שינוי חלוקת התשלום לועד הבית המשותף

cupidil

New member
שינוי חלוקת התשלום לועד הבית המשותף

שלום,
מדובר בבניין משותף שנבנה לפני כ 13 שנה. פרוטוקול אסיפת הדיירים הראשונה מסכם את דרכי התנהלות הבניין כולל תשלום שווה לכל דירה. הבניין עדיין לא היה רשום בטאבו, לכן לא עודכן תקנון הבית המשותף באופן רישמי. לפני כשנה, נרשם הבניין בטאבו. עו"ד שטיפל ברישום לא עדכן את התקנון. כיום, לאחר 13 שנה ללא שינוי, מבקש אחד הדיירים לשנות את חלוקת התשלום שתהיה לפי שטח הדירה.
האם ניתן לעדכן רישמית את התקנון על סמך פרוטוקול האסיפה הראשונה?
האם צריך לבצע הצבעה כדי לשנות את התקנון הבית המשותף באופן רישמי?
מהו הרוב הדרוש? שני שליש או הסכמה מלאה? השכן טוען שצריך הסכמה מלאה כדי לשנות את חלוקת התשלום בתקנון הבניין. הטיעון שלו: כתוב "בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחוייבים על פי דין או המקובלים על פי הנוהג, לפי יחס שטח רצפת דירתו אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור השתתפות אחר". שיעור שווה לא מפורש בחוק, השיעור היחיד המפורש בחוק הוא שיעור יחסי, לפי שטח הרצפה ולכן צריך הסכמה מלאה. האם זה נכון?
האם קיימות החלטות של בית המשפט בעניינים דומים?

תודה רבה
 
תשלום אחיד

אם רוב בעלי הדירות ירצו להמשיך בנוהג הקיים של תשלום אחיד זה ניתן באמצעות רישום ההחלטה כתקנון ברוב של שני שליש. ככל שהרוב גדול יותר מה טוב. אם עדיין יהיה אחד או שניים שיתעקשו, ניתן לאפשר להם לשלם לפי שטח דירתם כאשר כל היתר ישלמו אחיד.
 

cupidil

New member
הסתמכות על הפרוטוקול?

תודה
כרגע יש בלגן בבנין. יש 2 דיירים שמתעקשים, אבל גם מי שמסכים לחלוקה שווה, לא יסכים לפטור 2 דיירים בשטח דירה זהה לשלו.
האם ניתן לעדכן רישמית את התקנון על סמך ההסכמה בפרוטוקול האסיפה הראשונה?
 
תקנון

בעקרון כן. תקנון הוא למעשה בסך הכל הליך של רישום בטאבו של החלטות מהותיות שהתקבלו ברוב מיוחד. הרישום אינו חובה אבל הוא הופך את ההחלטה למחייבת גם כלפי בעלי דירות בעתיד, וכן מקשה (טכנית) על שינוי ההחלטה בעתיד. גם החלטות אסיפה כללית הן מחייבות לעתיד כל עוד לא שונו. אבל הרישום מקנה להחלטה פומביות. אני בעד הליך של רישום להחלטות מהותיות כאלה.
 
למעלה