הסדרת מעמד לעובדת סיעודית

orioriori123

New member
הסדרת מעמד לעובדת סיעודית

שלום לכולם,

*הבת זוג שלי היא עובדת פיליפינית סיעודית.
*אנחנו רוצים לעבור לגור ביחד ולקדם את הקשר.
*לשם כך אנחנו רוצים להתחיל בהליך "טיפול במעמד לבן זוג ישראלי".
*קראתי את מלוא הנוהל הבנצא ב:https://www.gov.il/he/Departments/policies/israelis_couples_status_procedure


כמה שאלות:
1.בנוהל רשום שבהגשת הבקשה אנחנו צריכים לבקש אישור מהמעביד שלה על המשך עבודה אצלם, אחרת היא מאבדת את הויזה א5 ועוברת לויזה ב2(זאת אמרת שהיא לא יכולה לעבוד). אבל אנחנו רוצים לעבור לגור ביחד(זאת הרי אחת הדרישות, הוכחת משק חיים משותף). מה עושים?

2.אחד הפחדים הגדולים שלנו היא מה יקרה אם הבקשה מסיבה כל שהיא תידחה\הקשר לא יצליח כבר בהתחלה, מה שמפחיד אותי\ואותה כמובן, זה שהיא מאבדת את ויזת העבודה ברגע הגשת הבקשה.
לכן שאלתי, האם במקרה של כישלון הקשר\דחיית הבקשה היא תוכל לקבל את ויזת העבודה שלה בחזרה??

3.היא מאוד לוחצת להתחתן בקפריסין, מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל מבחינתה(היא יודעת משהו שהיא לא יודע), אם התחתנו אני מבין שהיא גם מאבדת את ויזת העבודה, ומה קורה לויזה שלה אם אנחנו מתגרשים?

דבר אחרון חברים כל מספר טלפון של מישהו שעבר את התהליך\נשוי לפיליפינית ויוכל להקדיש לי 5 דקות בטלפון זה ממש יעזור!

תודה,
אורי
 

Jkamm

New member
בת זוג זרה - עובדת סיעודית

1. ידוע שעובדות סיעודיות חייבות להשות עם המטופל ברוב שעות היממה, כך שבמרבית המקרים לא רלבנטי להמשיך לעבוד וגם לגור עם בן זוג ישראלי. רשות האוכלוסין מכירה בבעיה זו ולכן הם מגלים גמישות בדרישת המגורים המשותפים עם עובדת סיעודית זרה, אם אתה מצליח להוכיח את כנות הקשר גם ללא מגורים משותפים [תצטרך לצרף הוכחות רבות יותר מהרגיל].
2. אם היא מפסיקה לעבוד והבקשה להסדרת המעמד נדחית או שאתם מתגרשים - היא לא מקבלת חזרה את אשרת העבודה [המעסיק יצטרך להגיש בקשה חדשה עבורה].
3. חתונה היא הוכחה נוספת וטובה לכנות הקשר [בדרך כלל...]. לגבי האינטרסים הנוספים ללחץ שלה להתחתן איתך - יכולים להיות הרבה, אך המוביל מביניהם הוא העובדה שאם יוולד לכם ילד משותף הוא יהיה בעל אזרחות ישראלית, כך שגם אם תיפרדו יהיה לה סיכוי לקבל בזכות הילד מעמד בישראל [מטעמים הומניטריים].
יוני קם
 
למעלה