תסריט

תסריט

שלום רב לכם
אין לי ניסיון בכתיבת תסריטים אבל אם לא אכפת לכם אתחיל בתסריט שלי. בהמשכים כמובן.

התסריט שלי הוא על אישה בודדה שבורחת מהמציאות. שמה הוא לורה.
אז הנה זה מתחיל. תכתבו לי אם זה בסדר לכתוב בהמשכים.
לורה אישה בודדה.
פעם היה לה בן אבל הוא נפטר בתאונת דרכים קשה. פעם היה לה בעל אבל הוא בגד בה עם חברתה הטובה ועזב אותה. ופעם היתה לה בת שחרדים חטפו אותה אליהם וגרמו לה לחזור בתשובה. ולכן לורה נישארה לבד בודדה.
המשך מחר. זו רק התחלה. תודה
 
בוקר אור

אם הסיפור שלך מתאר אישה הבורחת מן השפיות בגלל אירועים שחוותה, זה יכול להיות סיפר חזק. אבל הטריגר - המאורע המחולל - חייב להיות חזק עוד יותר, כי לגרום לה לברוח, מבחירה, מהמציאות.

תסריט לא כותבים בהמשכים, תסריט זה מבנה אדריכלי. מאחר שיש לך כבר דמות
(מדוע השם לורה? זה חשוב לרקע), תמשיך לפתח אותה - ממש ביוגרפיה מלאה שלה, וכן גם את דמויות המשנה, משהו כמו עמוד לכל דמות. אל תשפוך ללורה מכל הבא ליד: תכתוב דמות עגולה - השקפת עולם, פחדים, חלומות, אירועים משמעותיים וכו'.

תתחיל לכתוב את הדמות, תניח לתסריט בינתיים, ונשמח את תשתף אותנו. משם נתקדם.
 
בהחלט!

&nbsp
&nbsp
מבנה סיפור חל על תסריט/ ספר/ מחזה.
בפרוזה המבנה מעט יותר גמיש, אבל בהחלט יש מבנה ברור.
יתר על כן, אם את כותבת פרוזה - חשוב מאוד שתדעי את הביוגרפיה של הדמות שלך.
 

mb261414

New member
כן פרוזה זה בהחלט הכיוון

הבעיה שלי לרוב. זו שאני נתקלת בה, היא בהרכבה של כל החלקים.
ייתכן שזה יעזור לי בחלקים הקטנים פשוט לכתוב ביוגרפיה לכל דמות.
זה קצת הופך את הכל לערמה גדולה של דפים. כי הסיפור שלי מתפרש על פני שטח מאוד גדול. כך שיש הרבה מאוד דמויות, האם כל דמות צריכה אז ביוגרפיה?
אני יכולה להבין שדמויות ראשיות נאמר צריכות ביוגרפיה, זה גם שופך אור על הדמות עצמה. ומניע את העלילה קדימה. אבל מה לגבי דמויות משנה, שחלקם גם מניעות את העלילה אבל בעיקר הן רקע לסיפור עצמו.
 
היי

אם זהו הספר הראשון שלך, אני ממליץ שהוא לא יכיל כל-כך הרבה דמיות ולא להתפזר לכל כך עלילות משנה, גם לסופרים/תסריטאית בעלי ניסיון קשה להשתלט על כל החומרים הללו.
תשמרי את העולם שלך קטן ככל הניתן.
&nbsp
כן, גם דמויות המשנה צריכות רקע ביוגרפי, אך מן הסתם פחות מפותח כמו הראשיות. דבר נוסף: לא כל הרקע הביוגרפי של הדמות הראשית ייכנס לספר, אלא רק מה שיעזור לנו להבין מדוע היא פועלת כפי שהיא פועלת.
&nbsp
דבר מהותי לכל כתיבת סיפור: זה נכון שיש קסם לשבת ולכתוב מתוך זרם התודעה, אבל, בעיקר אם זה ספר ראשון, טוב תעשי אם תחילה תדעי על מה הסיפור - מתחילתו ועד סופו. אחרת תלכי לאיבוד.
 

mb261414

New member
מסכימה לגבי המסגרת בו מתקיים הסיפור

אני כבר עכשיו די מתפזרת לכל מיני כיוונים ונורא קשה להשאר ממוקדת.
 

mb261414

New member
כתיבת ביוגרפיה

האם זה אומר שאני צריכה לכתוב את אילן היוחסין של כל דמות?
ממש הרכב משפחתי, אבא אמא סבא וסבתא ?
 
רק את יודעת

אם לסבתא יש חשיבות לסיפור שעובר על הדמות הראשית, ודאי שכן.
זה לא משנה אם מדובר בבדיה או ביוגרפיה - אני כקורא צריך להבין מי הדמות הראשית, ושעלילת הספר סובבת סביבה. אם נניח, לסבתא יש חשיבות רבה יותר לדמות הראשית, היא תקבל יותר משקל מאשר האימא.
&nbsp
לא כל הדמויות צריכות לקבל אותו משקל, כי לא על כל הדמויות את רוצה לספר.
אני חוזר ואומר, לך ולחברים פורום, טוב תעשו אם תשמרו את העולם שלכם כמה שיותר קטן. במיוחד בספר/תסריט ראשון.
&nbsp
זה ממש לא אומר רק דמות אחת. זה אומר לדעת לקחת רק את מה שחשוב מיתר הדמויות, וזה לא קל. לא כל תחביב ומנהג מוזר שהדודה הייתה עושה צריך להופיע בספר.
 

חביף

New member
תרשה לי בתור איש של סיפור ולא תסריט

לא מעניין. מזכיר אופרת סבון או סרט בורקס. היכן תסרוט אפילו של שורה ראשונה. איך היא נראית? איפה היא נמצאת? במה בפעולות שלה מתבטאת הבריחה מהמציאות?
 
שבת שלום

דווקא אתה אמור לדעת שיש דרך להעביר ביקורת על כותב, ואין זה משנה האם זה לספר או לתסריט. לגוף ההודעה שלך, אני חולק עליך - הרעיון שלו לא בהכרח יוביל לטלנובלה או לסרט בורקס, כהגדרתך. הכל תלוי בדרך שהוא יכתוב את הסיפור.
&nbsp
 

חביף

New member
10 ימים מאז התפרסמה תגובתי

אני חולק עליך נמרצות בענין הביקורת. יתכן ואתה שייך לזרם "המכיל" אני שייך לתפיסת עולם אחרת לגמרי, בה כשאתה רואה או מתבקש להתייחס למשהו שנראה רע בעיניך, אתה מצביע עלכך.
לגבי התוכן, זה יתרון ההתיחסות לטקסטים, לציורים וכו' - אף לא אחת מהן נכונה, הכרחית, מדויקת או אמיתית למעט עובדה אחת - סובייקטיביות מלאה. מה שכן, נדרש נימוק כלשהן, ולפחות אני נתתי אותו, תוגבתך היתה חסרת נימוק.
 
שלום

זה לא שייך לתפיסת עולם. אם יצא לך לכתוב סיפור במהלך חייך, אתה יודע את הסבל הכרוך - אפילו בשלב הרעיון עצמו - שלא לדבר על הכתיבה עצמה של הסיפור. שפטת אותו על רעיון שאפילו לא מגובש, וזה לא בהכרח מועיל.
 

חביף

New member
הבחור ביקש תגובה

והוא קיבל תגובה על הטקסט. לא שפטתי אותו, ואל תערבב לעולם בין הטקסט לבין המחבר, נראה לי שדווקא אתה כתסריטאי, זה שיודע שהאגו נורא חשוב, אבל ישנם עוד כמה אגואים בסביבה, חלקם אפילו חזקים מאוד [ במיוחד אלו עם הכסף ], אבל בסופו של דבר מה שנשפט, נבדק, מוערך או נגנז הוא טקסט ולא אגו!
 
למעלה