נמל חיפה- המפרץ. הודעות.

מאיר ריבא

New member
מעגן שביט/הקישון

האם הבנתי נכון שהכניסה למעגן שביט תהיה תוך מעבר בנמל חיפה המורחב?

(והערה קטנה - המילה באנגלית מאויתת Caisson ולא כמו במסמך שצורף...)
 

gavishaa

New member
תשובה לשואל

שלום, חג שמח.
1. נכון, קייסון באנגלית כותבים Caisson ולא כמו במסמך שנכתב עם S אחת.
2. הכניסה למעגן שביט, היום וגם בסיום בנייתו של נמל (מסוף מכולות) המפרץ, יהיה בתעלת הכניסה לנמל, ויש רק תעלת כניסה אחת.
בניית נמל המפרץ, הצבתו של הקייסון הראשון במקומו הסופי, אתמול יום א 24.8
גורמים לכך שרוחב הכניסה לנמל חיפה ולמעגן שביט הוא קצת פחות מ 300 מטר.
לכן, נדרשת ערנות השייטים בכניסה וביציאה וחובה לתת "מים" ,פינוי דרך לאוניות שנכנסות ואו יוצאות, כי הן מוגבלות בתמרון.

בהצלחה, אריה גביש רשות הספנות והנמלים
 

mot264

New member
עם התקדמות העבודות רצוי לעדכן יצרני מפות

יאכטונרים לא תמיד משתמשים בשרותי נמל, נווטים.
אלו יצרנים שאני מכיר:
Admiralty, Imray, Navionics, CMAP, וכו"
נראה לי שאינם מעדכנים אוטומאטית ויש הרבה שינויים שדרושים להם.
 

zina71955

New member
British Admirality ו C-Map מתעדכנים ONLINE כאשר הרשויות

מוציאות עידכונים . העידכונים נמצאים בפירסום ה N.T.M - Notices To Mariners השוטפים שהם מפרסמים מידי שבוע (האדמירליטי). גם Imary מוציאה עידכונים תקופתיים. מי שמתעניין ימצא אותם ברשת. על נביוניקס אני גמרתי את ההלל כבר מזמן. הם מתעדכנים גם היכן שלא צריך. ברמה המקצועית העידכונים מגיעים/מטופלים באופן שוטף. כך שהבעיה היא לא בעידכונים של החברות המוציאות מפות אלא בעידכונים של הרשויות אצלינו. עד כמה שראיתי בעבר נמל חיפה עושה זאת ברשת באופן שוטף. לא ראיתי את נמל אשדוד עושה זאת. מן הראוי שיפנים ויקח דוגמא מחיפה.
 
למעלה