עם איזה פספורט להיכנס?

עם איזה פספורט להיכנס?

שלום רב לכולם,
חבר שלי כרגע מחזיק בדרכון דיפלומטי והוא טס אתמול לחו"ל לעשרה ימים ( מדינה אירופאית).
כבר קבעו לנו מועד לפגישה ראשונה- 15.1 , והוא אמור לסיים לעבוד פה ב20.12 , ואז גם יילקח ממנו הדרכון הדיפלומטי.
הוא מתכנן לטוס לכריסמס לכמה ימים בדצמבר, כלומר הוא ייצא מהארץ עם דרכון דיפלומטי ושיחזור לאחר החג יוכל לעשות זאת רק עם הדרכון המקורי הרגיל שלו ולא הדיפלומטי.
האם יש משמעות לעם איזה דרכון ייכנס? האם במידה וייכנס עכשיו לארץ עם הדרכון המקורי שלו, יוכל להיכנס בלי בעיה בינואר כדי להגיע לפגישה בגלל שהויזת תייר ל3 חודשים תהייה עדיין בתוקף? האם יכולים לעכב אותו ולגרש אותו למרות שתהייה לו עדיין ויזת תייר?
או שהאם עדיף פשוט להשתמש בדרכון האירופאי הדיפלומטי כרגע?

* בלי קשר אנחנו מתכננים להגיש בקשה להזמנה אבל רצינו לדעת אם יש משמעות לפספורט שהוא יעכנס איתו עכשיו
* כשהגענו לקבוע פגישה משרד הפנים לקחו את הדרכון הדיפלומטי שלו ככה שכרגע הם כנראה יודעים עליו אבל לא על הדרכון המקורי שלו?

לכל מי שיש פיסת ידע בנושא אשמח לקבל עזרה:)
 

river man

New member
נשמע כמו עניין קצת מסובך

אין לי נסיון בנושא, אני רק מנסה לחשוב בקול רם כאן כדי לראות אולי תוכלי להגיע למסקנות מסויימות אם מישהו אחר (אני) מביע דעה.

במידה והוא יוצא עכשיו עם הדרכון האישי שלו, אני לא יודע אם לא יהיה לו יותר קשה (או בלתי אפשרי) לצאת ולהכנס שוב בדצמבר/ינואר עם הדרכון האישי שוב. אני לא יודע אם יש מגבלה או תקופת זמן מסויימת שבה תייר יכול להכנס ולצאת מישראל. יכול להיות שבנהלי משטרת הגבולות יש התייחסות לכך (למשל, תייר יכול להכנס לישראל עם ויזת תייר ל-90 יום, אך יכול לעשות זאת רק פעם בשנה, או פעמיים, או חייבת להיות תקופת המתנה של חצי שנה בין כניסות/ביקורים בישראל).

יכול להיות שאין לו אפשרות לצאת כלל (עם הדרכון האישי, לא הדיפלומטי) מכיוון שכבר יצרתם קשר עם משרד הפנים ע"מ להסדיר את מעמדו. כשהגשתם את הבקשה היית צריכה להצהיר שהוא נמצא כרגע בישראל על ויזת תייר או במסגרת עבודתו? אם כן, כדאי לבדוק אם לאזרח זר מותר לצאת ולהכנס מישראל לאחר שבת זוגתו ביקשה להסדיר את מעמדו, אולי בתקופה שבה הוא ממתין להסדרת המעמד אסור לו לצאת או להכנס מישראל. אני יודע שיש אינטר-ויזה אבל זה לאנשים שכבר קיבלו ב'1.

לצאת ולהכנס עם הדרכון הדיפלומטי אני מניח שהוא יוכל לעשות כמה שירצה, השאלה אם הוא יוכל להכנס שוב אחרי ה-20.12 עם הדרכון האישי או לא.
 

Jkamm

New member
דרכון דיפלומטי

דרכון דיפלומטי לא מקנה שום הטבה או יתרון מבחינת זכות הכניסה והשהייה בישראל [וכפי שגם כתבת, נתנו לו ויזה לשלושה חודשים].
הדרכון הדיפלומטי מקנה יותר זכויות מינהלתיות - אין צורך לעמוד בתור, לא בודקים את הכבודה ועוד.
לכן, בקשר לבקשה להסדרת המעמד או הרישום שלו במסוף הגבול - אין שום משמעות אם הוא נכנס לארץ עם הדרכון הדיפלומטי או הרגיל.
ולגבי שאלתך הנוספת - ברגע שהוא ייצא מהארץ האשרה שלו תפקע, גם אם הוא יוצא לפני תום תקופת האשרה [אלא אם כן יש לו אינטר ויזה].
יוני קם
 
ויזה

היי,
&nbsp
לא נתנו לו ויזה לשלושה חודשים, פשוט יש לו ויזת עבודה מהשגרירות והיא נגמרת בדצמבר. עדיין לא "הזמנתי " אותו ,אבל כשהגענו לקבוע את הפגישה אמרו לי להזמין אותו שבועיים לפני הפגישה והשגידו המון פעמים שהם ממש לא מתחייבים לאשר את זה...
בכל מקרה , הבנתי שבשביל להזמין אותו אני צריכה כמעט את כל מה שצריך בשביל הפגישה הראשונה, נכון?
 
למעלה