מה עושים עם מנקה שלא עושה מה שאומרים לו ומחפף?

LEEM7

New member
מה עושים עם מנקה שלא עושה מה שאומרים לו ומחפף?

שלום עו"ד שחל. תוכל בבקשה לתת לי עצה, מה עושים עם מנקה שמחפף? הוא מגיע בימים ובשעות שהוא מחליט, ומתעלם מהשעות שאנחנו אומרים לו לבוא. לפעמים מגיע בין שלוש לארבע בבוקר כשכולם ישנים, ומנצל את זה כדי להעמיד פנים שניקה. הרטיב קצת את הרצפה בקומת הכניסה (רואים במצלמות), ניקה ליד הדלת שלי (כי אני בוועד וכנראה חשב שלא אדע שלא ניקה). והלך אחרי פחות משעה (בזמן שלנקות בניין של 7 קומות בצורה טובה צריך לפחות שעתיים-שעתיים וחצי).

הוא עובד פה כבר יותר מ-10 שנים ויודע שאין לנו כסף לשלם לו פיצויי פיטורים ולכן מנצל את זה. (בנוסף, הוא מאותגר נפשית ואולי גם שכלית כך שזה מעורר בעיות נוספות בפיטורים). האם ביה"ד לעבודה יחייב אותנו לשלם לו פיצויים אם אנחנו מפטרים אותו משום שלא עשה את העבודה שעבורה משלמים לו? (הוא ממש מצפצף עלינו. משקר לי בלי למצמץ. ואני גם חושדת שהוא גונב מאיתנו חומרי ניקוי אם כי קשה מאד להוכיח את זה)
כל עצה או רעיון יתקבלו בברכה רבה מאוד
 
פיטורי מנקה

בעיה. כאשר יש יחסי עובד ומעביד בין הנציגות לבין המנקה, חייבים להפריש למנקה כספים לפיצויים וביטוח לאומי ואכן כאשר מפטרים את העובד יש לשלם לו פיצויי פיטורין ואת יתר הזכויות הסוציאליות. יש אמנם סעיף שמאפשר פיטורין תוך שלילת זכויות אלה או חלקן אבל מדובר במקרים חמורים במיוחד ויש להוכיח אותם מעל לכל ספק. נתקעתם בסיטואציה שחבל להמשיך אותה. בפעם הבאה תחשוב על נתק של יחסי עובד ומעביד למשל לעבוד מול חברת ניהול בחוזה.
 
למעלה