שלום עו"ד למי פונים?

yaely2

New member
מנהל
שלום עו"ד למי פונים?

בבניין שלי גרים 12 דיירים. אני הוועד. לפני 6 שנים הגיע יזם בהצעה לת.מ.א 38. חלק מהדיירים התלהבו ממש, אך הוא לא הצליח לקבל את מספר החתימות הנדרש. היזם לא הרפה. חזר וחזר גם באספות דיירים. ידוע לי משותפו של היזם שגם היום לא הצליחו לגייס את המספר הנדרש לפרוייקט. אתמול הגיע היזם לחצר הבניין עם טרקטורון, מהנדס מטעמו, ומלווה באחד השכנים הנלהבים - מר כהן. הטרקטורון חפר בחצר סביב 3 עמודים. אחר כך כיסה את הבורות. השכן עזב ואני שאלתי אותו מי הרשה לו לחפור היה צריך לשאול את הוועד. והוא השיב שהשכן כהן נתן לו רשות בתור וועד. ברור שזה לא נכון. מר כהן לא יציג את עצמו בתור ועד כי הוא אינו ועד. מה עושים? למי פונים??
המון תודות מראש
.
 
תמא 38

ראשית השאלה מתאימה יותר לפורום השני שאני מנהל - פורום תמא 38 והתחדשות עירונית. אשיב לך אבל אבקש בשאלות הנוגעות להתחדשות עירונית להפנות לפורום השני שלי.
ולשאלה: ראשית הוועד אינו הגוף המתאים לטיפול בתמא 38. זה אינו תפקידו של הועד. שנית בעל דירה אינו יכול להרשות ליזם לערוך בדיקות ברכוש המשותף בלי הסכמת יתר בעלי הדירות. שלישית מול יזמים צריכים בעלי הדירות לקחת יצוג משפטי עצמאי כי אחרת זה לא כוחות ויאכלו אתכם בלי מלח.
 

navjukh

New member
תמא לא חוקי

שלום
רציתי להוסיף, כי לדעתי במקרה כזה, אחד הדיירים שראה זאת בפועל היה צריך להזמין ניידת משטרה בכדי שירשמו את הפרטים של אלו שהגיעו ונכנסו ללא רשות לרכוש המשותף.
בהצלחה, משה
 

yaely2

New member
מנהל
מתנצלת על ההסבר הלקוי שלי

לעו"ד שחל

לדעתי אין הבעיה קשורה לתמ"א. גם לא ידעתי שקיים פורום כזה.
נכנס אדם עם טרקטורון וחפר ליד עמודיי הבנין מלווה בשכן נלהב התומך בו
ואדם נוסף שאמרו שהוא מהנדס. חפרו ליד 3 עמודים.וסגרו את הבורות שנוצרו. לאן לפנות עכשיו? מה אני עושה. החפירות הרי מחלישות את כוח העמוד.

אגב האדם הזה הוא יזם שמעוניין לעשות תמ"א אין לו מספיק חתימות להתחיל
אין לזה שום קשר לתמ"א.

תודה רבה גם לך משה
 
תמא 38

אני חושב שזה קשור, כי הם בדקו את הצורך בחיזוק הבית. זה קונסטרוקטור שרוצה להכין חוות דעת שנדרש חיזוק או אולי אפילו במטרה להוציא לבית צו של בנין מסוכן שיכפה עליכם פרוייקט. בכל מקרה זה ממש לא בסדר שדייר אחד מאפשר זאת. זה חמור.
 

yaely2

New member
מנהל
למי אני פונה כדי שהמקרה לא יישנה.

שלום לך עו"ד שחל

האדם שחפר אינו מוסמך ואינו רשאי. יש לו 2 אנשים נלהבים לרעיון ורק 50% מהדיירים חתמו לו.
לדעתי זה כמו כול אדם מהרחוב שנכנס וחופר. השאלה איך אני מונעת ממנו לעשות פעולות בבניין.
תודה ושוב תודה.
 
למעלה