מצלמות בבנין משותף

מצלמות בבנין משותף

עו"ד שחל שלום,
עיינתי מעט בהודעות קודמות בנושא וכעת הנני מפנה את השאלה מהיבטם של דיירי הבנין המשותף ולא מצד נציג/ראש הועד.
עד לפני תקופה לא ארוכה , מתוקף היותנו מתנדבים וחברים בועד הבית, היתה ברשונו כתובת הIP למצלמות האבטחה בבנין.
לפני כחודשיים, פרשנו מחברותנו בועד הבנין עקב מחסור בזמן בעיקר.
באותה תקופה, גילינו לפתע כי אין לנו גישה כפי שהיתה קודם למצלמות האבטחה.
פנינו בצורה מכבדת וביקשנו מראש ועד הבית את הכתובת, והוא מצדו שלל אותנו בטענה הוא לא נותן את הכתובת ושרק לו ולדייר נוסף (שאינו בועד) יש, מכיוון שהוא מסייע לו בחיבור לכתובת הIP ושאנו מוזמנים במידה ויש בעיה כלשהי, לגשת לDVR או לפנות אליו והוא יבדוק עבורנו את הדברים ובנוסף, הסביר שעקב כך שהתאפשרה אפשרות למס' דיירים, היו בעיות בקליטה במצלמות כיוון שאנשים גלשו בזמנם הפנוי וגרמו לנזק במהירות הגלישה.
הסברנו בצורה יפה שאנו מבקשים את החיבור מההיבט הבטיחותי, אנו מתגוררים בקומה ראשונה, ורוב היום נמצאים בעבודה, וכיוון שהסביבה היא לא הכי הכי בלשון המעטה, מבחינתנו נהיה שקטים אם יהיה לנו שוב החיבור, חלילה למקרי קיצון וכי אין לנו זמן או רצון להיכנס ולתפוס מהירות גלישה של המצלמות, אנו נמצאים רוב היום בעבודה, אלא רק לצורך הרגשת הביטחון שלנו כדיירים וכי אנו משלמים בצורה מסודרת את חובנו לועד הבית ומוכנים לתרום מזמננו, וכי אנו רואים את סירובו כלא מוצדק.
הוא בתגובה המשיך להתעקש ומסר לפתע כי אך ורק לו , (שלא כתשובתו הראשונית) יש קוד למצלמות.
לצערנו מרגיש כאילו הוא לוקח את ה"החוק" לידיים. שכן, אנו ביקשנו בצורה יפה ובאמת שאין בכוונתו לבדוק אף אחד בציציות, אלא לשם הרגשת בטחוננו האישי.
בעוד ראש הוועד מתעקש באופן לא מובן ולא סביר, על כך שהוא מחליט והוא לא ייתן. (שוב מציינת שעד לפני תק' קצרה, שיתפנו פעולה באופן מלא בסיוע לתהליכים שונים בבניין)
תשובתו תמוהה בעיננו.

אנו בטוחים שכדיירים מן המניין שמשלמים מסי ועד באופן סדיר, בעלי דירה בבנין, ובייחוד כדיירים שאינם ידועים כדיירים "קשים" חלילה או מזיקים, או דיירים בשכירות, זכותנו לבקש , כפי שחובתנו לתת.

הוא מאיים בפנייה לראשות הדיור במידה ונחליט לא לשלם מדי חודש לוועד, בשל התעקשותנו , שלצערנו זו הדרך להגיב על התעקשותו הבלתי מובנת.
מרגיש שהוא לוקח את החוק לידיים וזה מעציב מאד.

שאלותיי:
1. מהי זכותנו כדיירים המשלמים מסי ועד מדי חודש בנוגע לחיבור למצלמות לצורך הרגשת בטחוננו האישי- בטחונם של ילדנו.
2. האם אגודת תרבות הדיור (בה חבר הועד בבניין) יכול לתת ידו בהחלטות מסוג זה ולסייע לנו, הדיירים ? או שהוא גוף שיעשה הכל בכדי "להגן" על הוועד, על אף שהוועד מתנהג בסוג של בריונות לא מובנת.

אודה מאד לתשובתך !
 

LEEM7

New member
זכותך המלאה לקבל גישה למצלמות. הועד הוא לא בעל הבניין

חוץ מזה שאתה משלם על זה בדמי הועד. האגודה לתרבות הדיור תגבה אותך לדעתי. אני לא עורכת דין אבל לעניות דעתי הצנועה זו זכות בסיסית שלך. אצלנו נתנו את הססמה ושם המשתמש בווטסאפ של הבניין
 
ואכן הגיע איום בדמות מכתב מתרבות. הדיור

ולפיו אנו מאוימים בפני הליך משפטי במידה ולא נשלם כביכול חובנו שזה תשלום 1/2019 ועוד סכום שמעוניינים לתשלום שיפוץ מעלית
בעוד הסברנו לועד שבשמחה נשלם רק מבקשים את הקוד למצלמות.
האם כדאי להשיב במכתב מ עו"ד? ביקשו תגובה תוך 7 ימים. תודה רבה על תשובתך
 
למעלה