חידוש ב\1 במסגרת הליך מדורג

אבנר133

New member
חידוש ב\1 במסגרת הליך מדורג

שלום לכולם,
מתנצל מראש על אורך ההודעה...

בת הזוג שלי ואני נמצאים בהליך מדורג בו פתחנו באמצע 2014. חידוש ראשון נעשה בדצמבר 2015; פגישה לחידוש נוסף נקבעה לדמצבר 2016.

בסוף אפריל יצאה בת הזוג שלי לשליחות במסגרת ארגון הומנטירי (לא שממש משנה אבל מדובר בישראייד למי שמכיר); הארגון מעניק לה חופשה של שבועיים ב1.9.16 במהלכם לא תחזור לארץ (במהלך החופשה יוחלט אם היא ממשיכה בשליחות או חוזרת לארץ). כנראה שאם יוחלט שתמשיך בשליחות היא תטוס לארץ וננסה לקבל הארכה של הויזה לתקופה קצרה לאחר המועד המקורי שנקבע לפגישה (עשינו את זה פעם, לא אמורה להיות בעיה)

- האם העובדה שהיא נמאצת חודשים ארוכים בחו"ל משליכה על ההחלטה לחדש את הויזה? (את כל הפיקנטריה שמדובר בארגון שפועל יחד עם משרד החוץ, ציוני וכו' כמובן שאצרף)

- האם יש אפשרות לחדש את האשרה מחו"ל? היא עובדת הרבה עם השגרירות הישראלית, יש טעם לפנות אליהם בעניין?

תודה רבה מראש!
 

meninblack4

New member
תשובה

משרד הפנים צריך להחליט אם מרכז החיים שלה בישראל. השאלה אם מרכז החיים בארץ זה לא מתמטיקה, אלא זה על פי החלטה של הפקיד במשרד הפנים. אם לדוגמא מתוך שנה, בת זוגתך לא נמצאת בארץ 3 חודשים, משרד הפנים יכול להסיק שמרכז חייה לא בארץ זה שאישתך עובדת עם שגרירויות וכו׳ זה לא עוזר מכיוון שההחלטה היא אך ורק של משרד הפנים.
 

1151986

New member
האם היא נחשבת עובדת מדינה או שעובדת תחת חברה פרטית ?

 

אבנר133

New member
עמותה פרטית

אני מודע לעובדה ששליחות מטעם גוף ממשלתי רשמי מקלה את העניין.

במקרה שלנו מדובר בעמותה פרטית, אלא שהשיתוף והתמיכה שהיא מקבלת ממשרד החוץ והמדינה (להבנתי) גדולה מאוד, ככה שאני מקווה להצליח לשחק עם זה קצת (לדוגמה - השגריר הישראלי מסר לה למשל מכתב שמתאר בקצרה את הפעילות שלהם ביחד)
 

randyloo

New member
יכול להיות שמכתב ממשרד החוץ יכול לעזור

זו רק מחשבה ולא ידע מבוסס אבל אם אכן יש מכתב המציין שמדובר בשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל זה אולי יצטייר כמשהו דומה לשליחות.
 
יתכן מאוד שכן

ישנה פסיקה לגבי סטודנטים ועובדים ששהו תקופה ארוכה בחו"ל, ולא איבדו את זכויותיהם לענין ביטוח לאומי. יתכן שמבחנים דומים יש לאמץ גם ברשות ההגירה. כל זה באופן כללי ובלי שבדקתי אסמכתאות.
 

Jkamm

New member
המבחנים לקביעת מרכז חיים בישראל

אחד התנאים להסדרת מעמד - קיומו של מרכז חיים בישראל.
קיים נוהל מסודר על פיו קובעים אם מרכז החיים בישראל - הנוהל.
כיוון שאצלכם המקרה מיוחד, ההחלטה תהיה בסופו של דבר על פי שיקול דעת הפקיד - תצטרכו להפעיל את כושר השכנוע והקסם האישי.
יוני
 
למעלה