שתי שאלות לגבי חזרה לישראל

river man

New member
שתי שאלות לגבי חזרה לישראל

שלום לכולם,
אני ישראלי המתגורר בחו"ל בשבע השנים האחרונות, ומתכוון לחזור לישראל תוך מספר חודשים. אני נמצא בקשר זוגי עם בת זוג מפולין במהלך התקופה הזו. איננו נשואים עדיין אך מתכוונים להינשא לפני המעבר לישראל.

יש שני נושאים שאשמח שכרגע דיי פתוחים ואני לא בטוח מה האופציה הטובה ביותר, אם מישהו יוכל לעזור מהנסיון האישי שלו/שלה זה יהיה נהדר:
1. לגבי התחלת התהליך של הסדרת מעמד, אני מבין שאפשר להגיש את כל המסמכים ולקבל ראיון גם דרך שגרירות ישראל במדינה בה אני שוהה (פולין במקרה זה), ולמעשה להגיע פיזית לישראל כבר עם אישור ב/1 ביד. מישהו כאן עבר את התהליך הזה ויכול לומר אם זה משהו שהוא ימליץ לעשות? אם מנסיונכם זה יותר, או פחות, מסובך לעבור את התהליך הראשוני הזה בחו"ל, מאשר בישראל? נראה לי שזה יהיה קל יותר להתחיל בתהליך בעודנו בחו"ל, כי יהיה לנו כמה חודשים לחיות שם עדיין, וכך אוכל למעשה לקצר את התהליך ולהגיע לישראל כבר עם המעמד הראשוני מוסדר.
2. לגבי שילוח חפצינו האישיים לישראל, אני מבין שיש פטור מהמכס לתושבים חוזרים לשליחת הציוד האישי לישראל. מישהו יודע מה עלויות המכס הללו יהיו, האם זה תלוי בגודל המטען או מהיכן הוא נשלח? הדילמה שלי היא שאני אצטרך לשלוח את הדברים שלי לישראל לפני ששנינו נעבור לגור שם, ומכיוון שלוקח בערך חודש לשלוח את הציוד זה אומר שהציוד יגיע לישראל לפני שאנחנו נעבור לשם. כדי לקבל את הפטור ממכס על הציוד אני צריך תעודת תושב חוזר, ואני לא יודע אם העובדה שתהיה לי את התעודה, וזה שאני למעשה ייחשב כבר כתושב חוזר באותה נקודה יכול להשפיע או לפגוע בהסדרת המעמד כשאנחנו עדיין בחו"ל. למישהו יש מושג או נסיון עם מקרה דומה לזה? ההגיון שלי אומר שאם אני מודיע לרשויות בישראל שאני חוזר ומקבל מעמד של תושב חוזר על מנת להשיג את הפטור מהמכס עבור השילוח, אני ייחשב תושב ישראל וזה יוכל ליצור בעייתיות אם כמה חודשים לאחר מכן אני מתחיל תהליך של הסדרת מעמד לבת-זוג זרה בעודי בחו"ל. אולי במקרה שלי עדיף לוותר על הפטור ממכס, ופשוט לשלח את הציוד מבלי שהודעתי לרשויות באופן רשמי שאני חוזר לישראל. האם זה יכול ליצור בעיה בנמל בישראל? הם יבדקו אם אני רשום כתושב חוזר או כאדם שמרכז חייו בישראל, ואם ימצאו שלא אולי לא אוכל להוציא את הציוד שלי מהנמל?

רציתי בהזדמנות זאת להודות לכל המשתתפים בפורום על המידע הרב שאתם מוכנים לשתף, הפורום עוזר לי מאוד עם הבנת המידע וההליכים הרשמיים של המדינה, ואני מקווה שאוכל להיות משתתף פעיל כאן ברגע שבאמת אתחיל את התהליך ולעזור מנסיוני האישי.

סוף שבוע נעים לכולם,
שחר
 

stkachov

New member
לגבי 1

מסיפורים כאן בפורום דווקא עולה שהגשת הבקשה דרך השגרירות נתקלת בקשיים. שווה לפנות לשגרירות לברר איך התהליך מתבצע דרכם. אם תראה שהם לא ממש משתפים פעולה ואתה לא מקבל מענה, כדאי לשקול לפעול מהארץ.
&nbsp
&nbsp
 

randyloo

New member
תושב חוזר

למיטב לדיעתי אין למעמד תושב חוזר כל השלכה לגבי הסדרת מעמד בת הזוג. תושב חוזר מקבל בעיקר הקלות במיסים אבל לא הקלות בתהליך ההגירה של בן הזוג. זה טבעי ונפוץ שתושבים חוזרים חוזרים עם בן זוג זר.
 

Jkamm

New member
תושב חוזר עם בת זוג זרה

1. במקרה שלכם עדיף להתחיל את התהליך בחו"ל, כיוון שאם אתה מגיע ארצה כתושב חוזר עם בת זוג אתה יכול להביא בפטור ממס גם את הדברים שלה.

2. יש לך מקורות מידע גדולים על הזכויות של תושב חוזר: משרד העלייה והקליטה, רשות המסים ומשרד האוצר [דוגמא של הנחיות רשות המסים].

יוני
 

river man

New member
תודה על התגובות, אנסה לחדד את השאלה

מה קורה במידה והציוד האישי של שנינו מגיע לישראל לפני שמעמד זוגתי עוד הוסדר, בעודנו בחו"ל? האם העובדה שהתחלתי את ההליך מול השגרירות במדינה הזרה יוכל להקנות לנו פטור מתשלום המכס עבור החפצים שלה?

הענין הוא שאני צריך לשלוח את החפצים שלנו לישראל בקרוב, אבל עלי להשאר בחו"ל לכמה חודשים נוספים לארגן מסמכים ועוד עניינים אחרים, ולכן רוצה להתחיל את הסדרת המעמד בעודנו בחו"ל, על מנת לחסוך זמן.

אולי עדיף שאודיע לרשויות שאני חוזר, וזמן קצר לאחר החזרה לישראל אצא שוב לחו"ל כדי לסדר את ענייני ולסיים את הליך הסדרת המעמד לבת זוגתי שם, ואז להגיע יחד איתה לישראל. זה עדיין משאיר את נושא הפטור ממכס על החפצים שלה כנושא פתוח.

בקיצור, המקרה מעט מורכב מבחינת לו"ז אז איני לא בטוח מה תהיה הבחירה הטובה ביותר, ולכן שאלתי כאן לקבל עזרה מאנשים שעברו תהליך דומה, אם יש כאלו..
 

randyloo

New member
למה שהמשלוח לא יהיה פשוט רשום על שמך?

האם ישנן כפילויות בפטורים שאתם רוצים לנצל?
 

river man

New member
לא ידוע לי על כפולויות, אבל

לא ידוע לי על כפילויות, אך אני חושש שלא אוכל לבקש פטור שיהיה רשום על שמי בלבד על כל החפצים (כמו על ביגוד והנעלה שלה). אני פשוט חושש שהמכס יעשה בעיות עם החפצים האישיים שלה וירצה לבקש עליו תשלום מס/מע"מ/מכס. לכן רוצה להיות מוכן מראש לכל תרחיש.

חשש נוסף הוא שאצטרך להוציא את החפצים מהנמל לפני שמעמדה הוסדר, וזה ייצור קשיים עם הוצאת החפצים ועם השגת הפטור עליהם, בעיקר בגלל שאני מתכוון להתחיל את תהליך הסדר המעמד בחו"ל, ולא בישראל, כך שפיזית היא לא תהיה עימי בישראל, ואם תהיה אז על ויזת תייר בלבד.

אולי החששות הללו לא מבוססים ואני סתם מודאג יתר על המידה - זו תמיד אופציה :)
 

דורי133

New member
היי, גם אני נשוי לפולניה, אפשר שאלה רגע ?

היי שחר, תהיתי אם תוכל לעזור לי , אם כבר התחתנת והגשת בקשה, אני לא מסתדר עם מציאת שתי התעודות הציבוריות האלה המעידות על מצב נוכחי וקודם, ועל שינוי שם. ואני לא יודע מה לעשות, אני כבר נשוי, ואנחנו הולכים להגיש בקשה להסדר מעמד בקרוב. וגם, הם עשו לי בעיות כשהראתי להם את התעודת נישואין שלי, אמרו שהם לא מכירים את המסמך הזה הם רצו את התעודה הישנה ולא הצלחתי לשכנע אותם, שכבר לא עושים אותה, יש לך אולי עצה בשבילי ?
תודה
דוראל
 
למעלה