שאלה בעניין בעיית זרע

secondtime82

New member
שאלה בעניין בעיית זרע

אי פריון משני היה הריון ספונטני לפני כ 4 שנים לפני שנה הריון מחוץ לרחם בן 40 בדיקת זרע - נפח 28 ph מיליון 22% תנועה 1% מורפולוגיה בבדיקת אורולוג - אשכים בשק 25 מל ואריקוצלה דרגה 2-3 משמאל מה היית ממליץ לפי תוצאות אלו?
 
בעיית זרע

שלום.
&nbsp
האם יש לך אפשרות לשלוח את הדו"ח המלא של בדיקת הזרע? כרגע יש מעט מדי מידע והדבר היחיד שאני יכול להסיק ממנו הוא שהסיכוי להריון ספונטני אינו גבוה.
לגבי הוריקוצלה, האורולוג צריך להחליט האם החומרה מצדיקה ניתוח - לא תמיד הניתוח משפר את נתוני הזרע.
&nbsp
אשמח לסייע ברגע שאקבל תמונה יותר מלאה.
&nbsp
&nbsp
 

secondtime82

New member
תשובה

אין לי כרגע אפשרות להעלות תמונה אבל הדוח מופיע כמה הודעות למטה (מ 25.6) וזה מה שענית לי אז (מיד אעתיק את התשובה) עכשיו היינו אצל אורולוג שהתרשם שאין צורך בניתוח ורציתי לשמוע את דעתך לאור הנתונים זו הייתה תשובתך לפני חודש וחצי - התוצאה מצביעה על אחוז תנועה נמוך, שבתורו נובע מאחוז נמוך של תאי זרע חיים. בעיה נוספת היא המורפולוגיה - המבנה של התאים, כאשר רק אחוז אחד נמצא תקין. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, כגון דלקת באשך, וריקוצלה (התנפחות ורידים באשך), שימוש בסטרואידים, עישון, צריכת סמים או חימום יתר של האשכים. על פניו, נראה כי מדובר בבעיית פוריות מתונה יחסית ומומלץ לפנות עם התוצאות לאורולוג לבירור והמשך טיפול. בהצלחה.
 
ניתוח וריקוצלה

במידה ופרט לוריקוצלה אין גורמי סיכון נוספים והרופא עדיין לא ממליץ לנתח, נראה שהשלב הבא הוא להתייעץ עם רופא פריון לגבי התחלה של טיפולי פוריות. עם נתוני זרע כאלה לא מן הנמנע שניתן יהיה להסתפק בהזרעה תוך רחמית בטרם הולכים לכיוון הפריה חוץ גופית. כמו כן, כמובן שאין שום מניעה מלהמשיך ולנסות להיכנס להריון באופן טבעי.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה