סכסוך מול השכנים לגבי ניקיון הדירה שלי

lifeAndStuff

New member
סכסוך מול השכנים לגבי ניקיון הדירה שלי

אני מתגוררת בדירה שברשותי קצת יותר משש שנים (מתחילת ינואר 2013).בקומה ישנן שלוש דירות, כאשר הכניסה לדירה שלי צמודה לכניסה של אחת הדירות האחרות, והכניסה לדירה השלישית נמצאת בצד השני של הקומה מול הדירה שלי, במרחק כמה מטרים.

השכנים בדירה הצמודה לי הם מאוד קפדנים לגבי ניקיון, בניסוח מאוד עדין (ואובססיביים בניסוח פחות עדין). אם המשפחה סיפרה לי בזמנו שהיא משקיעה לא מעט שעות על בסיס יומי בניקיון הבית והמסדרון המשותף בקומה עם אקונומיקה, למרות שיש איש ניקיון שמגיע לנקות את האיזורים המשותפים פעמיים בשבוע. אני אישית פחות משקיעה בניקיון, למרות שכמובן שאני מנקה את הדירה פעם בשבוע (בימי שישי), וזורקת זבל על בסיס יומיומי. בנוסף, יש לי חתולים בבית, כשאני מנקה את ארגזי הצרכים שלהם בכל בוקר, ודואגת לנקות אותם פעם בחודשיים שלושה באופן יסודי. יש לי תחושה מאוד חזקה שהעובדה שאני לא מנקה על בסיס יומיומי ברמה שהם רגילים אליה והחתולים גורמים להם לראות בי גורם לצרות.

בערך שנה וחצי או שנתיים אחרי שנכנתי לדירה, במהלך אחד מסופי השבוע, נוצר מצב שבו היה ריח מאוד לא נעים במסדרון המשותף, והשכנים החליטו שהוא הגיע מהדירה שלי - למרות שהסברתי להם שגם אני מריחה אותו רק כאשר אני יוצאת למסדרון. לדעתי היה מדובר על מצב שבו לאחד מאיתנו נשפך אולי משהו משקית זבל במסדרון (ייתכן שהתקלה קרתה לי, אבל ייתכן שגם מהם) אבל הם התעקשו שהבעיה נובעת מהדירה שלי כי לא היתה להם בעבר בעיה כזו, ובאופן כללי קיבלתי תחושה מאוד חזקה של "אנטי" מצידם.

מאז היו שני אירועים מולם בנושא: פעם אחת שהם טענו ששקית זבל שלי דלפה במסדרון שבה הם התלוננו לועד הבית, ופעם אחרת לפני כמה חודשים כשהשכנה בדירה לידי פנתה לי בנימוס ואמרה שהיא מריחה ריח חזק של עובש מכיוון הדירה שלי. אני לא הרחתי כלום, אבל מכיוון שידעתי עד כמה היא רגישה לנושא הניקיון הבטחתי לה שאשים לב לנושא, התחלתי להשתמש בחומר ניקוי רצפות עם ריח בולט אך נעים, ונראה היה שהמצב נרגע.

הערב כשחזרתי הביתה מהעבודה - ראיתי פתק שהודק לדלת שלי. זו היתה הודעה מועד הבית עם תלונה שכבר כמה ימים בוקע מכיוון הדירה שלי ריח בלתי נסבל ברמה שבה אי אפשר לעמוד ליד הדלת שלי, ואני נדרשת לנקות את הבית באופן יסודי.

הבעיה היא שאני לא הרחתי כלום במסדרון, וכשפתחתי את דלת הדירה הרחתי לכל היותר את חומר ניקוי הרצפות שבו אני משתמשת. אני מבינה שיכל להווצר מצב שבו אני פחות רגישה לריחות והם מאוד רגישים אליהם, אבל לא נשמע לי סביר שיווצר מצב שבו הריח בלתי נסבל ואני לא אשים לב אליו.

אני פשוט מרגישה חסרת אונים מולם, ולא ברור לי איך להמשיך הלאה. מיד דאגתי לנקות באקונומיקה איזורים שיכולים להיות רגישים לריחות (כיור המטבח, חדרי האמבטיה והשירותים), אבל אין לי מושג איך ממשיכים מכאן.

יש למישהו עצה מה לעשות כדי להרגיע אותם, או לפחות את ועד הבית כדי שיפסיקו להטריד אותי בנושא?
 
מטרד ריח

את צריכה מישהו שאת סוכמת עליו, חבר או בן משפחה שיבוא, יבדוק, יריח, יאמר לך דעתו האובייקטיבית
 

lifeAndStuff

New member
תודה רבה

כמה מבני המשפחה שלי מבקרים בדירה באופן שוטף ואף אחד לא העיר על ריח חריג, אבל אבקש מאחי וגיסתי שמתגוררים קרוב אלי לבקר ולחוות את דעתם.

אבל אני תוהה לגבי כמה דברים:
  • מכיוון שמדובר על אנשים שכנראה מאוד רגישים לריחות, אני תוהה עד כמה מדובר על מצבים מאוד ספציפיים שקורים בתדירות נמוכה שהם אלו שמפריעים להם, כמו למשל ריחות בישול שמחלחלים החוצה בדיוק כשהם במסדרון (אני מריחה לא פעם ריחות בישול מהדירות שלהם). מתי מצבים כאלו של ריחות שנובעים מפעילות שוטפת בדירה נחשבים לבעייתיים?
  • אם וכשיתברר שאין ריח חריג מהדירה שלי, האם שווה לי לפעול מול ועד הבית (שכבר מעורב בנושא בגלל הבקשות שלהם נגדי) כדי לטפל בבעיה ולהציג את הצד שלי? אני חוששת מכך שהמצב יתדרדר מול אותם שכנים ולא ארצה להיות זו שועד הבית מפעיל נגדה אמצעים משפטיים רק בגלל דיווחים שכאלו...
 

lifeAndStuff

New member
ושאלה נוספת...

כפי שכתבתי, אני מגדלת חתולים (שלושה) בדירה. משיחה עם אנשים עלתה התיאוריה שגם כשאני מקפידה לנקות אחריהם, ישנו ריח נלווה לגידול בעלי חיים שייתכן שמפריע לשכנים הרגישים.

ככל עוד אני מנקה אחרי החתולים בצורה מסודרת ודואגת להשאיר את ארגזי הצרכים שלהם (שעוברים ניקיון יומיומי) במקומות מאווררים ומרוחקים מדלת הכניסה - האם יש לשכנים עילה להתלונן על גידולם של החתולים?
 

מנחם231

New member
חתולים בבית משותף

את מחפשת סימפתיה בפורום.
חתול אחד בדירה בבית משותף זה די והותר. שלושה?
אין מצב שהדירה שלך מפיצה ריח לא טוב.
הבעיה שהמגדל לא מריח מזמן כי הוא חי עם זה.
וכל אחד שיגיע יגיד שהוא לא מריח כלום.
לי היה כלב שנים ולא הרחתי כלום עד שחבר הסביר לי שאי אפשר לבוא אלינו בגלל הריח.
פעם בשבוע הייתי עושה לו אמבטיה עם שמפו מיוחד ומריח ולא עזר כלום.
מזלך שהשכנים שלך רגועים אחרת היית בצרות.
עוד לא שמעתי תלונה על שכנים שדואגים לנקיון וסדר וזה חיסרון.
 

lifeAndStuff

New member
אני מחפשת עצות פרקטיות כיצד להתמודד עם השכנים

ולא סימפטיה או אמפתיה.

ולגבי בעלי החיים - ייתכן שאתה צודק לגבי העובדה שהריח בדירה עצמה יושפע מכך. הנקודה העקרוית היא שעם ניקיון ראוי, הריח לא אמור את גבולות הדירה ולהטריד את השכנים.
 

סתם מבקרת

Active member
גם הריח בדירה לא יושפע אם מנקים ומאוררים את הדירה בקביעות.

יש היום תכשירים שמרססים באויר או על הריצפה לריח טוב באויר. די אופנתי היום ששמים מפזר ריח כזה בלובי הכניסה של בניינים.
מציעה לך לקנות תרסיס ריח כזה ולרסס מעט לפני הדלת שלך מבחוץ או מבפנים. נראה לי שיותר לא יהיו לשכנים טענות על ריח לא טוב ואם כן, זה בפירוש יוכיח שלטענות שלהם אין שחר.
 
למעלה