חתונה בקפריסין עם פיליפינית גרושה במעמד ב-1 והתחלת תהליך

loei2

New member
חתונה בקפריסין עם פיליפינית גרושה במעמד ב-1 והתחלת תהליך

בוקר טוב , אני וזוגתי (עובדת זרה חוקית במעמד ב1 בישראל) רוצים להתחתן בקפריסין , זוגתי סיימה הליך גירושין והשאלה איזה מסמכים היא צריכה להוציא שיישלחו לה מהפיליפינים, האם כדאי לגשת למשרד הפנים ליפני החתונה(לא התחלנו עדיין תהליך) ועוד שאלה האם כדאי לה לשנות שם בדרכון (בעקבות הגירושין) ליפני החתונה או אחרי החתונה , תודה רבה
 

Jkamm

New member
חתונה בקפריסין

כדאי שתפנה למשרד הנישואים בקפריסין ותבקש את רשימת המסמכים שהם דורשים.
לפעמים יש הבדל בדרישות בין הערים השונות, יש שמקפידים יותר ויש שמקפידים פחות.
לדוגמא, לגבי הצד הישראלי (וכך גם לגבי הצד השני) - אם הישראלי גרוש, יש ערים שמשרד הנישואין דורש בנוסף לתמצית רישום גם תעודת גירושין, ויש שמסתפקים בתמצית רישום מורחבת בו כתוב שאתה גרוש.
לגבי שינוי השם - לצורך החתונה תשאל במשרד הנישואים בקפריסין, ולצורך ההליך בישראל זה לא משנה מתי משנים את השם ואם בכלל, רק שכל שינוי מחייב להביא אישור מאומת על השינוי בשם - צריך להראות שרשור של אישורים על שינויי השם, מהשם המופיע בתעודת הלידה ועד השם הנוכחי. לדעתי הכי טוב כמה שפחות שינויים, כדי לחסוך בבירוקרטיה ועלויות.
ובאותו עניין - ברוב המדינות כותבים בתעודות הנישואין/הגירושין את השם שנבחר בעקבות הנישואין/הגירושין, ואז אין צורך להביא למשרד הפנים אישור נפרד על השינוי (ובלבד שהשינוי והתעודה ממדינת המוצא).
יוני קם
 

loei2

New member
תודה , הבנתי שהיא צריכה ויזה לקפריסין ואישור

ממשרד הפנים ל enter visa בכדי שתוכל להיכנס חזרה לארץ , משרד הפנים יכול לעשות לה בעיות? היא צריכה לעזוב את העבודה שלה?
 

Jkamm

New member
חתונה תוך כדי ההליך וויזה לקפריסין

להיפך - משרד הפנים רואה בברכה את החתונה תוך כדי ההליך, כיוון שזה מחזק את הוכחת הקשר הזוגי ביניכם. לכן לא יעשו בעיות והיא לא תצטרך לעזוב את העבודה.
לאחר שיהיה לכם אישור מקפריסין על מועד החתונה, תגשו ללשכה ותודיעו על רצונכם לצאת להינשא ויתנו לה במקום אינטר ויזה.
ולגבי הויזה לקפריסין - אחרי שיהיה לכם את האישור מקפריסין על מועד החתונה, תגשו לשגרירות קפריסין (הכניסה מהחניון שבגג האחורי של דיזנגוף סנטר) ותבקשו ויזה (לא עושים בעיות וזה לוקח לפחות שבוע).
יוני קם (עו"ד)
 

loei2

New member
תודה אבל עדיין לא התחלנו הליך, זה יכול להיות בעייתי?

 
למעלה