לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1303413,034 עוקבים אודות עסקים

פורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים. נא לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בלוחות של הפורום - בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה. נהלי ההשתתפות בפורום  (נא לקרוא).               דף טלפונים חשובים.

המשך >>

לצפיה ב-'אדם בים - תוצאות ניסויים במפרץ סן-פרנסיסקו'
אדם בים - תוצאות ניסויים במפרץ סן-פרנסיסקו
<< ההודעה הנוכחית
24/02/2010 | 16:39
12
284
מאמר מעניין המסכם ניסוי שנערך ב-2005 במפרץ סן-פרנסיסקו, במסגרתו ביצעו כ-400 גישות לאדם בים.
בניסוי השתתפו 115 מתנדבים, ב-15 כלי שייט מסוגים וגדלים שונים, מפרשים ומנוע.
תנאי מזג האוויר שנבחנו היו בין ים שקט לרוחות של 35 קשר.
נבדקו מספר אופני גישה, ומספר רב של עזרים להחזיר את האדם לסירה.

http://www.westmarine.com/pdf/COB_FINAL_REPORT.pdf
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'מעניין, '
מעניין,
24/02/2010 | 16:54
4
16
לצפיה ב-'לתשומת לב הבוחנים ובתי הספר - עמ' 15'
לתשומת לב הבוחנים ובתי הספר - עמ' 15
25/02/2010 | 22:32
3
29
מודגשת שם העדפה ברורה לסיים את הגישה כשהסירה מעל הרוח יחסית ל"שחיין" בניגוד לנלמד בארץ.
דרך אגב, הגישה בדו"ח היא גם הגישה המועדפת באנגליה.
ההדרישה של רספ"ן (ובעקבותיה התורה הנלמדת בבתי הספר) לסיים את הגישה כשהאדם בים נמצא מעל הרוח יחסית לסירה דורשת אולי בחינה מחדש (אם כי ברור שאנחנו בישראל יודעים תמיד יותר טוב).
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'מעל או מתחת לרוח'
מעל או מתחת לרוח
25/02/2010 | 23:01
2
32
בקורסי ASA הנלמדים אצלנו, נהוג ללמד בדרגות הבסיסיות יותר גישת שמינית לאדם בים, תוך השארתו באמת מתחת לרוח.
הסיבה, הסירה נסחפת ברוח במהירות גבוהה יותר מאשר האדם שבמים. במידה והאדם הוא מעל הרוח, סיכוי טוב שאם לא מצליחים לזרוק אליו חבל ולהחזיקו קרוב לסירה, הסירה "תברח" ותתרחק ממנו, מה שיחייב גישה נוספת.

זאת גם מכיוון שהגישה אל האדם בים היא בזווית סירה של כ-60 מעלות לרוח. הסיבה לכך היא אפשרות המשך הפלגה מיידית במידה והתרגיל לא הצליח בפעם הראשונה.
זווית של 60 מעלות - close reach, מאפשרת מצד אחד שליטה טובה על מהירות הגישה מה שקשה לבצע כמובן ב- beam reach או ברוח שהיא מאחורי ה-beam, ומצד שני מאפשרת להמנע מכניסה לאזור אי היכולת להפליג, 45/50 מעלות ומטה, שקשה לצאת ממנו לגישה נוספת אם צריך.
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'סליחה לא הבנתי, מה זה "בדרגות הבסיסיות יותר"?'
סליחה לא הבנתי, מה זה "בדרגות הבסיסיות יותר"?
26/02/2010 | 00:42
1
27
מה, בדרגות "הגבוהות".. יותר אתם מלמדים משהו אחר? מי האדם בים היותר יקר בשבילכם?
לטעמי וניסיוני ארוע כזה לרוב לא קורה בשתיל או בים שקט כך סתם ואם קורה אז הפעולות הן פשוטות.
העניין הופך רציני יותר בים גבוה ואולי אף בלילה ואז מדובר באדם (בים) שאמנם מושפע בתנועתו מכוון הזרימה אך היאכטה האמורה להוציאו מהים מושפעת בדיוק מאותו כוון זרימה (בסיום השמינית לתאורך) אך לזה נוספת הסחפות עקב הרוח בערך לאותו כוון רק שבעוצמות הרבה יותר גבוהות מה שאומר שאתה פשוט עולה עליו.
הצמדות כזו (בגישה מעל) של האדם לדופן הספינה בים גבוה מסוכנת מאד.
באם האדם מתרחק על פי הנוהל הרגיל של הגעה מתחת לרוח, ביצוע נוסף מהיר ומעט יותר קצר תוך שיפור הביצוע לאומת הראשון תסכן פחות את האדם בים ומשייתו לסירה תהייה בטוחה יותר.
וכן אין שום סכנה לאדם באם הוא התרחק מהדופן שמעל הרוח וצריך לבצע שנית. נגיעה קלה ממצב ניפנוף במיתר חלוץ תוריד הסירה לזוית הפלגה ומיד לאחר מכן כוון ראשי לצד תוך שמירה פחות או יותר על האדם בגיזרת הירכתיים.
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'המחקר הזה מעמיק ומאלף יותר מכל מה שראיתי קודם'
המחקר הזה מעמיק ומאלף יותר מכל מה שראיתי קודם
26/02/2010 | 07:18
22
לכן. ההבנה בימאות של צי הסוחר (לגבי אוניות וסירות הצלה) גם היא גורסת גישה מעל לרוח, כמו כן המטודיקה של ה USCG . כמו כן המטודיקה של סירות ההצלה המקצועיות בצפון אירופה. ומדובר בהבנות אשר נוצרו באזורים בהם מזג האויר הממוצע קשה יותר מאשר אצלינו. הסיכון של נזק לאדם הניצול בהיסחפות של הסירה אליו כאשר הוא מתחת לרוח הוא שולי לחלוטין, לעומת האפשרות של פיספוס כאשר הוא מעל לרוח. פיספוס פירושו האפשרות (שהיא לא נמוכה) לאבד את הניצול או לבזבז זמן יקר מאוד בטיפול של החיאה. רבים המקרים שהניצול איבד את הכרתו ונדרשת עזרה של אדם נוסף במים לצורך השלמת ההצלה.
מה שמלמדים כאן בארץ מן הראוי שיעבור (וזה לא ה item היחידי) שידוד מערכות. ומעבר לכך, בים שקט ללא רוח הכל אפשרי, ובתנאים קשים יותר צריך לבצע את ההצלה על פי התנאים הספציפיים שבשטח  והימאות הטובה - לעזאזאל המטודיקות.
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'מחקר מעניין-תודה על השיתוף'
מחקר מעניין-תודה על השיתוף
26/02/2010 | 07:30
6
14
לצפיה ב-',תגובה לחיים'
,תגובה לחיים
26/02/2010 | 09:32
5
19
ראשית - קרא (אם טרם עשית זאת) את התגובה של זינה - כל מילה זהב. אולי זה ענה לך על הטענות שהעלית באופן כל כל בוטה.
שנית - כאשר עוברים מלימודים בסיסיים ללימודים מתקדמים יותר, מתרגלים עוד הרבה שיטות להגיע אל ולהוציא אדם מהמים. זה לא בגלל שיש אנשים שלחיים שלהם יש מחיר אחר, אלא היות והנושא לא נגמר בגישת "שמינית". הוא מורכב ביותר וניתן (וכדאי) להשקיע בו יותר זמן מאשר ניתן בקורס בסיסי..

לדוגמא - למיטב ידיעתי, לא מתרגלים בבתי הספר בארץ (לפחות אלו המכינים לבחינות רספ"ן) את ההוצאה של האדם מהמים. זה דבר בעיתי עם יותר מפתרון אחד.
דוגמא אחרת - שוב למיטב ידיעתי - לא מתרגלים נפילה של אדם בהפלגה ברוח גבית או מלאה. כאילו שהאדם יכול ליפול למים רק בקדמית...
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'רמות צוות שונות - שיטות שונות'
רמות צוות שונות - שיטות שונות
26/02/2010 | 09:54
20
לגבי הדרגות
שתי הדרגות הבסיסיות (מתוך 7 הדרגות הקיימות) מיועדות להפלגה במה שנקרא "מזג אוויר טוב" (רוח 4 או קצת יותר), וביום בלבד. אלה הדרגות למתחילים, ולכן הנטיה היא לא לבצע גישות לאדם בים שהן או מהירות מדי, או שמערבות jibe.
בדרגה השלישית לומדים גם את גישת - quick stop אך לא מתרגלים אותה יותר מדי, כי גם דרגה זו מוגבלת למזג אוויר טוב ולהפלגות יום.
רק הדרגה החמישית מיועדת הפלגה חופית - יום ולילה, כל מזג אוויר. בארה"ב לומדים אותה תוך מספר ימים בים פתוח, ואז ניגשים לנושא באופן המתאים גם ללילה ולמזג אוויר סוער יותר.
כאמור, שיטות שונות מתאימות לתנאים שונים, ולרמות נסיון שונות של הסקיפר והצוות.
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'שלום מאיר, סליחה באם הובנתי תוך סגנון בוטה>'
שלום מאיר, סליחה באם הובנתי תוך סגנון בוטה>
26/02/2010 | 17:31
3
18
ראשית קטונתי אל מול ארסנל הידע של זינה.
אין לי ובטח גם לא יהיה לי בעתיד ידע וניסיון לחילוץ אדם בים מכלים גדולים,אוניות וכד'. אני התכוונתי אך ורק לחילוץ מתוך ספינות/סירות מפרש לסוגיהם כי משם אני בא.
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'אין בעיה. יחד עם זאת, המחקר עסק בכלים קטנים'
אין בעיה. יחד עם זאת, המחקר עסק בכלים קטנים
26/02/2010 | 20:36
2
17
בלבד ומה שזינה כתב, גם מתייחס לכלים קטנים (למרות האזכור של האניות).
מטרתי בתגובה הראשונה שהעליתי הייתה לפתוח דיון, שאולי יזיז משהו ברספ"ן על מנת לשנות את הקבעון המחשבתי על פיו מלמדים היום (אחרת נכשלים בבחינה).
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'אתה מחפש צרות?...'
אתה מחפש צרות?...
26/02/2010 | 20:56
22
עם ילמדו מספר שיטות, יהיה צורך ביותר שעות לימוד, יותר תרגולים, יותר סכויים להכשל בבחינה שהיא פטנט ישראלי ממילא.
.
את השיטות הנוספות והמתקדמות יותר, שכל אחד יהיה מספיק אחראי וימשיך ללמוד ולהתמקצע גם אחרי הוצעת הרשיון, כי תמיד צריך לשאוף להתמקצע ולהשתפר!
.
לא צריך לתת לרספ"ן רעיונות שרק יסבכו לכולנו את החיים.
.
ד"א, בארסנל הידע הכללי (כמו קשרים למשל) יש המון חומר שלא נוגעים בו, אז מה?
שיט וימאות >>
לצפיה ב-'אם מדובר בלהזיז טפח בקיבעון אז:'
אם מדובר בלהזיז טפח בקיבעון אז:
27/02/2010 | 08:29
16
א. בעניין הקשרים צודק מילת. יש להביא לידי כך שיילמדו מספר קשרים חשובים ויעילים/שימושיים בחיי היום יום של הפלגה בסירה.
   על פי חוברת הדרכה של אחד מבתי הספר הגדולים זה לא כך. יתר על כן, צריך למצוא דרך להטמיע את הנושא בשייטים. אלה שעתידים להיות כאלה ואלה שכבר נעשו כאלה. מספר השייטים שאני נפגש בהם אשר עושים "קשרים" שלא מן העולם הזה גדול מאלה שעושים קשרים נכונה. אז משהוא רקוב בממלכה.
ב. עגינה: ראיתי באחת מחוברות ההדרכה (שוב של בי"ס מהולל) שיטה לעגינה ב 2 עוגנים שעלולה לגרום להסתבכות ומצוקה בשעת דחק. אוי למי שדורש (אם דורש) ואוי למי שמלמד דברים כאלה. 2 עוגנים - כן - יעיל - רק עם ריתוק עם שני חבלי ירכתיים לחוף.
לאו מוחלט ללא ריתוק לחוף.
ג. תקנה - 9 בחוקי הדרך. האם הפסיקו כבר עם האיוולת/המצאה הזו של הקיבעון "נכנס מפנה דרך ליוצא" ? אינני יודע אל נכון. רק לפני זמן קצר העלה (שוב) מישהוא  את הטענה/תואנה הזו כאן בדיון.
זה על קצה המזלג.
שיט וימאות >>

הודעות אחרונות

15:20 | 14.02.19 רון יציב
18:57 | 13.02.19 ספרן10
10:48 | 11.02.19 ShirSL
18:35 | 31.01.19 Galbaruch
10:04 | 27.01.19 גולש זמני1
20:42 | 22.01.19 שקלטון1
23:21 | 19.01.19 אילנא
17:09 | 16.01.19 גולש זמני1
10:04 | 14.01.19 dud77
14:36 | 13.01.19 offtosea
23:06 | 12.01.19 דרקונשחור

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ