קבלת החלטות בבית משותף

נֵנָה

New member
קבלת החלטות בבית משותף

נשאלתי ע"י בת משפחה לגבי התקנת מחסום בכניסה לחצר בית משותף.
מדובר בבניין משותף של 15 דירות, שאין בו חניות פרטיות לאף דייר. בכניסה לחצר הבניין, בשטח הרכוש המשותף, יש מקום חנייה ל-7 מכוניות, כאשר לכל הדיירים יש זכות לחנות בהן, בשיטת "כל הקודם זוכה". לחלק מהדיירים אין רכבים...!
לאחרונה הביעו כמה דיירים את רצונם להתקין מחסום בכניסה לחצר הבניין, כי קיימת בעיה של רכבים זרים שנכנסים וחונים שם, וגם קורה שבעל דירה שכורה בבניין חונה שם כאשר חונה שם גם הדייר השוכר שלו.
שאלתה היא: האם יכולים לחייב בעל דירה להשתתף בעלות של הקמת מחסום, במידה ורוב הדיירים מסכימים לזה? ולחילופין, האם רשאים חלק מהדיירים להקים מחסום ולחנות ברכוש המשותף, ולא לאפשר לבעל דירה בבניין שלא השתתף בעלותו, להיכנס ולחנות ברכוש המשותף שבעצם שייך גם לו והם משתמשים בו...?
האם בכלל יש הצדקה להקמת מחסום שעלותו גבוהה מאד, כאשר יש 15 דיירים בבניין ורק 7 חניות, כך שממילא לא לכולם יש אפשרות לחנות בו באותו זמן...?
אשמח על תשובה מוסמכת של מי שיודע את החוק.
תודה, ננה
 
התקנת מחסום

אם הנושא יעלה באסיפת דיירים ויהיה על סדר היום, ניתן ברוב רגיל באסיפה לאשר אותו.
 

נֵנָה

New member
החלטה באסיפת דיירים

קודם כל תודה על ההתיחסות.
ראשית, הבנתי שחייבים לזמן אסיפת דיירים לצורך החלטה כזאת, נכון? ז"א שזה לא מספיק שהועד מודיע ודיירים מביעים את דעתם בווטסאפ של הבניין...?
שנית, הייתי רוצה תשובה לגבי זה, שאם רק חלק מהדיירים יחליטו לעשות מחסום וישתתפו בעלותו, ולאו דווקא הרוב, ובלי קיום אסיפה כללית, האם זה מחייב את מי שלא השתתף בעלות? ומה בקשר לשימוש ברכוש המשותף? האם יוכלו אחרי הקמת המחסום למנוע ממי שלא השתתף בעלותו מלהיכנס לחנות בחצר הרכוש המשותף???
ובמידה ויוחלט באסיפה הכללית ברוב רגיל להקים מחסום שבעצם ישרת רק את בעלי הרכבים שבבניין, האם יכולים לחייב דיירים שאין להם בכלל מכונית להשתף בעלותו...?
 
למעלה