בימים האחרונים אני שומע שהכל השתנה

RoyceGracie

New member
בימים האחרונים אני שומע שהכל השתנה

מספר אנשים אמרו לי שעורכי דין אמרו להם שהמון דרישות השתנו החל מהראשון לינואר (לא בהקשר של הקהילה אלא בהקשר של הממשלה)

האם מישהו יודע לספר יותר על זה ?
 

RoyceGracie

New member
3 מקורות מידע שונים:

1) מישהו שאני מכיר שהוא מתוניסיה התקשר היום לעורכת דין שאמרה לו משהו בסגנון "החל מהראשון בינואר כל החוקים השתנו, כרגע שום דבר לא ברור ואנחנו לא לוקחים לקוחות חדשים עד שהכל יתבהר"

2) נוטריון שמתעסק בדברים הללו אמר לי משהו בסגנון "יש מלא דברים מאחורי הקלעים, מלא שינויים. נראה שכל הסיפור הזה של לעשות לבד לא הולך לעבוד לעוד הרבה זמן" אבל לא פירט מה עוד הוא יודע

3) חבר שלי פנה לעו"ד יורם זרה שכתב לו בחזרה:
"
שלום רב

בשבוע האחרון, חלה החמרה ניכרת במדיניות קבלת אישורי מקור מהקהילה היהודית בפורטו. זאת, בהנחיית ממשלת פורטוגל.
אנו לומדים את הדרישות החדשות של הקהילה ונעדכן בהתפתחויות.
לעת עתה, אנו מפסיקים את בדיקת הזכאות החינמית ומקפיאים את כל ההמלצות בעניין. איננו ממליצים לנקוט שום פעולה כרגע עד שיתבהרו העניינים.
בברכה,
יורם זרה, עו"ד"
 
החמרה במדיניות מתן האישורים מצד הקהילה היהודית בפורטו

שלום,
אכן, בימים האחרונים חלה החמרה במדיניות מתן האישורים העקרוניים של הקהילה היהודית בפורטו. כעיקרון, השינוי הוא שנדרשים פרטים נוספים לגבי עץ המשפחה: תאריכי לידה, תאריכי נישואין ותאריכי פטירה שמופיעים בעץ המשפחה.
בברכה,
הילה פינקו
 
האם ההחמרה היא במתן האישורים מהקהילה בפורטו

האם ההחמרה היא רק במתן האישורים מהקהילה בפורטו או שמדובר בהחמרה של הרשויות בפורטוגל (בהמשך לשאלות הקודמות שלי, שהקהילה בפורטו מדי מקלה עם מבקשי האישור).
האם אני יכול להיות רגוע אם אושרתי ע"י הקהילה בפורטו אחרי ההחמרה? (כלומר הם אישרו אותי פעם ראשונה ואז שלחו לי מייל לשלוח להם אילן יוחסין מחדש בפורמט שהם בנו ולהכניס את הנתונים שציינת בהודעה שלך ואז אישרו אותי שוב) או שההחמרה היא בעצם ראיה לכך שממשלת פורטוגל תבדוק עכשיו בציציות של כל בקשה שהוגשה בקפדנות יתרה? ואולי כדאי לקבל את האישור דווקא מליסבון?
 
אלו ההחמרות נכון לעתה בהליך האזרחות הפורטוגלית

לגבי הקהילות היהודיות בפורטו וליסבון -:
הממשל הפורטוגלי הנחה את הקהילות בפורטו ובליסבון לבקש מכל אחד אשר מגיש בקשה חדשה לקבלת אישור קהילה יהודית להוכיח 5 דורות לאחור לגבי אילן היוחסין אשר מוכיח שייכות לצאצאי האנוסים. החמרה זו נועדה להחמיר מעט ולהוריד את זרם הבקשות.
באם אין אפשרות להוכיח יש להסביר מדוע לא ניתן.
מומלץ להיעזר בחקר גנאולוגי במקרה של קשיים.

במידה ואין לכם את המידע, תוכלו להסביר פשוט מדוע אין לכם את המידע ולא לכתוב אותו. מומלץ להתייעץ בנושא עם הקהילות עצמן כדי שינחו אתכם מה הדרך הכי נכונה לעשות זאת. כמו כן, כעת חובה לשלוח את המסמכים עליהם הסתמכתם בהגשת הבקשה לקהילה, לקהילה ממנה אתם מבקשים את האישור.

לגבי שגרירות פורטוגל בתל-אביב -:
שירות בשגרירות פורטוגל - השגרירות הפסיקה לספק שירותי תרגום עקב מחסור בכוח אדם. מעתה יש לתרגם את המסמכים אצל נוטריון מוסמך.
צעד זה בא להבטיח שבקשות מוגשות באופן תקין, עם יותר מסמכים להוכחות מצד המבקשים, וגם שוב, להוריד את הלחץ על הרשויות בפורטוגל.

לגבי הרשויות בפורטוגל -:
החל הליך גיוס כוח אדם נוסף למשרד הפנים הפורטוגלי ולמשרד המשפטים
על מנת להגביר את כוח האדם המטפל בבקשות האזרחות.

דרכון פורטוגלי - שינויים -:
החל מתאריך 10.7.2017 יש עיצוב חדש לדרכון הביומטרי הפורטוגלי.
צירפתי תמונה לכאן.

 
למעלה