רשת נגד יונים לבניין

רכוש משותף

הרבה דברים קורים "מהשמים" - יונים מלכלכות; יש אזורים שעטלפים מלכלכים קירות של בתים (תשאל מי שגר בתל אביב באזור רוטשילד או שדרות חן); גשם יורד; וכו' וכו'.
זה לא קשור להגדרת רכוש משותף או לחלוקת אחריות ולכן הדוגמא שהבאת מתחום האיטום אינה ממש מדוייקת או עוזרת.
אם מכל סיבה חיצונית שהיא - גג משותף דולף ודורש איטום, זה כמובן בטיפול הקופה המשותפת.
כנ"ל לגבי תופעה שבה רכוש משותף כגון קירות חיצונייים מוכתם מלכלוך מכל מקור חיצוני.
לגבי לכלוך או רטיבות ברכוש פרטי, נניח במרפסת פרטית. צריך לברר מה המקור. אם המקור הינו רכוש משותף - למשל מקרה של דירה בקומה אחרונה שהגג המשותף מעליה לא אטום - הקופה המשותפת מחוייבת בתיקון.
במקרה שאתה מתאר מקור הלכלוך במרפסת הפרטית הוא לא רכוש משותף אלא גורם חיצוני (יונים). פתרון אם וככל שקיים הוא באחריות בעל הדירה הפרטית ולא הקופה המשותפת, אלא אם כן תצליח להוכיח, והנטל עליך, שרק בגלל שהתקינו מעליך מתקן כלשהו, התחלת לסבול מלשלשת יונים וקודם לכן זה לא היה.
 
רשת נגד יונים לבניין

דירה בבניין רב קומות ובו מספר רב של דירות. במסתור כניסה יש מרווחים שביניהם נכנסים יונים, עושות צרכים וכו'. הפיתרון לכך הוא הוספת רשת לכל אורך מסתור כביסה. באסיפת הדיירים מיעוט התנגדו והרוב היו בעד, לכן הוחלט שלא תהיה רשת לכל הבניין מאחר שלא ניתן לחייב מיעוט להשתתף בהוצאה שהיא לא למטרה של שמירה על הקיים. לאחר החלטה זאת חלק מדיירים הוסיפו רשת רק למסתור כביסה שלהם אך הבעיה נפתרה רק חלקית היות שיונים שעושות צרכים בקומות גבוהות - הלכלוך נופל לקומות יותר נמוכות. האם אפשר במקרה זה לחייב מיעוט להשתתף בעלות הוספת רשת לכל הבניין מאחר ומדובר למעשה בשמירה על נקיון של מסתור כביסה ?
 
רכוש משותף

לא. כי התוספת שהוספה לא היתה בהסכמת כולם ולא הפכה לחלק מהרכוש המשותף.
 
למעלה