שאלה

אור 173

New member
שאלה

האם אין אונות או שפיכה מהירה יכול להשפיע על "איכות" זרע?

ויש לי עוד שאלה ,מה הוא בדיוק ה "איכות זרע"? איך ועל מה זה משפיע?

תודה
 
איכות הזרע

שלום.

כשמדברים על "איכות" הזרע, הכוונה בד"כ לשלושה פרמטרים עיקריים: ריכוז תאי הזרע בדגימה, אחוז תאי הזרע בתנועה והמבנה המורפולוגי שלהם. לפרמטרים האלה השפעה ישירה על הסיכוי להביא להריון - דרושה כמות של כ-6-7 מיליון של תאי זרע בתנועה מהירה על מנת שיהיה לבודדים מהם סיכוי להגיע לביצית ודרוש אחוז סביר מהם שיהיה בעל מבנה תקין (רובם לא יהיו) על מנת שהעובר יתפתח כראוי לאחר ההפריה.

לשני המצבים שהזכרת יכולות להיות סיבות פיזיולוגיות שונות, כאשר לחלקן עשויה להיות השפעה על איכות הזרע. לדוגמא, אין אונות הנובעת במחסור בהורמון הזכרי, הטסטוסטרון, יכולה להיות מלווה גם בפגיעה בייצור הזרע שתלוי גם הוא בטסטוסטרון. אין אונות הנגרמת ע"י ניקוטין כתוצאה מעישון מרובה של סיגריות, תערב גם היא פגיעה באיכות הזרע כתוצאה מהרעלנים הרבים שהסיגריה מכילה. כנ"ל לגבי תרופות פסיכיאטריות מסוימות שלהן השפעה הן על הזרע והן על היכולת להגיע לזקפה.

לגבי השפיכה המהירה, כעקרון, בעיניי הדבר היחיד שיכול להיפגע זה ריכוז תאי הזרע בזרמה, כיוון שלא מספיק תאי זרע "ייאספו" בזמן קצר על ידי נוזל הזרע בטרם הוא ייפלט החוצה, אבל לתאי הזרע עצמם לא אמורות להיות פתולוגיות כלשהן בעקבות כך.
הייתי מציע לפנות לרופא אורולוג לאבחון הבעיה, השלכותיה, קביעת הסיבה להופעתה וקבלת אפשרויות טיפול. כך תקבל תשובה המותאמת אישית למצבך.

בהצלחה!
 

אור 173

New member
אני לא מעשן

אבל בילדותי נטלתי אלטרוקסין מתת פעילות של בלוטת התריס (מגיל 12 עד 21)
אני בן 27
 
בלוטת התריס

לתפקוד לקוי של בלוטת התריס השפעות רבות, בין היתר על התפקוד המיני ועל ריכוז ותנועת תאי הזרע. צירפתי קישור לתקציר שמסכם על רגל אחת מחקר שבוצע בנושא. אם כרגע אינך נוטל תרופה וסובל מהבעיות שציינת, כדאי שתפנה לרופא על מנת לחדש את הטיפול.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22395839

בהצלחה!
 

אור 173

New member
עוד שאלה בבקשה,

עלייי לפנות לרופא משפחה בשביל לעבור בדיקת דם או ישר לאנדקירנולוג לאבחון?
מה הטיפול?יכול להיות שחזרה לאלטרוקסין יפתור את ה"בעיה"?
 
פניה לחידוש מרשם

אתה בלאו כי צריך הפניה מרופא המשפחה לראות אנדוקרינולוג. ובהחלט חשוב שתתייעץ עם אנדוקרינולוג בנושא שלך, גם אם רופא המשפחה יוכל להפנות אותך לביצוע בדיקות הדם. לבלוטת התריס יש השפעה על כלל המערכת בגוף וחשוב לשמור על תפקודה התקין.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה