קורוזיה בשרוול ציר ההגה

Jack Aubrey

New member
קורוזיה בשרוול ציר ההגה

העלנו את הסירה לאספנה תקופתית ושמנו לב שמתחילה קורוזיה בצנור המתכת שדרכו עובר ציר ההגה. אין שם מקום להגנה קטודית ע"פ התכנון המקורי של הסירה - בווריה.
מצרף תמונה.
מה כדאי לעשות בנוגע לזה?

 

zina71955

New member
אחת הסכנות היא שיחדרו מים לחלל לוח ההגה. ו - החלל הזה

ממולא בסירה כשלך בחומר מוקצף שסוחף מים, ככל שאני יודע. התוצאות עם הזמן הן הכבדת לוח ההגה, הכבדת הפעלת ההגה ובלאי מואץ של החומר. לעניות דעתי צריך לפרק את ההגה לפני שהתהליך מתקדם, ללטש אותו היטב, לבדוק אם אין חדירת מים, לטפל בקורוזיה. אם אין חדירת מים לצפות הכל במרק אפוקסי לפני הצביעה. אם יש חדירת מים צריך להוציאם ע"י קדיחת חורים, ניקוז וחימום, עד לאידוי כל חלל לוח ההגה. זאת תדע על ידי שקילה ההגה בתחילת התהליך ובסיומו. את החורים סוגרים לפני הציפוי ע"י פיברגלס.
 

Jack Aubrey

New member
הקורוזיה היא לא בלוח ההגה אלא בשרוול מתכת החיצוני

כלאמר בשרוול המתכת שמעל לוח ההגה שדרכו נכנס ציר ההגה לתוך הסירה
 

skipperrider

New member
חומר השרוול הוא למיטב ידיעתי אלומיניום.

הייתי מתחיל בפרוק ההגה וניקוי/ליטוש יסודי של השרוול לצורך אומדן הנזק הקיים.
המצב אמור לנוע בין נזק מינימלי "קוסמטי" הניתן לתיקון בליטוש קל ( עם או בלי הלבשת שרוול מעבה על מוט ההגה) ועד הצורך בהחלפת השרוול בחדש ומחומר עמיד יותר מהמקורי?
מאחל לך לא להזדקק לכך...עבודה גדולה ויקרה.
ראיתי בעבר סרטונים טובים על הבעיה ופתרונה ביו-טיוב.ממליץ לצפות.
&nbsp
 

zina71955

New member
ברור ג'ק. בלוח ההגה עצמו אין קורוזיה - הוא מפיברגלס

אבל, מהיכן שיש קורוזיה עלולים מי ים לחדור לחלל שבין השרוול לציר ההגה ולחלחל לחלל ההגה. אני חושב שאין מנוס מפירוק ההגה כדי לטפל בבעיה ולבדוק היטב. אם זה שרוול אלומיניום אזי יש בעיה של הפרש פוטנציאלים בין השרוול והציר שהוא SS וצריך כנראה יהיה להחליף את השרוול. ובהזדמנות זו, גם אם אין חדירה כדאי ללטש את ההגה ולצפותו באפוקסי.
כנאמר לעיל עבודה גדולה ויקרה.
 

zina71955

New member
ג'ק. אחרי שנכנסתי קצת לאינטרנט (הנושא מעניין מעבר לניסיון

שלי) נראה לי שכלל לא בטוח שיש שם שרוול, ויתכן מאוד שזה הציר עצמו שעשוי מנתך של אלומיניום/מנגן/סיליקון. אם הקורוזיה היא בציר עצמו הרי שהאנודיזציה גרועה/נדפקה או שלא עשו אנודיזציה. מכל מקום אין מנוס, לדעתי, מלפרק את ההגה. ואם הקורוזיה היא בציר עצמו נראה לי שכדאי לערב את היצרן.
 

gb228

Active member
זה לא הציר - זה שרוול

בחלק התחתון של השרוון וברצפת הקוקפיט יש מיסבים מדלרין (או טפלון, לא יודע בדיוק) שתומכים את הציר ואין מגע ישיר בית הציר לשרוול (ובקצה השרוול העליון יש אטם)
נראה לי שהבעיה היכן שנראה שיש קורוזיה (החלק החיצוני של השרוול בחיבור עם הגוף) זה סכנה לכניסת מים לסירה, וצריך לזכור שבבואריה אין קשר בין הבילג' של החלק האחורי+מנוע לבין הבילג' שבו נמצאת המשאבה.
 

Jack Aubrey

New member
סרט מצוין

תודה. הסרט מצוין ובאמת מסביר איך מורכבים הרכיבים. כיוון שהקורוזיה שלנו היא בצד החיצוני של כוס האלומיניום שרואים בסרט, וההגה מתפקד בלי בעיה בהפלגה רגילה - אני תוהה אם אפשר להסתפק בטיפול חיצוני -
א. אפשר להוסיף כבל אנודציה בבילג' שייחבר את כוס המתכת לבלוק המנוע. זה יאפשר קשר חשמלי לברך ולצינקים על הפרופלור. האם זה יעזור במניעת המשך הדרדרות המצב?
ב. האם אפשר להוסיף חומר אלומיניום על הקורוזיה החיצונית הקיימת - משהו שכהדיוט הייתי מתאר כסתימה כמו של רופא שיניים?
 

gb228

Active member
למיטב ידיעתי את הברך מקפידים לבוד מהמנוע

ולכן יש לה צינק משלה ליד המדחף.
אם אתה רוצה צינק לשרוול הזה צריך לבצע כמו בסרט ע"י חיבור למשהו עצמאי
 

zina71955

New member
קורוזיה מתפתחת מעבר לחלק הגלוי שלה. כיסוי החלק הגלוי לא

מונע את התפתחותה בפנים באותו חלק שאינך רואה מבחוץ. לפיכך צריך לטפל בה ביסודיות קודם להתפשטותה ולנטרל את הסיבה אחרי הטיפול טיפול חיצוני יכול להועיל לזמן מה, אבל לדעתי הוא לא פותר את הבעיה. אינני יודע מאיזה נתך אותו חומר מורכב, אבל אם יש בו קורוזיה בחלקו החיצוני יתכן שיש פיטינגס בחלק הפנימי או בחיבורים וזה ימשיך לעבוד אחרי טיפול חיצוני.
 

skipperrider

New member
קצת קשה לי להניח ש...

מהנדסי בוואריה התעלמו מהצורך לצינק עצמאי ל"כוס" ציר ההגה בנוסף לצינקים הקיימים ביאכטה...לא בלתי אפשרי אבל כאמור קשה ל י להאמין.
התופעה גם די נדירה בקרב עשרות אלפי יאכטות בוואריה בעולם.
התשובה כנראה נמצאת במקום אחר.
עם כל הכבוד למומחי הרציפים והמספנות וי ש כבוד...הייתי מנסה לקבל התייחסות לבעיה מהיצרן או מי מנציגיו (אופק?) לפני ביצוע אלתורים ו שינויים.
 
למעלה