ועד הבית התפטר

hakfar11

New member
ועד הבית התפטר

שלום,

וועד הבית הודיע שהוא מסיים את תפקידו ומתפטר. התקיימה אסיפת דיירים חוקית לבחירת וועד חדש, אין מתנדבים מטעם הדיירים ועל כן לא נבחר וועד.
השלב הבא הוא פנייה למפקחת על המקרקעין.
השאלה היא, מה קורה בשלב הביניים בין מועד התפטרות הוועד הנוכחי ועד שהמפקחת תתן את החלטתה למינוי וועד אחר מטעם הדיירים או וועד בתשלום או כל החלטה אחרת.
האם לוועד היוצא יש אחריות עדיין? מחובתו להמשיך ולנהל את הביניין? האם יש לו חבות כולשהי לדוגמא במקרה של נזק וניתן לתבוע אותו על רשלנות למרות שבפועל הודיע על התפטרותו?

בנוסף, האם ניתן להעביר באמצעות שינוי תקנון החלטה שתהייה חוקית למנגנון שיחייב דיירים להשתתף בוועד, לדוגמא נציג מכל קומה אחת לשנה, או כל מנגנון אחר, האם החלטה כזו חוקית? במידה וכן, להבנתנו נדרש רוב של בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם, האם זה 2/3 ממי שמגיע לאסיפה שתזומן לביצוע ההצבעה או שזה 2/3 מכל בעלי הדירות בכל מקרה בלי קשר להגעתם או לא?

תודה.
 
התפטרות ועד

לפי החוק יש רציפות, ועד שנבחר או ממונה ועד חדש, מתפקד הוועד המתפטר. אבל זה יפה בתיאוריה, בפועל לא ניתן לכפות הלכה למעשה על מי שלא מעוניין לפעול כוועד. גם אם יהיה לכם תקנון שמחייב חברות בנציגות זו הוראה שלא ניתן לאכוף אותה. מי שיסרב מה תעשו ? תלכו למשטרה? תתבעו אותו? הגעתם למצב אליו הגיעו בתים רבים שבו כנראה אין ולא יהיו מתנדבים ואין מנוס מתחזוקה חיצונית.
יש לכך משמעויות רבות. אני מוזמן לא פעם לאסיפות דיירים בבית במצב כמו שלכם ומסביר לבעלי הדירות בדיוק מה האלטרנטיבות, מה ההשלכות הכספיות והאחרות, מה ניתן לעשות וכו'.
השתתפות באסיפת דיירים כזו בגוש דן עולה 2,500 שח.
פירוט נוסף ניתן לקבל בספר שלי.
 

navjukh

New member
וועד בית מתפטר

שלום רב,
אצלנו בבניין, נוצר מצב דומה ופתרנו את הבעיה עם אדם חיצוני בתור מתחזק עם שכר מינימום, כשאחד מדיירי הבניין הוא הגזבר ושולט בכספים, את הגביה ההפקדה בבנק וכל שאר התחזוקה של הבניין מבצע המתחזק עם מידע ישיר לגזבר על כל בעיה שנוצרת בבניין.
אם תרצו פרטים נוספים: [email protected]
בהצלחה, משה
 
למעלה