א'5

sofa1593570

New member
א'5

שלום לכולם....סוף סוף קיבלנו א'5 רציתי לשאול ולדעת מספר דברים:
1. האם יש לי אפשרות להוסיף אותו לחשבון בנק ולעשות אותו משותף....רציתי לדעת האם יתנו לו כרטיס אשראי רגיל...ומה יקרה אם יהיה מצב ולא יחדשו לו את התעודה בזמן???

2.בקשר לביטוח לאומי, איזה מסמכים צריך להגיש??....אנחנו טסים בעוד חודשיים לבקר את המשפחה שלו לחודש, האם זה יצור איזה שהיא בעיה???
3.מס הכנסה, כללית, פנסיה, לאיפה אני פונה ומה צריך??

תודה מראש על העזרה וההכוונה
 

randyloo

New member
תשובות בקצרה

ברגע שיש מספר ת.ז. הוא תושב לכל דבר. בכל מה שקשור לבנקים, מס הכנסה, פנסיה וכד' - הוא תושב. פשוט הולכים לבנק ומבקשים להוסיף שותף (נמנעים מטרמינולוגיה שמבלבלת את המערכת כמו אזרח זר, או זמני וכו וכו וכו).
לגבי כל מה שקשור לזכויות מביטוח לאומי (כולל ביטוח בריאות - קופ"ח) יש להמתין כחצי שנה לפני קביעת התושבות גם בביטוח הלאומי. מגישים להם את הבקשה לקביעת תושבות (יש טופס מיוחד באתר) ומצרפים מסמכים רלוונטיים. בכל מקרה הם מוודאים את הסטטוס גם במשרד הפנים). ביקור קצר בחו"ל לא אמור להוות בעיה.
 

sofa1593570

New member
למי שרוצה לדעת

אז ככה, לבנקים אין בעיה לאשר לפתוח חשבון בנק חדש אבל להוסיף זה בעייתי עם יש חובות בחשבון.
בביטוח לאומי יש להמתין 183 ימים, אם טסים לחו"ל לא נחשבים הימים בחו"ל אז צריך בעצם להחזיר אותם וזה לחכות.
רק לאחר שיאשרו ביטוח לאומי צריך ללכת לדואר לשלם 17 ש"ח ולמלא מסמכים לאיזה קופת חולים אתם רוצים להיות שיכים ורק אחרי זה יש שייכות לקופת חולים.
מי שצריך אישור תושב לפטור ממס אין בעיה לקבל בעירייה וכמו כן יש נקז ואף פטור ממס הכנסה.
המעסיק דואג לפנסיה....המשך יום נעים
 

elicoz

New member
אצלנו

הרישום לקופת חולים התבצע במעמד הפגישה עם הפקידה בביטוח הלאומי, מילאה טפסים שאלה לאיזו קופ"ח לרשום את אישתי, חתמנו ואחרי יומיים כבר הלכנו לקופת חולים וקיבלנו כרטיס מגנטי.
&nbsp
לא צריך דואר ולא 17 שקלים.
 
למעלה