הגעה של בת זוגי לארץ עם ויזת תייר והתחלת הסדרת מעמד בארץ?

darbresh27

New member
הגעה של בת זוגי לארץ עם ויזת תייר והתחלת הסדרת מעמד בארץ?

בת זוגתי הינה תושבת הודו, לפני כחודש התחתנו חתונה אזרחית בהודו ועכשיו אני נמצא בארץ והיא נשארה בהודו.
אנחנו רוצים להתחיל את תהליך הסדרת המעמד שלה על מנת שנוכל שנינו לחיות פה בארץ.

מבירורים שביצעתי לא הצלחתי להבין האם יש אפשרות שהיא תגיע לארץ עם ויזת תייר וכאשר היא כאן נתחיל את התהליך, או שעדיף להגיש את הבקשה בזמן שהיא נמצאת בהודו ולחכות לאישור של משרד הפנים?

כמובן שאני מעדיף שהיא תגיע בהקדם האפשרי, כמו כן נראה לי שיהיה יותר קל לנו לעבור את התהליך כששנינו נמצאים יחד בארץ מאשר שהיא תצטרך לגשת לשגרירות בכל פעם.

מבירורים הבנתי שאם היא מגיעה לארץ עם ויזת תייר יכולה להיווצר בעיה בהמשך, ומחלק מההודעות שראיתי כאן הבנתי שזה אפשרי.
מישהו יודע מה החוק אומר? המלצות ממישהו שהתנסה בזה?
 

Namush1

New member
ברוך הבא -<-@

היי דרברש, ברוך הבא לפורום והמון בהצלחה. כפי שהגבתי קודם לקרן, עדיף שיגיב מי שהתנסה עם התחלת התהליך בחצי שנה האחרונה. למיטב ידיעתי ולצערי (עבורך) אני חושבת שבעייתי שאישתך תגיע עם ויזת תייר ואז תתחילו את התהליך יחד בארץ. אני חושבת שעפ"י הנוהל החדש לא ניתן לעשות את זה ואתה אמור כביכול להזמין אותה (טופס אש/1 אני חושבת). על כל מקרה לך למקורות - אתר משרד הפנים, מאוד מסודר בימינו ומוקדש לנושא סקשן שלם. הלוואי וזה היה קיים לפני שלוש שנים. https://www.gov.il/he/service/status_regulation_of_alien_spouse_married_to_israeli_partner מקווה שמי שיכול יעזור לך להבין את הדברים טוב יותר. בהצלחה.
 

Lil55

New member
ויזת תייר

כמי שגם כן נמצא בתהליך והתלבט אם לעשות את הדברים דרך הקונסוליה בחו״ל או בארץ, למדתי שמשרד הפנים דווקא רוצה שיתחילו את התהליך בארץ במקרה ובן הזוג יכול להיכנס לארץ עם ויזת תייר. אין לי מושג למה בנוהל (אשר קראתי אותו ביסודיות) כתוב אחרת, הפקידה שם בכל אופן טענה שהיא גם חושבת שהנוהל לא ברור ונוסח לא טוב ע״י המשפטנים. למיטב הבנתי אין בעיה להתחיל את התהליך בארץ, ומה שלוקח זמן הוא לקבל תור לראיונות בתקווה כל המסמכים במקומם.
 

Jkamm

New member
כל התשובות נמצאות בנוהל הסדרת מעמד לנשואים

בקצרה:
1. אם אתה בארץ והיא בחו"ל - אתה צריך להגיש בארץ את הבקשה ולהזמין אותה ארצה.
2. אם שניכם בארץ [הגיעה כתיירת] - אתם יכולים להגיש את הבקשה בארץ ולא מגרשים אותה.

יש יתרון ברור להתחלת ההליך בארץ ביחד, כיוון שהליך ההזמנה לוקח זמן.
הבעיה - אם ידעו שהיא מגיעה לארץ במטרה להגיש את הבקשה לא יתנו לה להיכנס, כי היא לא באה לביקור כתיירת אלא באה להשתקע.
 

darbresh27

New member
בנוגע לבעיה

זה טיפה אבסורד אבל נתמודד.
אם וכאשר היא תנסה להגיע עם ויזת תייר לארץ, בטפסים של הבקשה לויזה היא חייבת להכניס את השם שלי כבעלה כיוון שהפרטים הללו נמצאים בדרכון שלה.
זה הגיוני שהיא תבוא לבקר בארץ עם ויזת תייר את בעלה שמתגורר כאן או שלא מאפשרים למי שרוצה להגיע עם ויזת תייר למטרה שכזאת להיכנס כיוון שיש סיכוי שהיא תשתקע?
&nbsp
איך עוברים את הפרדוקס הזה?
 

river man

New member
זה אכן מעט אבסורדי, וגם אני תוהה איך להתמודד עם סיטואציה כזו

זו שאלה שגם אני התכוונתי להעלות בפורום הזה. מאחר ועוד לא התחלתי את התהליך זה עדיין לא ברור מה עדיף, להתחיל בחו"ל מול השגרירות או להגיע לישראל ולהתחיל כאן. להתחיל מול השגרירות יכול לקחת זמן רב שבו כבר נוכל להיות פיזית בישראל ולהתחיל את החיים שלנו שם, מצד שני להגיע לשדה התעופה כזוג נשוי עם ויזת תייר לאישתי זה בעייתי ולא מאמין שיתנו לה להכנס ככה סתם, אלא אם כן אנחנו מתהירים שבאנו לביקור בלבד, אבל אז אתה משקר וזה יכול לפגוע בך בעתיד.

מה לגבי תושבים חוזרים, שחוזרים עם אישה/בעל לא ישראלי, אין משהו בנוהל או בחוק שמאפשר להם להגיע לישראל יחד עם בני/בנות הזוג יחד ולהתחיל את התהליך בישראל בלי בעייה להכנס (אם זה שבני הזוג מצהירים)?

אולי הכי פשוט שבן/בת הזוג הישראלי יגיע לישראל לבד ורק לאחר מכן יזמין את בן/בת הזוג הזר לישראל? זה נראה לי הכי פשוט מבחינת מעבר גבולות אבל מצריך להיות פרודים לתקופה..
 
למעלה