הסדרת מעמד כששני בני הזוג בחו"ל, איך להכנס לישראל?

river man

New member
הסדרת מעמד כששני בני הזוג בחו"ל, איך להכנס לישראל?

שלום לכולם,

רשמתי כאן בעבר לגבי הנקודה הזו, אך כעת קיבלתי עדכון מהשגרירות ולכן רושם כאן שוב, בתקווה לגבי עזרה מבעלי הנסיון:
אנו זוג מעורב המתגורר כרגע בחו"ל (אירופה) ורוצה לעבור לגור בישראל. פניתי לשגרירות ישראל במדינה ושם נאמר לי שהם לא יכולים לתת לבת זוגתי אשרת כניסה (למרות שבנוהל לזוגות נשואים רשום שאם שני בני הזוג בחו"ל עליהם להסדיר את המעמד באופן ראשוני בשגרירות אותה מדינה), ושעדיף לנו להכנס לישראל בתור תיירים (לקבל אשרת תייר) ואז כאשר שנינו בישראל לפנות למשרד הפנים ולהגיש את הבקשה.

האם מישהו עבר תהליך דומה ואותו דבר נאמר לו?
האם מישהו מחברי הפורום הגיע כזוג לישראל, ובן/בת הזוג הצהיר שהוא בא לביקור, קיבל ויזת תייר, ורק לאחר מכן (בישראל) הגיש בקשה למשרד הפנים?

בנוהל רשום באופן מפורש דבר מסויים וכעת נאמר לי דבר אחר, לכן הנושא לא ברור לי. מהשגרירות נמסר שאלו הנהלים שהם קיבלו ושגם הם לא מבינים מדוע הם שונים מאלו של משרד הפנים, ושהם לא יכולים לעזור בנושא. כמו כן, נאמר לי שאפשר יהיה להסדיר את המעמד בעודנו בחו"ל, אך זה ייקח כשנה ולכן לא כדאי.

מצד אחד זה הכי הגיוני להגיע לישראל כתייר ורק לאחר מכן להחליט להתשקע ולפנות למשרד הפנים להסדיר המעמד, מצד שני אולי זה בכלל עדיף שאני אגיע לישראל קודם לכן ואזמין את בת זוגתי מחו"ל. זה יצריך פירוד של כמה חודשים וזה לא משהו שאנחנו רוצים לעבור.

אם יש כאן בעלי נסיון אשמח לשמוע מכם.
תודה!
 

La Milagrosa

New member
אין עובדים פחות יעילים מעובדי הקונסוליות הישראליות.

הם כמעט אף פעם לא יודעים מה העבודה שלהם, הם תמיד אומרים "אני לא יכול לעזור לך עם זה", וכשהם כבר עושים משהו זה כמעט תמיד לא נכון. הם טירטרו אותי שלוש פעמים לקונסוליה כי הפקידה לא הבינה שהקישקוש שהיא דפקה לי על האישור בתור חתימה, לא יכול לתפוס אצל השלטונות של המדינה שאני חיה בה כי היא רק פקידה ודוגמת החתימה שלה לא מוכרת ולא שמורה במשרד החוץ של המדינה הזאת. למרות שאני כבר ידעתי את זה ולכן התחננתי לפניה שתבדוק, היא התעקשה ש"זה בסדר ככה"} וכמובן שזה ממש לא היה בסדר. גם התאריך שהיא שמה לי באישור היה שגוי. ככה זה עובדי הקונסוליה, צריך להתעקש איתם על כל דבר אבל בסוף, איכשהו, הם מצליחים לתת שירות מסוים.
 

randyloo

New member
באופן רשמי

צריך להתחיל את התהליך בחו"ל. זה כתוב בנוהל והקונסוליה אמורה לדעת על כך.
ניתן גם להתחיל את התהליך בארץ.
יחד עם זאת, אסור להגיע לארץ בתור תייר כאשר הכוונה היא להשתקע. כאן נמצא המלכוד.
 

river man

New member
תודה, האם ידוע לכם לגבי יציאה של ישראלי מהארץ בזמן ההמתנה

במידה ואני מגיע לישראל לבד ואז מזמין את בת זוגתי לכאן, האם יש מניעה שאצא מהארץ לביקור (של כמה שבועות/חודש למשל) בחו"ל על מנת להיות עם בת זוגתי? ואז אני חוזר לישראל לבד לפני מועד הפגישה הראשונה של הצגת המסמכים.

כך לא נצטרך להיות פרודים למשך תקופה ארוכה, אבל גם לא נצטרך להכנס יחד לישראל לפני שמעמדה הוסדר.

ידוע למישהו אם זה משהו שמותר בחוק, ואם עשיתם את זה בעבר?
 
למעלה