס לתא מנוע ויש העברת מטען לחלק האחורי של כלי השיט ועוד.
כדרך אגב ישנם מנועי דיזל חיצוניים, למרות שזה אינו המקרה
http://www.mercuryracing.com/optimax-diesel-reporting-for-duty/
 
השיפצור הזה לא מוצלח במיוחד(מנסיון)...

כשהסירה מטפסת על גל,המנוע שוקע ונשטף במי הים.כשהיא יורדת מגל ,המדחף יוצא מן המים. קיים "פטנט" שנקרא "באר" שבו יש חור בתחתית הסירה בירכתיים,מדופן בקירות גבוהים מקו המים.ממש לפני ההגה,ומנוע מותקן בבאר.ממש כמו מנוע פנימי.הרבה יותר מוצלח.
 

ציר11

New member
מנוע חיצון במקום דיזל פנימי בעייתי

חבר שלי הפנה אותי לקרא את הנכתב כאן הואיל ואני מתחבט גם כן בשאלה אם לרכוש מנוע חיצון במקום מנוע פנימי ישן ובעייתי. אני בהחלט מודע ליתרונותיו של מנוע פנימי בודאי לגבי הפלגות ממושכות אבל עדיין עומדת בפני דילמה באשר לרכישת מנוע חיצון ואשמח לקבל חווד לאו דוקא תאורטית אלא מעשית ככל הניתן בהתיחס ספציפית לפרופיל השייט שלי כיום ולנתוני התפעול שלי :
ברשותי מפרשית באורך 29 רגל המונעת במנוע דיזל פנימי קטן אשר משרת אותי לכניסה ויציאה מהמרינה .סיווגה של הספינה הורד לשייט חופי ואינני מפליג יותר למרחקים או בים סוער .
הואיל והמנוע החל לאחרונה לגרום בעיות תפעול ( הוא עושה כ 60 שעות לשנה )אני שוקל החלפתו .
בשים לב לאופי השייט שלי מחד גיסא והמחיר הגבוה של מנ וע דיזל פנימי מאידך גיסא נראה לי על פניו כפתרון אופטימאלי עבורי התקנת מנוע חיצון .
שאלותי על כן הן דלהלן : האם להשקיע במנוע 4 פעימות או להסתפק ב 2 פעימות . האם לרכוש מנוע בעל 10 כ"ס או 15 ,מי יכול להעריך ולחשב מה אופטימלי לסירה .האם צפויות בעיות התנהגות לסירה בגין הפעלה המנוע ( השואל המקורי לא קיבל תשובה על כך ) .אשמח ואעריך תשובות ועיצות בנדון כאמור בשים לב לצרכים "המוגבלים "שלי . תודה מראש לכל מי שישיב לענין
 

ציר11

New member
מנוע חיצון כתחליף למנוע דיזל פנימי

חבר שלי הפנה אותי לקרא את הנכתב כאן בנדון הואיל ואני מתחבט גם כן בשאלה אם לרכוש מנוע חיצון במקום מנוע פנימי ישן ובעייתי. אני בהחלט מודע ליתרונותיו של מנוע פנימי בודאי לגבי הפלגות ממושכות אבל עדיין עומדת בפני דילמה באשר לרכישת מנוע חיצון ואשמח לקבל חווד לאו דוקא תאורטית אלא מעשית ככל הניתן בהתיחס ספציפית לפרופיל השייט שלי כיום ולנתוני התפעול שלי :
ברשותי מפרשית באורך 29 רגל המונעת במנוע דיזל פנימי קטן אשר משרת אותי לכניסה ויציאה מהמרינה .סיווגה של הספינה הורד לשייט חופי ואינני מפליג יותר למרחקים או בים סוער .
הואיל והמנוע החל לאחרונה לגרום בעיות תפעול ( הוא עושה כ 60 שעות לשנה )אני שוקל החלפתו .
בשים לב לאופי השייט שלי מחד גיסא והמחיר הגבוה של מנ וע דיזל פנימי מאידך גיסא נראה לי על פניו כפתרון אופטימאלי עבורי התקנת מנוע חיצון .
שאלותי על כן הן דלהלן : האם להשקיע במנוע 4 פעימות או להסתפק ב 2 פעימות . האם לרכוש מנוע בעל 10 כ"ס או 15 ,מי יכול להעריך ולחשב מה אופטימלי לסירה .האם צפויות בעיות התנהגות לסירה בגין הפעלה המנוע ( השואל המקורי לא קיבל תשובה על כך ) .אשמח ואעריך תשובות ועיצות בנדון כאמור בשים לב לצרכים "המוגבלים "שלי . תודה מראש לכל מי שישיב לענין
by Taboola Sponsored Links בנוסף אולי תאהב/י את
 
למעלה