תיק חיים משותפים וויזת סטודנט

שירה011

New member
תיק חיים משותפים וויזת סטודנט

שלום,
אני אובדת עצות.

אני ישראלית ובן זוגי מזה 4 שנים הוא סקוטי (בריטי). הוא כרגע נמצא בארץ על ויזת סטודנט ולומד תואר שני. אנחנו רוצים להתחיל בתהליך של פתיחת תיק חיים משותפים. חיכינו 3 חודשים לתור ראשון לפתיחת התיק ומעבר לזלזול וליחס המכפיר (לשכת נתניה), נפנפו אותנו בשנייה שהגענו לשם בטענה שכדי לפתוח את התיק בן זוגי צריך לוותר על ויזת הסטודנט שלו.
הבנתי מכמה אנשים (אחד מהם עבר את התהליך בנתניה) שלא חייבים לוותר על הויזת סטודנט בשביל חיים משותפים. וגם ההיגיון (שהבנתי שהוא לא חזק בכל הביורוקרטיה הזו) אומר שאין בעיה שיהיה על ויזת סטודנט, שממילא לא מקנה לו אפשרות לעבודה, עד שיקבל ויזת חיים משותפים ב/1 ואז תתבטל ויזת הסטודנט.
דיברתי גם עם עורך דין שאמר לי שלא צריך לוותר על ויזת הסטודנט, אבל בלשכה בנתניה מתעקשים על כך שצריך (דיברתי איתם גם טלפונית).
אני לא מצליחה למצוא על זה שום מידע ושום התייחסות בנוהל או בשום מקום אחר.
בבקשה עזרו לי!

תודה!
 

שירה011

New member
עוד דבר

אם אכן אין אפשרות אחרת מלבד ויתור על ויזת הסטודנט: מהי סוג הויזה שמקבלים למהלך הטיפול בתיק?
אנחנו מתכוונים לטוס לבקר את המשפחה שלו בקיץ והוא מתכוון לטוס לטייל באוקטובר - האם תהיה לו בעיה לחזור אם יהיה עם הויזה הזמנית שניתנת לו למהלך הטיפול בתיק?

שוב תודה
 

נמה פ

New member
מרתיח!

הפער בין החוק להתנהלות בלשכות נורא. אין לי תשובות למה מותר ומה אסור, כי הם במתכוון (לפחות ככה נראה) לא מפרסמים את זה. לגבי הויזה הזמנית עד ה-ב'1 - לנו היה סיפור עם זה, שלא נתנו לבן הזוג שלי להיכנס לארץ עד אחרי הראיון - סתם ככה כי הם יכולים וכי לא כתוב בשום מקום אחרת (גם לנו בדיעבד עורכי דין אמרו שזה לא היה חוקי). אמנם התנאים שונים אבל השורה התחתונה היא שזה לא קטן עליהם. אז את השיקולים שלכם - בין אם לריב איתם עכשיו ולהיכנס עם גורמים גדולים יותר, ובין אם פשוט לקחת בחשבון שהם יכולים להחליט שרירותית הכל על המקום ולשנות חוקים מיום ליום ולחיות עם זה... היא שלכם. בכל אופן אני ממליצה לעקוב ולאסוף עדויות מההתנהלות מולם בתהליך.
 

Jkamm

New member
נכון ולא נכון

אדם לא יכול לשהות בישראל על סמך שתי אשרות במקביל.
לכן, כדי להתחיל את ההליך המדורג להסדרת מעמדו בישראל מכוח חיים משותפים, הוא חייב לוותר על אשרת הסטודנט.

אבל -
זה נכון רק מהיום שאישרו לכם להתחיל את ההליך המדורג ולא מיום הגשת הבקשה.
מיום הגשת הבקשה ועד להחלטה לאשר לכם להתחיל את התהליך המדורג - זו תקופת ביניים בה הוא זכאי להישאר עם אשרת הסטודנט.

זה כמו במקרה של עובד זר בישראל שמבקש להתחיל את ההליך המדורג - לזה יש התייחסות מפורשת בנוהל - שהוא צריך להודיע בעת הגשת הבקשה אם הוא מעוניין להמשיך להחזיק באשרת העובד הזר ולעבוד, שאז משאירים לו את אשרת העובד הזר עד למתן ההחלטה, או שהוא מפסיק מיד לעבוד ואז מבטלים את אשרת העובד הזר והוא מקבל אשרת תייר רגיל.

אתם זכאים להודיע בעת הגשת הבקשה שבתקופת הביניים, עד למתן ההחלטה, הוא מבקש להמשיך להחזיק באשרת הסטודנט - ואסור להם להתנות את הגשת הבקשה בויתור.

יוני
 
למעלה