האם מותר לשכן לתחום חניה ברשותו?

o h a d d

New member
האם מותר לשכן לתחום חניה ברשותו?

שלום עו"ד שחל
תמונה מצורפת להמחשת הבעיה.

בבניין שאני גר יש חניות מתחת לבניין בקומת הקרקע. ישנו חלל לשתי חניות המשותף לי ולשכן נוסף. החלל במקור היה תחום קירות מסביב אך לא הייתה מחיצה בין שתי החניות אלא ציור על הרצפה בלבד. לכל דירה יש חניה ספציפית רשומה בטאבו (מוצמדת?) עם כניסה משלה.

לפני שקניתי את הדירה שתי החניות שימשו כמחסן. הבעלים הקודמים פינה את חפציו ביום האחרון לבעלותו על הנכס. אני נכנסתי לגור כחודש מאוחר יותר, כך שהחניה הייתה ריקה אך בבעלותי. בתקופה הזו השכן בנה מחיצה מבלי להודיע לי או לבעלי הבית הקודמים.
שנכנסתי לגור בדירה גם אני השתמשתי בחניה כמחסן והדבר לא הפריע לי.

כיום אני מעוניין להשתמש בה כחניה אך הדבר מאוד לא נוח ואף מסוכן כי לא ניתן לפתוח את הדלת במלואה. זאת משום שמרחק הפתיחה הצטמצם לפחות מחצי (נשאר כ 35 ס"מ במקום 80 שהיו יכולים להיות).
האם יש לשכן זכות לעשות את אשר עשה? האם ניתן לתבוע?

תודה מראש וחג שמח!
אוהד

 
הפיכת חניה למחסן

אם השטח מלכתחילה היה מוגדר ומיועד כשתי חניות טאבו, ואת זה ניתן לראות בנקל בתשריט הבית למשל (וזה כנראה המצב אצלכם), הרי שלא ניתן להפוך את החניות או אחת מהן למחסן. בוודאי שזו פעולה שמצריכה היתר בניה.
השאלה המרכזית כיום היא האם הזמנת פקח עירוני תוביל להוצאת צו הריסה למחסן. כנראה שלא. בדרך כלל הרשות אינה עושה זאת אם חלפו יותר מ 5 שנים מאז הקמת המחסן ומה עוד שאתה עצמך "נגוע" בענין שכן גם אתה עשית שימוש בחניה כמחסן עד לאחרונה. לכן הפתרון הוא לנסות להגיע עם השכן להסכמה או על הסרת המחיצה או על הזזתה כ 30 סמ לפחות שמאלה.
 

o h a d d

New member
תודה!

קודם כל תודה על התגובה המהירה והעניינית.
החניה שלי מעשה עדיין משמשת כמחסן בחלקה, הקיר נבנה לפני 4 שנים בבניה קלה ואין בעיה להזיז.
אנסה לעשות לשכן קצת שרירים, נראה מה יקרה.
תודה!
חג שמח!
 
שרירים

בהחלט מומלץ קצת פעילות ספורטיבית
תעדכן אותנו מה קרה, כי זה מקרה מעניין
 
למעלה