הריון ולידה שאלה

לאו181

New member
הריון ולידה שאלה

שלום לכולם,
חדש בפורום הנ"ל ואשמח אם תוכלו לתת קצת מידע על כל התהליך.
התחתנתי לא מזמן עם בחורה מרוסיה. השבועה הגשתי את כל המסמכים למשרד הפנים ולכאורה נראה שקיבלו את כל המסמכים והכל בסדר למרות שאיך שהבנתי גם אם קיבלו הם יכולים להתקשר אחרי איזה חודש ולמצוא איזשהי טעות או משהו חסר.
שאלה ראשונה, האם כדאי להתקשר עוד איזה שבוע ולבדוק שהכול בסדר או לתת למערכת לעבוד בקצב שלה ?
ולשאלות קצת יותר קשות :)
אשתי בחודש השלישי במידה וגלגלי ביורוקרטיה יעבדו טוב זה אומר שהיא תגיע לארץ בחודש הרביעי -חמישי. אני יודעה שביטוח לא מכסה הריון ואלה שכן תקופת הכשרה 9 חודשים ובכל זהות איזה ביטוח עדיף משתלם במקרה שלנו ?
שמעתי על איזשהו ביטוח בכללית אשת חבר אך לא מצאתי שום פירוט בנושא, אולי מישהו יודע על מה מדובר ?
ולשאלות היותר קשות :)
מה התהליך של הוצ הריון ולידה עם יש החזר מביטוח לאומי ואיך להימנע מביעות ברישום הילד ?


נ.ב
האם כדאי או עדיף להימנע בלהצהיר על הריון במשרד הפנים טרם הגעתה לארץ או עדיף שלא ידעו בכלל במידה והבטן לא תהיי יותר מידי בולטת ?

תודה מראש
 

elicoz

New member
ברוך הבא

העניין שלכםקצת מסובך, במיוחד לאור העובדה שנכנסתם להריון טרם קבלת מעמד לאישתך.

לגבי ביטוחים, אין ביטוח שמכסה הריון עד כמה שאני יודע, אבל צור קשר עם חברת "הילית ביטוח" (חפש בגוגל) המתמחה בביטוחים לעובדים זרים ותיירים ותברר עימם בדיוק מה תופס ומה לא.

לגבי מעמד לילד, זאת בעיה בפני עצמה.
על פי הנוהל, צפה לכך שמשרד הפנים יטרטר אתכם ויבקש לראות ראיות אובייקטיביות לגבי תא משפחתי טרם הוריית הקטין, יתכן גם ידרוש בדיקות גנטיות על מנת להוכיח שאתה אכן האבא, טרם מתן המעמד לילד.
כעקרון, במידה וההליך המדורג בינכם אושר (אשתך במעמד א/5) ונולד התינוק, ניתן להניק לו אזרחות ע"ס הצהרה בלבד. אך לפי דבריך, אישתך כרגע בחודש שלישי.. שגם אם היא מגיעה היום, לא תספיקו לקבל את ה-א/5 מאחר ונשארו לכם 6 חודשי הריון, ורק בדיקת הבקשה (מעמד ב/1 תייר עם אשרת עבודה) לוקחת 6 חודשים במידה ואין שום בעיות - גבולי.

תלמד את הנהלים טוב טוב ותפעל על פי הם.

בהצלחה
 

randyloo

New member
נכון

ואף אדגיש, רוב הסיכויים שהילד שיוולד במזל טוב לא יקבל מעמד בישראל אלא לאחר שיוכח שהוא ילד של אב ישראלי (בינתיים הוא יכול לקבל מעמד זהה לזה של האם, אבל צריך לבקש זאת). משרד הפנים לא מקבל הצהרת אב על היותו אב כאשר נגזר מכך שהוא צריך להעניק מעמד לילד כתוצאה מאותה הצהרה. לכן בקשת ההכרה באבהות צריכה להיעשות דרך בית משפט לענייני משפחה שלרוב מבקש בדיקת רקמות (יקרה). בקיצור, קצת פרוצדורה.
לגבי ביטוח הריון. הרעיון של ביטוח הוא להגן על המבוטח מפני אירוע לא צפוי. הריון אינו אירוע לא צפוי ולכן ישנם מעט (אם בכלל) ביטוחים שמבטחים נגד ה"סיכון" הזה. ביטוח הבריאות הממלכתי מכסה שירותי בריאות סטנדרטיים ובכללם חלק מבדיקות ההריון אבל אתם עוד רחוקים מלהיות מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי.
עלויות הלידה עצמה כאשר אחד ההורים תושב ישראל מכוסות על ידי ביטוח לאומי.
בהצלחה!
 

Sasha7779

New member
לחכות חודש

אם קיבלו את המסמכים ונתנו לך לשלם סביב 1000שח עבור פתיחת תיק - אז הכל בסדר ולא צריך מסמכים נוספים. משרד הפנים צריך לתת לך תשובה תוך 45 יום... בדרך כלל הם לא שולחים תשובות גם אם תנשק את תיבת הדואר כל יום... חכה חודש. בתום החודש, תלך אליהם או תשלח פנייה באינטרנט של ״רוצה לברר מה קורה״, אם לא עונים-פיזית הולך ללשכה. אולי תהיה בר מזל ויתנו תשובה מהירה בדואר... אבל תתכונן שיכול לקחת כמה חודשים, יש זוגות שלקח להם שנה... אחרי שאתה מחכה חודש ואם העניינים לא זזים- כדאי לדווח שהיא בהריון. זו גם הוכחה לכנות הקשר. וגם אי אפשר להסתיר את הבטן, וגם אם היא תלד לפני שתקבל אישור כניסה- אז מאיפה פתאום נוצר הילד? תהיה חייב לדווח. עכשיו עוד אתה יכול להגיד- זה טרימסטר ראשון, לא היינו בטוחים שהכל עובר חלק וההריון בסדר, אבל בטרימסטר שני כבר זה לא טוב להסתיר, וגם משרד הפנים לא אוהב שמנסים להסתיר או לשקר. יקשו עליכם אם ידעו שניסיתם להסתיר- כי מי שמנסה להסתיר- סימן שיש לו מה להסתיר. וככה אם תהיה ישר ותגיד- אני מוכן לעבור בדיקת DNA וזה המצב- לזכותך. יתכן ויבקשו ערבות עבור אישתך, יתכן שיתנו אישור כניסה ויתכן שיגידו שרוצים לערוך לך ולה ראיון/שימוע. אם זה המצב- מיד לדווח על הריון, לדעתי. ו...שיהיה בהצלחה! מזל טוב!:)
 

לאו181

New member
תודה

תודה רבה על כל האינפורמציה.
אנחנו רק בתחילת הדרך, לאלו שמבניכם שעושים מילואים לא בה לכם אחרי כל הטרטורים והיתייחסות פשוט להפסיק לתרום ?
קצת מרגיז כל העניין הזה!!!
 

randyloo

New member
אם הייתי עושה רשימה של עוולות או חוסר צדק

במדינה, לא הייתי מסיים עד סוף חיי.
זה המצב. אולי תתנחם שהגירה אינה קלה באף אחת ממדינות המערב. נכון שלישראל יש את הייחודיות שלה בכמה מובנים, בעיקר בצד של יישום הנהלים אבל יש מדינות מקשות יותר.
 

לאו181

New member
ביתוח בריאות

בדקתי מול חברות ביטוח ובאמת לא מצאתי שום ביטוח שמכסה הריון או שמכסה רק אחרי תקופת הכשרה של 9 חודשים.
שאלה אחרת, במידה ולא רושמים את התינוק אוטומטי איך מסדירים את ביטוח בריאות ? בדיקות גנטיות בית מישפט זה עניין של לא יום יומיים.
 

randyloo

New member
ביטוח בריאות לילד

ילדים שחיים בישראל ועוד לא הוכח מעמדם נמצאים קצת בין הכסאות שהרי אם אין להם מעמד אין להם זכויות (כמו ביטוח רפואי). מצד שני, ישראל חתומה על אמנה בינלאומית המחייבת אותה לתת טיפול רפואי לכל ילד היושב בשטחה. ישנו סידור עם קופת חולים מאוחדת המבטח ילדים (תמורת תשלום חודשי) שאין להם תושבות (בד"כ ילדי עובדים זרים). חפש קצת בגוגל. ראה קצת רקע כאן
 

Jkamm

New member
הענקת מעמד לילד שנולד לאם זרה

המקרה שלכם נופל לסעיף ג(4) לנוהל מתן מעמד לקטין שנולד בישראל [5.2.0004].

הילד יזכה למעמד של אזרח ישראלי מלידה, אם תצליחו להוכיח שקיימתם תא משפחתי משותף לפני ההריון.

ההחלטה מסורה לשיקול דעתו של פקיד רשות האוכלוסין מולו תשבו, ועל פי רוב הוא מיד ינסה לשלוח אתכם לבית משפט להביא פסק דין לאבהות על סמך ביצוע בדיקה גנטית.

לכן, הכל תלוי במידת המוכנות [בהוכחות] והנחישות [המשפטית] שלכם מול הפקיד.

הדגשתי גם את חשיבות הנחישות המשפטית, כיוון שהיו לא מעט מקרים שבית המשפט נזף בפקידי רשות האוכלוסין על ששלחו זוגות לבצע בדיקה גנטית, מבלי שטרחו לבדוק את ההוכחות שהביאו לקיום תא משפחתי לפני ההריון.

כמו כן, חשוב שלא לרוץ לרשום את הילד במדינת המוצא של האם, שאז מוענקת לו אזרחות זרה והוא גם נרשם כבעל הדת והלאום של האם - יש להקפיד שהרישום הראשון יהיה בישראל, כבעל אזרחות ישראלית מלידה ולא מכוח ההליך של האם.

ואם ישאלו - ודאי שתספר על ההריון - זו הוכחה נוספת וחשובה לכנות הקשר ביניכם.

יוני
 

randyloo

New member
לאום ודת

יוני,

ילד שנולד לאם לא יהודיה בישראל, איזה לאום הוא מקבל?
 

Jkamm

New member
קביעת הלאום של ילד שנולד בישראל

הלאום של הילד נקבע על פי לאום ההורים:
שני ההורים יהודים - יהודי
אב לא יהודי, אם יהודיה - יהודי
אב יהודי, אם לא יהודיה - כלאום האם [אזרחות האם]
שני ההורים לא יהודים, ובעלי לאום זהה - כלאום ההורים [אזרחות ההורים]
שני ההורים לא יהודים, ובעלי לאום שונה - כלאום האב, אא"כ מסכימים שהילד יקבל את לאום האם.
יש מקרים מיוחדים - קראים, שומרונים, דרוזים - אלה יהיו הלאום אם שני ההורים כאלה.

ולא פחות חשוב - תמיד ההורים יכולים להחליט שלא ייכתב לילד לאום.

ודבר מעניין - לאום של לא יהודי נרשם על פי האזרחות שלו [בלגי, רומני, צרפתי וכו'] - אך אין דבר כזה לאום "ישראלי" למרות שיש אזרחות ישראלית. במשך הרבה מאוד שנים ניסה עוזי ארנן להביא לכך שמדינת ישראל תכיר בלאום ישראלי, אך זה לא הצליח לו [אפשר למצוא בגוגל את פסקי הדין].

יוני
 

elicoz

New member
תודה רבה על המידע

כשאשתי אזרחית לאוס קיבלה את ה-א/5 והונפקה לה ת.ז, הפקידה ניסתה למצוא במחשב (מערכת אביב דומני) את הלאום הלאותי אך ללא הצלחה. הפקידה אמרה שיש "תאילנדי" אבל לא לאותי. לאחר שאמרתי לה שזה לא זה עברו דקות ארוכות, ובסוף ויתרנו על רישום הלאום בתעודה.

מסתבר שבמחשבי משרד הפנים, לא קיים לאום כזה.
 
למעלה