מה עושים עם שכנה שמשכירה את הדירה והשוכרים לא משלמים?

LEEM7

New member
מה עושים עם שכנה שמשכירה את הדירה והשוכרים לא משלמים?

שלום לעו"ד שחל. יש דירה בעיתית שבאופן קבוע הם מאחרים בתשלום דמי הועד. בחודש שעבר לא שילמו עד סוף החודש, ובסופו של דבר שילמו אחרי שאמרתי לבעלת הדירה שלהם שהיא תצטרך לשלם במקומם. היא טענה שאין לה שום חובת תשלום ושנחכה בסבלנות עד שיהיה להם כסף. כאמור, בחודש שעבר הם בסופו של דבר שילמו לאחר לחץ מאסיבי. אבל החודש נראה שהם לא מתכוונים לשלם. והפעלת הלחץ עליהם זה ממש משרה מלאה. אני לא יכולה לעבור את זה כל חודש מחדש. ומסתבר שהחודש הם עוזבים. כך שנראה לי שהם ינסו להתחמק. מה עושים? כאמור, בעלת הדירה שלהם לא מוכנה לשלם. לטענתה רק השוכרים משלמים והיא לא צריכה לשלם ולא אכפת לה שנתבע אותה כי היא עורכת דין. מה עושים???. תודה רבה מראש
 
שוכר לא משלם

בעלת הדירה טועה. כאשר שוכר לא משלם זו בעיה של המשכיר לא של ועד הבית. אתם לא רודפים אחרי שוכרים. תגישו תביעה או תפנו מכתב דרישה לבעלת הדירה.
 

LEEM7

New member
תודה. זה מספיק לשלוח מכתב לבית העסק שלה?

אין לי את הכתובת של בעת הדירה בבית. אבל הצלחתי למצוא את כתובת העסק שלה. יש לה מינימרקט. זה בסדר לשלוח לשם את המכתב? או לשלוח לדירה המושכרת? (אם כי בדירההמושכרת היא לא תקבל את המכתב כי הם לא יתנו לה אותו).
תודה תודה
 

LEEM7

New member
המון תודה!! הבעיה שאני לא יודעת מהי כתובת המגורים שלה

היא עצמה שוכרת דירה בעיר אחרת. ואני לא מצליחה למצוא את הכתובת שלה. רק את כתובת העסק. ויש לי את מספר הטלפון הסלולרי שלה ושל אבא שלה.

אגב, לגבי העניין של עורכת דין שמפעילה מכולת: היא למדה משפטים. אני לא בטוחה שיש לה רישיון לעסוק כעורכת דין. היא רק אמרה "לא מפחיד אותי שתתבעו אותי, אני מהמקצוע".
אני ממש אובדת עצות בנושא הדירה הזאת. השוכרים שלה אמורים לעזוב באמצע החודש הבא. הם כבר הודיעו שהם לא מתכוונים לשלם עבור החודש הבא בכלל.
האם אני צריכה להודיע לה כבר עכשיו? או בסוף החודש?
מיליון תודות
 
המפתח הוא בעל הדירה

כאשר השוכר בעייתי על נציגות הבית למהר ולפנות לבעל הדירה ולערב אותו. לא לאפשר לו להיות לא מעורב ולא לאפשר לו להתייחס לשוכר שלו כאל ישות עצמאית ולהפנות את הוועד אליו. להיפך. השוכר הוא בעיה של המשכיר, כולל ובפרט לענין תשלום מדי הועד.
 

LEEM7

New member
המון תודה וסליחה שאני ממשיכה לשאול לגבי המשכירה

שלום רב עו"ד עופר שחל, מאז ששאלתי לגבי השוכרים שלא משלמים, הצלחנו לגבות מהם את החוב וב-14.11.18 הם עזבו. בעלת הדירה אמרה לי שעם השוכרים החדשים לא יהיו בעיות. הם נכנסו בסופש והיא אמרה שהיום (יום ראשון) הם יגיעו אלי וישלמו מה שצריך. הם לא הגיעו. הלכתי אליהם. מסתבר שהם לא יודעים מילה עברית (למרות שבעלת הדירה הבטיחה לי שהם מדברים עברית בלי בעיה בכלל). למזלי יש לי חברה דוברת רוסית שתירגמה בטלפון. מסתבר שהשוכרים בכלל לא יודעים מה זה ועד על מה משלמים וכו. הסברתי הכול דרך החברה שתרגמה. השוכרת אמרה שהיא תדבר השבוע עם בעלת הדירה (שמסתבר שלא אמרה לה מילה על החובה לשלם ועד) ושאבוא שוב ביום חמישי. יש לי תחושה ששוב מנסים למסמס ומקווים שנתיאש. ביום חמישי קבעתי ללכת לשם עם שכן שדובר רוסית. אם הפעם אני לא מקבלת את הצ'קים לפחות למחצית חודש נובמבר ולדצמבר אני פונה לעו"ד של האגודה לתרבות הדיור. רציתי שוב להבין (וסליחה שאני שואלת שוב) - אם העו"ד ישלח מכתב לעסק שרשום על שמה של בעלת הדירה, ולדירה המושכרת, וגם הודעה בווטסאפ - האם זה מספיק מבחינת המפקחת על המקרקעין במקרה שנצטרך לתבוע? כי לא בטוח שזה יגיע אליה (יש לנו גם את הכתובת של אבא שלה שמתגורר בעיר שלנו, בניגוד אליה שהיא גרה במרכז הארץ. האם יש צורך לכתוב גם אליו?). מיליון תודות וסליחה על אורך ההודעה ועל שאני שואלת על זה ככ הרבה...
 

אדזה 900

New member
שכן סרבן

בבניין משותף הוחלט לזפת את הגג לא זיפות רגיל אלא זיפות ביטומני שהוא הרבה יותר יקר מן הרגיל,רוב השכנים הסכימו לכך מלבד 2 דיירים שמתנגדים להוצאה כל כך גדולה.טוענים שלא מוכרחים לדאוג לעוד 10 שנים,כי איש לא יודע מה יהיה עד אז (הם מבוגרים).כיצד ניתן לחייב אותם להשתתף בהוצאה?
 
תחזוקת רכוש משותף

כן , ניתן. הרוב קובע והמיעוט מחוייב. יש פסיקה שהרוב לא חייב לבחור את ההצעה הכי זולה או את הביצוע הכי חסכני. אם מדובר בתחזוקה אז החלטת הרוב מחייבת גם אם המיעוט חושב שאפשר להשקיע פחות.
 
למעלה