מס' שאלות לפני פגישה ראשונה במשרד הפנים - נשוי לאזרחית זרה

Spyker84

New member
מס' שאלות לפני פגישה ראשונה במשרד הפנים - נשוי לאזרחית זרה

אני בטוח שהנושא עלה כאן בעבר אבל אשמח להבהרות, הכוונה ועצות:
אני נשוי מעל שנתיים לאזרחית זרה (אוקראינה - מעודכן סטטוס בבירור במשרד הפנים). לה יש ילד מנישואיה הקודמים + ילד משותף שלנו בן חצי שנה. כרגע בתהליך הוכחת אבהות על הילד המשותף (צו בית משפט לבדיקה כבר יש, בימים הקרובים התהליך יתחיל).
בספטמבר קבעתי פגישה ראשונה במשרד הפנים בכפר סבא.
אישתי והילדים עדיין באוקראינה.
קראתי מס' פעמים את הפרוטוקול של משרד הפנים אבל אשמח להבהרות כי אני שומע דברים סותרים.
1. האם אישתי חייבת לקבל הזמנה ע"י משרד הפנים על מנת להגיע ארצה בתור ויזת עבודה ואח"כ קבלת ב1 ? או שההגבלה הזו הוסרה נכון לעכשיו ואין מניעה להגיע ולגשת למשרד הפנים יחד ?
2. סעיף המדבר על עמדת ההורה הנוסף (בעלה לשעבר שהוא אזרח זר ואין לו כוונה להגיע לישראל), יש לי מסמך עם כתובת שלו בחו"ל ברוסית. האם המסמך הזה יספיק למשרד הפנים בעת פניינתם אליו לצורך קבלת אישור להגירה של הילד ?
3. אילו מסמכים חייבים להיות לי בפגישה הראשונה ? כל מה שרשום בפרוטוקול ישנו עם אפוסטיל. האם חובה לתרגם ולאשר ע"י נוטוריון מוסמך רק בישראל ? פשוט כל מסמך עולה לא מעט כסף ורציתי לדעת מה חובה שיהיה בפגישה הראשונה (פתיחת תיק) ?
4. במידה וצריך, תוך כמה זמן אישתי תקבל הזמנה ארצה להגיע ?
5. האם ילד משותף שיהיה אזרח ישראלי (אחרי בדיקת אבהות בחו"ל שיעבור בקרוב ) יקל עלי את כל התהליך ?

תודה רבה לעונים !!!
 
אכן ישנה אי בהירות

לגבי תושב חוץ שנשוי לישראלי. לדעתי מותר לכם להגיש יחד את הבקשה בארץ, בתנאי כמובן שהיא יכולה להגיע. שאר השאלות הן טכניות ותוכל לקבל תשובה בסניף המטפל.
 

stkachov

New member
תשובות

1. כתוב שחור על גבי לבן בנוהל:
"מוזמן שנישא לאזרח ישראלי, שוהה בחו"ל ומעוניין להגיע לישראל על מנת לשהות לצד בן זוגו, מחויב הישראלי בהגשת בקשה מראש להזמנתו בטרם הגיעו לישראל, לרבות כאשר הנו נתין מדינה אשר לישראל יש עמה הסכם פטור מאשרת כניסה מוסדרת מראש."
&nbsp
2. מאמין שכן. בזמנו לא היה את כל הנוהל הזה לגבי המשלוח מכתב להורה הנוסף.
&nbsp
3. חובה להביא את כל המסמכים המצוינים בנוהל מתורגמים ומאומתים ע"י נוטריון בישראל.
&nbsp
4. בנוהל מצוין תוך 45 יום. אבל יכולים לתת לך גם במקום, ויכולים למשוך את זה. הכל אינדבידואלית...
&nbsp
5. לא באופן משמעותי.
 

randyloo

New member
שאלה - מדוע התבקשתם לבצע בדיקת רקמות?

כתבתם שאתם נשואים שנתיים והילד בן חצי שנה. לפיכך אין צורך בבדיקת רקמות. תרגישו חופשי לענות לי בפרטי אם תרצו. תודה!
 

Spyker84

New member
זה הנוהל

ממה שידוע לי וקראתי, זה הנוהל. אני מעוניין שהילד המשותף יקבל אזרחות כמה שיותר מוקדם וכדי שיכירו בו כאזרח ישראלי (לילד של אזרח ישראלי הנשוי לאזרחית זרה יש זכות לקבל אזרחות ) היה עלי לבצע בדיקת אבהות (רקמות) על מנת להוכיח שהוא הבן הביולוגי שלי. מדינת ישראל לא מכירה בתעודת לידה זרה כמסמך על פיו יקבל ילד אזרחות אלא רק אחרי הוכחת קרבה ביולוגית ע"י מוסד רפואי ישראלי.
 

randyloo

New member
לא מדויק

לפי נוהל הכרה באבהות אם יש הוכחות לזוגיות לפני ההריון אז הבקשה להכרה באבהות צריכה להתקבל על פי הצהרת ההורים בלבד. יש על כך בג"צ אפילו. אני מנסה לעזור לזוגות באותו מצב שמשרד הפנים גורם להם לטרחה גדולה והוצאה כספית של אלפי שקלים כאשר זה מיותר לחלוטין. אם תרצו סיוע עדכנו אותי.
 

Spyker84

New member
תודה רבה - פשוט כבר בחצי הדרך

חבל שלא ידעתי זאת קודם. שבוע הבא אני אמור להגיע לשיבא ללקיחת דם בשביל הבדיקה וערכה נוספת תישלח לקונסוליה בקייב. אכן, מבחינה כספית זה עול לא קטן אבל ממה שאני יודע והבנתי בעבר, אחרי הוכחה בבדיקה זו, אין למשרד הפנים זכות לסרב לתת אזרחות לילדי ככה שעם כל העול הכספי, לאחר הבדיקה הזו, משרד הפנים יהיה מחויב להכיר בו כאזרח. היות שמדובר בפעוט, חשוב לי לכשיגיע ארצה, יקבל את כל הביטוחים הרפואיים מיד עם הגיעו.
 

Jkamm

New member
מספר הערות

אם אתה גם נשוי וגם יש לכם ילד משותף - כל התהליך הרבה יותר פשוט וחלק - אתה כבר לא צריך להוכיח את "כנות הקשר".
ואם תספיק להגיע לפגישה בספטמבר עם פסק הדין ההצהרתי על האבהות, אין סיבה שלא יאשרו בתוך מספר ימים לאשתך להיכנס ארצה [תצטרך ללחוץ על המעבדה והפרקליטות שלא ימשכו את הזמן].
ותרגום מאושר אתה יכול לעשות גם בחו"ל - אך תצטרך אפוסטיל / אישור הקונסול הישראלי.
ולגבי ההורה של הילד הנוסף - חובה להביא תעודה ציבורית מקורית ומאומתת על כתובתו [סעיף ג(6) לנוהל] - אם אתם בקשר איתו, הרבה יותר יעיל להחתים אותו על הסכמה להגירת הילד ולקבלת אזרחות ישראלית [בפני הקונסול הישראלי].
יוני קם
 

Spyker84

New member
הסבר בבקשה

1. אין לי בעיה להחתים את האב הביולוגי של הילד הראשון (אישתי תעשה זאת) אבל האם חובה להגיע לקונסוליה ישראלית בשביל זה ? הוא לא יכול לחתום בנוכחות נוטריון מקומי, אח"כ לשלוח אלי את התעודה, פה היא תעבור תרגום ואישור תרגום נוטריוני ?
2. לפי מה שאני יודע, את המסמכים חובה לתרגם בישראל בלבד.
&nbsp
בכלל, יש פרוטוקול אבל עדיין הרבה מאוד דברים נשארים "בערפל" אם סתם ככה או בכוונה.
 

Jkamm

New member
תשובות

&nbsp
1. לנוטריון הזר אין מעמד בישראל ואין לאישור שלו כל תוקף, אלא אם כן היא מאומתת [אפוסטיל / קונסול]. הכי טוב להביא אותו לחתום בפני הקונסול, שיש לו מעמד של נוטריון והאישור שלו הוא הטוב ביותר לרשות האוכלוסין [תוכלו גם לתרגם בעצמכם את האישור והקונסול יאשר את שניהם ביחד]
2. אין חובה לאשר את התרגום בישראל.
 

Spyker84

New member
הבהרות ?

מסמך הסכמה מהאב הביולוגי להגירה ואזרחות בנו לא יכול להיות עם אפוסטיל כי זה אינו מסמך רשמי של מדינה. על סמך מה הרשויות (באוקראינה) ישימו אפוסטל על מסמך כזה ?
איך שאני מבין את זה, האב רושם מכתב הסכמה, מחתים נוטריון מקומי, המסמך מתורגם לעברית (באוקראינה) ולאחר מכן, המסמך הנ"ל מובא לקונסול ישראלי באוקראינה ובנוכחות קונסול והאב, ינתן אישור ע"י הקונסול שהמסמך אמיתי. האם ככה זו הדרך הנכונה ?
 

Jkamm

New member
אפוסטיל

עם אפוסטיל מאשרים שני דברים - תעודות ציבוריות ואישורים נוטריונים.
לגבי החלק השני שכתבת - אם אתה הולך עם האבא לקונסול הישראלי, אין צורך ללכת לפני כן לנוטריון הזר ואין צורך באפוסטיל. אישור הקונסול לחתימת האב ולתרגום מספיק.
 

Spyker84

New member
הבנתי

אוקיי, ואם משרד הפנים ישלח את המכתב כמו שמצוין בפרוטוקול אל האב, הוא אמור גם לחתום עליו בפני קונסול או שמספיק נוטריון מקומי ?
 

Lil55

New member
אפשר להתחיל את התהליך בארץ

לא צריך לחכות להזמנה אם היא יכולה להיכנס לארץ בלי ויזה. הנוהל כתוב לא נכון. קובעים פגישה ומגיעים יחד. בדיקת רקמות לא הכרחית באופן מוחלט אבל מקלה על התהליך..(לא צריך הוכחות שהיא היתה בהריון וכל מיני שטויות אחרות)
בהצלחה
 

Spyker84

New member
איפה יש מידע מהימן ?

מה זאת אומרת הנוהל רשום לא נכון ? יש נוהל מהימן עליו מסתמכים במשרד הפנים או שזה "שוק" ? נ.ב. בדיקת הרקמות אצלי מתעכבת בגלל שהצו בית משפט לא תקין. רשום בו נוהל חול גם לאב וגם לבן. בשיבא רוצים שינוי בצו בו יהיה רשום שהאב עושה את הבדיקה בארץ והילד בנוהל חול.
 
למעלה