רכוש בחדר המדרגות שלכאורה לא מפריע - מותר לדרוש לפנות?

wranger

New member
האם חודש ימים הוא פרק הזמן המקובל?

או שזו בחירה שרירותית ואפשר לדרוש גם 24 שעות או שבועיים או חצי שנה?
 

wranger

New member
רכוש בחדר המדרגות שלכאורה לא מפריע - מותר לדרוש לפנות?

שלום רב,
שכן בבניין המשותף שלנו מחזיק חפצים אישיים בחדר המדרגות. זהו השכן שמתגורר בקומה העליונה, דירה יחידה בקומה ההיא, כך שזהו לא מעבר שמשמש אנשים ולפיכך לכאורה לא מהווה הפרעה לאף אחד. אפילו לא מפריע לאף אחד לעלות לגג. פשוט משתמש בשטח שליד דלת הכניסה שלו (מחוץ לדירה) כדי לאחסן קופסאות, שקיות וכל מיני.
ובכל זאת, למרות שלכאורה לא מפריע לאף אחד, אני מעוניין לבקש ממנו שיפנה את חפציו. קראתי באינטרנט שחוק המקרקעין אומר שחדר המדרגות הוא שטח משותף, כלומר גם אם הוא לא מהווה הפרעה, עדיין אין לו זכות לשמור את חפציו בחדר המדרגות. האם אני צודק?
אציין שבבניין שלנו אין ועד בית.
 
ועד בית

אתה צודק, זה שטח משותף ואתה רשאי לדרוש זאת אבל אין אצלכם ועד וזה מפריע יותר מאשר החפצים שלו ליד הדלת. אני מניח שבבית בו אין ועד יש עוד הרבה ליקויים ואי סדרים והזנחה אולי. אני מציע שאת הדאגה הנכונה שלך והמרץ תפנה תחילה לבחירת ועד. אחר כך תעשו סדר בבית.
 

wranger

New member
בחירת ועד

תודה על התשובה. אכן אדרוש מן השכן לפנות את חפציו מן השטח המשותף, אם כי אני לא יודע אילו "שיניים" יש לי מבלי שיש ועד בבניין.
ולגבי הוועד -
בבניין שלנו לא קיים ועד לפחות בחמש השנים שבהן אנחנו גרים כאן, וככל הנראה גם שנים רבות לפני כן. הליקוי היחיד שעולה בדעתי כתוצאה מכך הוא העובדה שאין חשמל בחדר המדרגות וכולם כבר התרגלו לעלות ולרדת עם הפנס של הסמארטפון. מעבר לזה, כאשר למשל הצמחייה בחצר גדלה פרא או כאשר אירע פיצוץ בביוב המשותף, שכן אחד תפס יוזמה, עבר בין כל הדירות כדי לאסוף כסף והזמין בעל מקצוע בעצמו לפי הסכום שנאסף (אחר כך גם הציג קבלות לכל דורש).
כלומר, עד היום הסתדרנו היטב בלי ועד. עם זאת, אני מסכים שזה לא מצב אידיאלי. נניח שאני הייתי מוצא זמן לשמש כוועד הבית. השאלה היא איך משכנעים את כל הדיירים בבניין (כל? רוב?) שצריך להתחיל לשלם דמי ועד, חוץ מלפתות אותם עם חשמל במדרגות. עצות?
והאם אפשר להפנות אותי למקורות מידע בנושא איך מקימים ועד בית?
 
ועד בית

אתה בעצמך גילית שהעדר ועד בית מקשה על פינוי חפצים מחדר מדרגות ואתה צריך לנקוט יוזמה בענין. בלי ועד הבנין שלכם באמת נראה מזנח והחצר לא מסודרת ובקיצור זה הבית. אם רוצים להמשיך ככה אז לפחות תדע שאין כתובת לכלום והמצב רק יחמיר. ברגע שיהיה ועד בית ותשלמו דמי ועד אפילו מעטים מדי חודש, הבית יראה לגמרי אחרת. זו החלטה שלכם. נסה לכנס אסיפת דיירים.
 
למעלה