משחקים של משרד הפנים

Denisius

New member
משחקים של משרד הפנים

שלום לכולם.

אני אזרח ישראלי ואשתי אזרחית אוקראינה. התחתנו לפני כחודש באוקראינה ואנחנו עכשיו שנינו נמצאים בארץ. קבענו לפני מספר חודשים תור לפתיחתתיק בנתניה לאמצע נובמבר והיום התקשרו אלינו ודחו את התור לאמצע דצמבר עם איזה תירוץ קלוש של פקידות שיוצאות ללימודים. זה נשמע הגיוני או שזה משרד הפנים שמנסה להקשות?

לאישתי יש ילד בן 6 מנישואים קודמים שאנחנו רוצים להביא לארץ בהקדם. האב מסרב לשתף פעולה אבל לא מתנגד להגירה. לפי הנוהל ממה שהבנתי יש אפשרות שהילד יגיע לארץ עם ויזת תייר. אנחנו מתכננים לבקש מאחותה של אשתי שתבוא לפה לארץ לחופשה של שבועיים עם הילד. יש אפשרות לעשות את זה עוד לפני פתיחת התיק? מה הסיכויים שיתנו להם ויזה עם נעשה להם הזמנה לפני במשרד הפנים?

תודה מראש לכל העונים.
 
מבחינה משפטית פורמלית

יש חזקה שקובעת שהמינהל הציבורי פועל כדין והטוען אחרת עליו הראיה. לכן הדחיה היא כדין. אם יש לך הוכחות אחרות אתה רשאי להציגן.

אם המטרה היא לאחד משפחות אין מקום להביא את הילד באשרת תייר, אלא לבקש מראש אשרת תושב. לא ברור למה לא ביקשתם מעמד לילד במקביל לבקשת האישה.
 

Denisius

New member
תגובה

אשתי כרגע נמצאת פה בארץ על תקן ויזת תייר ובדצמבר אנחנו מתחילים את התהליך של הסדר המעמד.

ברמת הפרקטיקה אנחנו יכולים להביא לפה את אחותה עם הילד על ויזת תייר? לא יעשו בעיות מיוחדות במחלקת אשרות?
 

randyloo

New member
השאלה היא אם הילד מתכנן להשאר כאן

אין בעיה לבקר אם זה באמת ביקור קצר.
 

Denisius

New member
שמח לשמוע

אז אין שום בעיה לעשות הזמנה לפני הפתיחת תיק במשרד הפנים? אין סיבה מיוחדת שיסרבו?

מה יהיו ההשלכות אם אנחנו נשאיר את הילד בארץ?
 

randyloo

New member
אני לא חושב שצריך הזמנה

הרי לאזרחי אוקראינה יש פטור מקבלה שארת תייר מראש. הם מקבלים אותה בשדה התעופה.
כעקרון, הישארות בישראל עם אשרת ביקור מנוגדת לתנאי האשרה. מכיוון שההורים נשואים ולאב אין התנגדות, למה שלא תסדירו את ההגירה של הילד?
 

Denisius

New member
הסבר

לאזרחי אוקראינה אכן יש פטור אבל ממה שהבנתי להרבה עושים בעיות בשדה התעופה. כשאשתי הגיעה לארץ הפעם הראשונה לפני שהיינו נשואים תשאלו אותה 8 שעות עד שבסוף הכניסו אותה עם ויזה לחודש. הייתי רוצה להימנע מאי-נעימויות כשמדובר באחותה וילד קטן. יש סיבה שלא יעשו במחלקת אשרות את ההזמנה?

בעיקרון אנחנו תכננו לעשות את ההגירה של הילד במסודר בפתיחת תיק בדצמבר אבל רצינו לדעת אם זה אפשרי לעשות את זה גם לפני הפתיחת תיק. אשתי מתגעגעת לילד ולא יכולה אפילו לטוס לבקר אותו בינתיים.

האב לא מתנגד אבל מסרב לשתף פעולה. גם כשהצענו לו סכום כסף משמעותי הוא סירב להגיע לחתום על מכתב הסכמה.
 
למעלה