מעלית שבת בבניין של 10 דירות

מ א1

New member
מעלית שבת בבניין של 10 דירות

שלום רב, בבניין שלנו 10 דירות ומעלית אחת. בניין יחסית חדש (מאוכלס מ 2012). אף אחד מבעלי הדירות לא ביקש מעלית שבת ואין מעלית שבת בבניין. לפני כשנתיים, נתבקשנו ע"י אחד מבעלי הדירות בקומה העליןנה של הבניין, לעשות מעלית שבת כדי שיוכל למכור את דירתו לרוכשים דתיים. עשינו אסיפת דיירים ולאחר ההצבעה הסתבר שאין הסכמה למעלית שבת בהצבעה 8 דירות - נגד 1 - בעד 1 - נמנע. הודענו לבעל הדירה שאין הסכמה למעלית שבת והמצב נשאר כמות שהוא, ללא מעלית שבת. בכל זאת, הוא מכר את הדירה לרוכשים הדתיים כשהוא מציג להם מצג שווא שיוכלו, בעתיד, לשכנע את בעלי הדירות בבניין להסכים למעלית שבת. מאז שנכנסו לגור, לפני כשנתיים, הם פונים כל חצי שנה לוועד בבקשה לבעלי הדירות להסכים למעלית שבת. אנו מקיימים משאל במייל, כי רוב בעלי הדירות לא גרים בבניין ומבקשים אישור בכתב ותמיד יוצאת לנו אותה תוצאה: 8 - נגד 1 - בעד 1 - נמנע. אנו מביאים את התוצאות לידיעתם ומחכים לסיבוב הבא...השאלה היא מה עושים, אם בכלל, בנדון? האם חובתנו לקיים אסיפת דיירים כשזה הנושא היחיד העולה על הפרק? אין לנו אסיפות סדירות כי, כאמור רוב בעלי הדירו אינם גרים בבניין (משכירים ותושבי חו"ל ). גם הדיירים שדורשים מעלית שבת הם תושבי חו"ל שלא נמצאים כל הזמן בדירתם. אשמח להערות והארות.
 
מעלית שבת

כדי להפוך מעלית למעלית שבת מספיק דייר אחד! כלומר די בבעל דירה אחד שדורש זאת כדי שהמעלית תתפקד כמעלית שבת. העלויות הכרוכות בכך, שהן מעטות, יוטלו על מי שדורש זאת. מה שניתן לעשות זה למען שכנות טובה זה לנסות להגיע להסכמה על השעות, כלומר לצמצם זאת לשעות התפילה ולא לכל השבת וכן אולי בגלל שמדובר רק בבעל דירה אחד ובקומה העליונה, להגיע להסדר שבו המעלית אינה עוצרת בכל קומה בדרך למטה למשל ואז מתקצרת ההמתנה.
 

מ א1

New member
גם כשמדובר בבניין שבו מעלית אחת בלבד?

כשיש 2 מעליות בבניין אין בעחה עם קביעתך. אבל בבניינים שבהם מעלית אחת בלבד יש צורך בהחלטת רוב לגבי הפעלת מעלית שבת. במקרה זה שהעלתי כאן, בבניין שלנו יש מעלית אחת בלבד שמעולם לא נדרש להפעילה כמעלית שבת. רוב בעלי הדירות (8 מתוך 10) מתנגדים למעלית שבת ולכן לא מופעל מנגנון שבת במעלית. לפי מה שקראתי בנושא, החוק לגבי בניינים עם מעלית אחת הוא שנדרש בהם רוב בעד מעלית שבת.
 
מעלית אחת

צודקת. אני מתקן. מצטער לא שמתי לב. בבית בו יש רק מעלית אחת נדרש רוב של בעלי הדירות, אצלכם נדרש 6 כולל המבקש. בבית בו יותר ממעלית אחת די אפילו באדם אחד בלבד כדי להפעיל את אחת המעליות כמעלית שבת.
 
למעלה