חתונה עם בת זוג מרומניה - התחלת התהליך

bensu

New member
חתונה עם בת זוג מרומניה - התחלת התהליך

אתחיל מתאור הסיפור בקצרה,

ב7.4 נישאתי לבת זוגתי כיום אשתי, הינה בעלת אזרחות האיחוד (רומניה), כחודשים לפני החתונה ניגשתי עמה (בזמנו נכנסה לישראל על תקן תיירת עם דרכון אירופאי) למשרד הפנים ברמת גן לברר אילו טפסים עליי לארגן מראש. נאמר לי "לקבוע פגישה" לשנינו לאחר החתונה. העניין הוא שיומיים לאחר החתונה התקשרתי לשגרירות הישראלית בבוקרשט שם נאמר לי שאין כל צורך להגיע לשגרירות לאימות המסמכים אם אדאג לחותמות אופוסטיל ותרגום התעודות אם אינן בעברית או אנגלית - כך עשיתי ומבחינה זו הכל בסדר. בנוסף ע"פ השגרירות נאמר לי כי ע"פ החוק הישראלי : "אזרח המתחתן לזרה מחוץ לגבולות ישראל חייב תוך 30 יום להודיע לרשויות בישראל על הנישואין (משרד הפנים ורשות האוכלוסין), עד אז אסור לה להיכנס לישראל" . מה פירוש המשימה להודיע?... לכשהיגעתי לישראל עם כל המסמכים (חתונה,יושר,תעודת לידה, הוכחת סטטוס קודם ועדכני - של בת זוגתי, הכל כולל תרגום ואופוסטיל ע"פ הצורך) ניגשתי עם הכל ועוד כל הניירת והדרישות שמופיעות בדף שקיבלתי כחודשיים קודם לכן ממשרד הפנים (הסדרת מעמד לבת\ן זוג שהתחתן עם אזרח\ית ישראלי\ת) - בתומי אמרתי "שלום הגעתי ע"פ דרישת השגרירות הישראלית בבוקרשט להודיע כי התחתנתי, בבקשה הנה כל המסמכים קחו ".
הם אמרו : " לא, תקבע פגישה". אמרתי כבר קבעתי ל15.5 כמו שאמרתם פגישה לי ולה". הם אומרים לי: "מה פתאום, בפגישה הזו רק אתה מצהיר על חתונה" אני אמרתי : "מה פתאום, בפגישה הזו אמרתם לי להגיע איתה - רק איך היא תיכנס לישראל ותגיע לפגישה אם אסור לה להיכנס בגבולות המדינה?"... הם:" לא לא, קודם כל תודיע על החתונה ותגיע לבד לאותה פגישה, אח"כ נקבע לכם פגישה בה תגישו את כל יתר המסמכים לפקיד.

מספר שאלות ונקודות למחשבה:
1. מדוע שום דבר לא ברור ונשמע שכל פעם נציג אחר בלישכה מטעה אותך או מוסר לך אינפורמציה וגרסאות שונות ולא ברורות ?
2. האם כל האפלוליות הזו מכוונת כדי להקשות?
3. למה אין נוהל אחיד שיהיה ברור איזה סוג ויזה עלינו לדרוש ולטעון מראש.
4.במצבי: הסדרת מעמד לבת זוג זרה שנשואה לישראלי, מהי הויזה הראשונה שיש לדרוש ושאותה אני אמור לקבל? ב\1 אש\1 ?
5. לא משנה איך ומתי אבל ההיגיון שלי אומר שלאחר שהם מכירים בעובדה שאנחנו נשואים הם אמורים לתת לה אשרת כניסה באופן אוטומטי כדי שהיא תוכל להיגע ל"פגישה" -האם הבנתי נכון?

6. מה הטימטום בחוסר השקיפות והבהירות לגבינו? מדוע להעמיד אותנו במצב של ספקות וסיטואציה שבה אתה אף פעם לא מרגיש מוכן וערוך עם כל הטפסים כך שכל פקיד נותן לך אינפורמציה אחרת ואין לך מושג איזה סט טפסים עליך להכין ומכאן החשש שמא יהיה חסר לך טופס כלשהו שצריך להביא בנוסף על כל מה שכבר הכנו ממדינת המוצא.
הרי כשמתחילים את התהליך חשוב לדעת איזה ויזה לדרוש בהתחלה מכיוון שעם דרישה עבור כל ויזה שהיא יש צורך בסט מסמכים אחר\ מעט שונה. התחלה של כל ויזה משפיעה על התוצאה הסופית: תושב ארעי\פליט\אזרחות - אז למה לא להנחותבמדויק מראש.

יש בי טעם מר כאילו אין וודאות והכל מכוון במנגנוני סיבוך יזומים ומתוכננים מראש. לא רק בזכות התחושה שהם לא יודעים מה לעשות איתך ומה להגיד במדויק אלא כאילו נח להם שאנשים ילכו לאיבוד. - חלאות ארורים הם.

ברור לי שכל אחד עם סיפור טיפה שונה וכל אחד הוא מקרה פרטי ומיוחד אבל כל הסיפורים ששמעתי עד היום הם בעלי מכנה משותף - כולם מסתבכים בצורה\רמה כזו ואחרת ואין למשרד הפנים אינטרסט אמיתי לעטוף להנחות ולהסביר כדי להקל את התהליך. למה נדמה שזכויות בסיסיות מועלמות ונשללות מאנשים כמוני בכוונה תחילה?! (זכות להתחתן עם מי שאני רוצה לחיות בארץ שלי).

במקום שיהיה נח ויעיל - הכל מסורבל והפך לתחום אפור.

המסקנה הראשונית שלי ועוד לפני שהתהליך החל היא שהדבר הכי חשוב היא לדעת מה לדרוש כי זה בסוף ישפיע על מה שאתה מקבל.

אשמח לכל התייחסות והכוונה על מנת שאמנע מטעויות ובזבוז זמן עתידי. (כן תהיו נחמדים, ברור לי שכבר היו כאן התיחסויות למצבים דומים )
ניסיתי לקרוא לאחור אך כל סיפור הוא מעט שונה וקשה ללקט תשובות לכל השאלות והתהיות מהתכתבויות קודמות)
תודה מראש,
בן.
 
ישנן הנחיות באתר רשות ההגירה

שמתייחסות לנישואים בין אזרח ישראלי לאזרח זר. אלה ההנחיות היחידות שאתה צריך להתייחס ולא לעצות שמתקבלות ממקורות שונים.

בעקרון ישראל איננה מדינה שפותחת שערים לנוכרים. רצוי להסתייע בעורך דין שילווה את ההליך.
 

bensu

New member
יתכן ובסוף לא תהיה לי ברירה ואקח עו"ד

אבל קודם לכן לפני הכרזה רשמית על יאוש , הייתי שמח לברר מה עליי לדרוש תחילה ואם כאן כמה חברה יוכלו לתת לי הבהרות זה יהיה מאד נחמד:
אם למשל רשום ע"פ רשות האוכלוסין: תחילה יש לקבל אש\1 ואם בת הזוג איננה נוכחת במעמד הבקשה עלי לבקש אש\6 - אוקי בסדר אבל לי חברים אמרו ב\1 שזוהי אשרה הכוללת אישור עבודה - אם כך, ממה להתחיל?

האם הצהרה על נישואין היא נפרדת ועליי לדאוג לזה בטרם הפגישה? (אם כך הטעו אותי ששלחו אותי הביתה כשבאתי לבדוק לפני שבוע) ובכך "הפגישה" עבור שני בני הזוג הפכה להיות רק אני מולם.האם באותה פגישה ב15.5 אני רק מודיע על נישואין מבקשה אשרת כניסה עבורה והולך הביתה או שמא כבר יכול להתחיל את התהליך ולתת להם את כל העדויות, מסמכי אופוסטיל,שכר דירה,תלושים,חשבונות וכו'?

למעשה, האם הם הטעו אותי במתכוון או שככה זה אמור להיות כרונולוגית?
 

helu

New member
אז ככה מהניסיון שלי

לפי דעתי הפגישה שקבעו לך זה לפתוח תיק ,זאת אומרת להגיש את הטפסים והניירת של החתונה עם כל מה שביקשו ממך,בפגישה זו את לבד בלי האישה,לאחר שהם בוחנים את הניירת סביר להניח שיאשרו לך להביא את אישתך ,אצלי זה לקח חודשיים עד שאישרו לנו,כל העניין שהכל מסורבל ולא מובן לפי דעתי זה להקשות ולמרר לנו את החיים,ככה זוגות שנמאס להם יפסיקו תתהליך ויהגרו למקום אחר,בסופו של דבר רוצים מדינה רק של יהודים ,אז עיצתי לך זה להכיר ולקרוא את הנוהל של משרד הפנים ולבוא מוכן ומתוקתק עם כל המסמכים שצריך,תאמין לי מבין אותך,זה חבורת טמבלים שיושבים שם ונהנים לטרטר אנשים בלי סיבה,בהצלחה.
 

yakir103

New member
מרגע פתיחת התיק עד שהבת זוג יכולה להיכנס לישראל

כמה זמן זה לוקח ?
 

elicoz

New member
תשובה

קודם כל מזל טוב, ולא, לא צריך עורך דין.
יש נוהל מסודר לגבי מתן מעמד לבן זוג זר הנשוי לישראלי, תלך על פיו ולא אמורה לצוץ לך שום בעיה למרות ששוב, כמו שאמרת משרד הפנים אוהב להערים קשיים, על מי שלא בקיע בנהלים ולא ממש מסודר במסמכים. על פניו מקריאת ההודעה שלך, אתה לא נראה אחד כזה.

לגבי הנוהל, כתוב בו שבמידה ובת הזוג לא נמצאת בארץ, עליך לקבוע פגישה במשרד הפנים על מנת להתחיל את ההליך ("לפתוח תיק") טרם הגעתה לרבות אם היא ממדינה בה לא צריך אשרת כניסה לישראל. פתיחת תיק עולה בערך 960 שקל שכחתי את הסכום המדוייק, תכין את עצמך נפשית.

במעמד הפגישה הזאת, הינך מגיש את כל הניירת (תבדוק עוד פעם שיש לך הכל כולל תרגום מאומת ע"י אפוסטיל, מקור שנשאר אצלך + העתקים למסירה) כמו שנדרש ע"י הנוהל והם בתגובה תוך 45 יום (לרוב זה קורה תוך שבוע) נותנים לאישתך אשרת כניסה לישראל ואח"כ שניכם ניגשים יחד להסדיר את מעמדה.

מה זה להסדיר את מעמדה? לאחר שהיא תגיע לארץ, יהיה עליכם לפנות למשרד הפנים תוך 30 יום להסדרת המעמד. בפגישה ינתן לה מעמד ב/1 = תייר עם אשרת עבודה עד לסיום בדיקת התיק לגביכם, מצב זה ימשך במידה ואין בעיות מינימום 6 חודשים.
בתום החצי שנה, אתם ניגשים שוב למשרד הפנים ביחד ובמידה והכל בסדר, הניירת בסדר, הראיונות האישיים בנפרד יעברו בסדר - ינתן לאישתך מעמד א/5 תושב ארעי, תונפק ת.ז ובכך יאושר התחלתו של ההליך המדורג (עד אז זה רק בדיקה ולא ההליך עצמו).
ההליך המדורג יארך 4 שנים, כל שנה פגישה במשרד הפנים להארכת מעמד א/5 ובדיקת כנות הקשר בינכם.
בתום ה-4.5 שנים מיום כניסתה לארץ, במידה והכל תקין ניתן לבקש להתאזרח.

אש/1 זהו טופס בקשה (להביא למעמד פתיחת התיק) למתן אשרת כניסה לישראל (גם אם היא לא צריכה אשרה כי היא מרומניה) ואתה מבקש בטופס סוג אשרה שנקראת "ב/2" - תייר, שלאחר מכן יהפוך לב/1 כמו שאמרתי.
 

bensu

New member
תודה על התשובה הסדורה! הצלחת לעזור לי לסדר את הראש

עכשיו הרבה יותר ברור, תודה.
 

giraffe79

New member
מקרה קצת יותר מורכב

היי,
במקרה שלי, ארוסתי, מגיעה לארץ לטיפולי שיניים בכל חודש וחצי-חודשיים, גם ממדינה ללא צורך בויזה ותמיד, חוץ מהרבה שאלות, היא נכנסת לארץ לכמה ימים וחוזרת.
אנחנו מתכננים להתחתן בעוד חודשיים ולאחר מכן רוצים שהיא תגיע לארץ, נתחיל את התהליך, היא תתחיל ללמוד עברית (קורס של חמישה חודשים) וכמובן תמשיך את הטיפולים שלה. השאלה היא איך לפעול בהנתן הנתונים הבאים:

* לאחר החתונה, יקח כחודש לפחות לארגן את כל המסמכים ולאחר מכן יש צורך לתרגם ולאמת אותם בארץ.
* נאמר לי שמרגע שמזמין תור ללשכה, אסור לה להכנס לארץ, אך היא אמורה לעבור עוד שני טיפולים עד החתונה. כך שזה מגביל אותי בהזמנה מראש של תור לכחודש וחצי לאחר החתונה (כאשר כבר כל המסמכים המתורגמים בידי).
* אם אזמין מיד לפני החתונה, אחרי הטיפול השני, אז התור יכול להיות גם שלושה חודשים קדימה ובנוסף לכך עד שאקבל אישור להביא אותה, יקח עוד זמן. זה כבר הופך להיות יותר מדי זמן.
* אם היא תגיע לארץ לאחר החתונה, ורק לאחר מכן נזמין תור, אז הבנתי שבגלל שכבר נשואים, היא לא תוכל להכנס לארץ כמו קודם, גם אם לא הזמנו תור והצהרנו על כוונתה להשתקע. (כמובן שגם היא תוגבל לשהות של שלושה חודשים, אך נרצה שהיא לא תשב בחוסר מעש אלא תתחיל קורס עברית שלוקח חמישה חודשים).

בקיצור, החיים רחוקים מלהיות דבש.
אשמח לתגובה לגבי האופציות שהצעתי וכמובן לאופציות נוספות מוצלחות יותר.
תודה.
 

randyloo

New member
לא קראתי את כל הטקסט

אבל,

הנה הנוהל. קרא ולמד אותו. תבין את התהליך ושלביו ואח"כ אם יהיו שאלות נשמח לעזור.
ואין צורך בעורך דין.

בהצלחה.
 
למעלה