שאלה כללית בנושא "דליברי"

oferw1807

New member
שאלה כללית בנושא "דליברי"

בימים אילו אחת מחברות הצ'ארטר (בחו"ל) איתן אנחנו עובדים פרסמה "קול קורא" למי שמעוניין להצטרף ללג מליסבון לאזוריים. משך הפלגה משוער כשבוע ועלות כ 650 אירו למשתתף. על היאכטה (חדשה מהניילונים) יהיו שני סקיפרים מקצועיים מטעם החברה וארבעה "מצטרפים בתשלום". הפצנו את הידיעה בפייסבוק בדף של הסקיפרים וזכינו בקיטונות של ביקורת כולל ביטויים כגון "הונאה", "תרמית", BITCH וכו' מצד כמה מגיבים (והתעניינות מצד הרבה אחרים). היו שטענו שמשמעות "דליברי" זה שמי שמפליג צריך לקבל תשלום ולא לשלם... ושזו חוצפה "ישראלית" לבקש תשלום מ"אנשי צוות" - למרות שאין פה שום דבר ישראלי... אני יודע שבתי הספר בארץ, למשל, בהחלט "מוכרים" לגים כשהם מביאים סירה ואני חושב שזה לגיטימי (בבחינת "רוצה, תקנה, לא רוצה, אל תקנה).
אני וזוגתי שמחנו לשלם (יותר ממה שהם מבקשים) על לג מפורטוגל לברצלונה ונהנינו מכל רגע.
מה דעתכם?
 

smosheb

New member
כמי שהיה עד לדיון המקורי...

שלום עופר.
כמי שהיה עד לדיון המקורי, אני חייב רק לציין שלהבנתי רוב התגובות היו אומנם לא אוהדות לצורת הפירסום - אבל היו מנומקות ומנומסות. נכון שיש תמיד כמה אנשים בוטים שהסגנון הדיבור שלהם גורם לקורא להתפתל בכיסא, אבל היו לא מעט שפשוט הסבירו למה הניסוח (וההצעה) ניראו להם לא ראויים ונצלניים.
אני מציע גם לך (זה נשמע פטרוני - אבל זו לא הכוונה) לנסות להפריד בין הסגנון לבין התוכן.
 

oferw1807

New member
תודה. תמיד פתוח לקבל פידבק

אם הניסוח היה מטעה, זה פידבק חשוב עבורנו. האם הניסוח שלי בפוסט כאן, והניסוח המתוקן בפייסבוק ברורים יותר? אני פשוט לא מבין מה פסול או נצלני בכך שאשלם כסף כדי לחוות הפלגה (כלשהי) תוך שאני שותף מלא להשטת היאכטה (ואולי גם מקבל חתימה על זמן ים). מבחינתי זה לא שונה מקניית מקום ביאכטת בודדים בפלוטילה (ושם אני צריך לשלם בנוסף על אוכל, עגינות ודלק).
בכל אופן, המקומות נמכרו, ואני פשוט רוצה להמנע מדיון דומה בעתיד.
 
זו השורה התחתונה, שהמקומות נמכרו, ובסופו של דבר זה ענין של

הצע וביקוש. אם אף אחד לא היה בא, אז היו מציעים את ההפלגה בחינם, ואם גם אז אף אחד לא היה בא, אז היו מציעים תשלום תמורת העזרה, כי, יש לעשות עבודה מסוימת להביא את הסירה מ A ל B. לי מפריע משהו אחר. יש דליברי של חברות השכרה, או מועדוני יאכטות כאלה ואחרות, שמצד אחד גובות תשלום על השייט, ומצד שני זה שייט די דרקוני. אחת ל 4-5 ימים יורדים לחוף להצטייד ולעשות פיפי, ואין מה לדבר על "טיול" באזור, וגם משלמים על התענוג. פה ושם יש דליברי של אנשים פרטיים, שעוגנים כל יום יומיים, מטיילים הרבה, לא משלמים לבעל הסירה דבר פרט להשתתפות בהוצאות, ומקטרים ומתווכחים על כל הוצאה שיש. איך אתם מסבירים את זה?
 

skipperrider

New member
ההסבר פשוט...

והולם פתגם הונגרי נפלא הטוען ש"גן החיות של האל מגוון מאד..."
השתתפתי בכמה וכמה דיליבריז בעבר (חברות ופרטיים)לצורך אימון, זמן ים וניסיון.כמה מהסקיפרים היו שפויים...חלקם מעט מטורפים ו...מקצתם מארחים למופת ונחמדים.
מעולם לא שילמתי יותר מאשר את דמי ההגעה שלי למקום היציאה ואת החזרה הביתה.
תמיד טרחתי לברר קודם עם מי ועל מה אני עולה ויוצא להרפתקה ועל מחירה.
אולם היו גם ניסיונות מעט ביזאריים, לדוג' במקרה בו המחיר שנדרשתי לשלם עבור ה"זכות" להפלגה ממושכת בגרוטאה מחלידה וישנה היה מעל ומעבר לתעריף של הפלגה כנוסע באותו המסלול על ה"קווין מרי 2"... או הצעה אחרת שהיה בה אף סיכון ממשי לקרב עם פיראטים שבנוסף למחיר המופקע שהסקיפר דרש רצה גם הצגת ביטוח חיים יקר כמובן על חשבוני...
מיותר לציין שבמקרים כאלה ויתרתי על הכיף אולם בטוחני שנמצאו אחרים שהסכימו לדרישות הללו.
בקיצור, ה"שוק" הזה פרוע, לעיתים גחמני ואפילו חצוף ולכן מומלץ לבדוק ולהבהיר הכול לפ נ י היציאה.
ו...בנוסף גיליתי שהכי טוב להפליג על יאכטתך שלך ! :)
 
מסקנתך נכונה ואומצה במלואה, ומה שכתבתי היה במשקפיים של

מי שנמצא לפעמים הצד השני...בצד של מצרף אליו צוות להפלגה, ללא קבלת שום רווח מהצוות, אבל כן קבלת ויכוח על הוצאה כזו או אחרת במהלך ההפלגה. הנושא של ה"זכות" להפליג נלקח לפעמים כמה צעדים קדימה....אני זוכר לפני שנים, בזמן לימודי...אחת הסירות של ביה"ס לשייט מסוים בחיפה התקלקלה, והיה צורך להשיט אותה למרכז לתיקון. המודעה על כך היתה: "לתלמידים מוצע שייט לילי של 10 שעות להכרת חופי הארץ בלילה, תמורת 250 ש"ח"... מהתלמיד לבית הספר כמובן.
 

smosheb

New member
ובכן, כמו שאתה רואה, האנשים פה חושבים די אותו דבר...

ושוב שלום.
אז כמו שאני מבין מהתגובות פה (שגם מנוסוחות ביתר נעימות מאשר בפייסבוק), עושה רושם שיש חוסר שביעות רצון מצורת ההצגה של שיוטים מסוג זה באופן כללי - לא רק במקרה הזה. וזה שאתה משווה את ההצעה שלכם למה שמציעים חלק מבתי הספר או חברות אחרות כנראה לא עושה אותכם צודקים, אלא רק מצטרפים לחגיגה :).
בהצלחה לכולנו, והפלגות נעימות.
 

gb228

Active member
לא ראיתי מה שהיה בפייסבוק

אבל למיטב ידיעתי בתעשייה הזו (שמוגבלת להתבוננות מדי פעם בפרסומים של חיפוש אנשי צוות לדליברי) כשמגדירים דליברי הצוות לא משלם - אולי משלמים רק לסקיפר ולצוות לא משלמים, אבל ממה שנראה לי גם על הוצאות כמו מזון הצוות לא משלם.

לעומת זאת בעולם הצ'ארטר בהחלט יכול להיות שתשמש כסקיפר דליברי בתשלום (שלך), רק לא קוראים לזה כך - כל המקרים בהם מציעים צ'ארטר חד כווני במחיר מוזל זה מכיוון שאתה בעצם מבצע עבור החברה דליברי.
 

zina71955

New member
בעולם השייט הישן Delivery Job פירושו של דבר היה שמי שרוצה

להעביר סירה (כל שהיא, מכל מקום לכל מקום) ולחסוך על ידי כך זמן, טירחה וכסף , שוכר לצורך כך סקיפר + צוות מינימלי . בעולם השייט הנוכחי הערכים השתנו ככל הנראה לעין. הפלגת דליברי בד"כ היא לא הפלגת תענוג. יש מקרים של דליברי בהם הסקיפר קיבל כסף בעבור כל ההפלגה סקיפר+צוות+אוכל+דלק+הוצאות נמלים. לקח צוות שהובטחה לו הפלגת כיף וגבה עוד תשלום מהצוות. אז הצוות הפליג קשוח ועוד שילם בעבור כך. והסקיפר "עשה עיסקה" בבחינת "הרצחת וגם ירשת" . מי מכם יכול להישבע שזה לא המקרה. עם זאת מי שמוכן להיות "סאקר" שיהיה בריא. על זה כתב מורפי: It is morally wrong to allow suckers to keep their money . דהיינו, כל דיכפין ייתי ויכול
 

oferw1807

New member
לסיכום השרשור נראה לי שהשימוש במושג "דליברי" מטעה...

כי הוא מעלה אצל כל אחד ציפיות שונות בהתבסס על נסיונו האישי. סקיפר שקיבל שכר כדי להעביר סירה, לא מבין למה צריך לשלם וכו'.
להבא נציע למתעניינים לקנות מקום במיטה על סירה (סוג, גודל, שנה) שתפליג מנקודה A לנקודה B (במסלול שנקבע מראש) בתשלום X שמכסה Y ותוך שאתה משתתף בכל המטלות בסירה (כאילו היית ביאכטת בודדים של בית הספר) - זה יהפוך את ההצעה למשהו שכל אחד יוכל לשערך את הערך הסובייקטיבי הטמון בה עבורו ולקבל החלטה.
תודה לכל המשתתפים בדיון, מכל מלמדי השכלתי.
 

מאיר ריבא

New member
מי משלם למי?

אני חוזר כאן על ההצעה שהעליתי בדיון בנושא זה בפייבוק:
קראו את הפרק על צביעת הגדר בספר טום סוייר (מארק טויין).
מי שיקרא את הפרק יבין הכל וידע כיצד להתנהג בעתיד.
התחייבות שלי.
 

smosheb

New member
ואו. תגובה חריגה בתרבות הדיון הישראלית :) שאפו

שוב שלום עופר.
לא מתנצח, לא מצטדק, לא נעמד על הרגליים האחוריות.
יש תקווה :)
תודה רבה
 
יש תקווה? לא חושב. הדיון הזה יחזור פה עוד כמה פעמים...

אתה הצעת שעופר יעשה הפרדה בין התוכן לסיגנון, ויתיחס מן הסתם יותר לתוכן. מה שעופר מציע פה לעשות זה אותה הצעה אבל עטופה בנייר יותר ריחני. כשתפתח את האריזה תקבל את אותו הריח מבפנים.
 

zina71955

New member
הפתאים לא נגמרים, הם רק מתחלפים. ותמיד, אבל תמיד ריחה של

העיסקה הפתאית ינעם לפתי. וצודק עופר, דליברי בעולמינו זה לא רק עניין של ערך, אלא גם של הגדרה, או השקפה. ועל פי ההשקפה יקבע הערך.
 
למעלה