מצלמות פרטיות

תודה

אצלנו בבניין אין אסיפות כלליות ולא הצבעות (בעיקר תשלומי חשמל, ניקיון ותיקונים). הוועד לא מעוניין להתייחס לנושא המצלמות, שמפריעות לנו באופן מיוחד. נאלץ לפעול כאנשים פרטיים כנגד מצלמה ליד דלת דירתנו. האם אפשרי? כיצד? יקר? תהליך ארוך?... אודה על כל מידע מנסיונך.
 
מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה בבתים משותפים הפכו בשנים האחרונות כמעט לחלק מהנוף. המחיר ירד והצורך עלה, או כדי לשמור על הרכוש מונדליזם או למען תחושת הבטחון והשליטה על כניסות מבוקרות וכד'. מערכות טלויזיה במעגל סגור יהיו בעתיד חלק רגיל ושיגרתי כמעט בכל בית כמו אינטרקום או שער חשמלי. ועדיין זה לא מקנה לאנשים פרטיים להציב מצלמות ברחבי הרכוש המשותף ויש גם הגבלות על מצלמות המותקנות על פי רצון הדיירים. למשל אין להציב מצלמות במיקום שפוגע בצנעת הפרט כגון מול דלת כניסה לדירה, אין להקליט, יש לשלט ולידע בדבר המצלמות ומיקומן ועוד כללים ונהלים.
 
תודה ושאלה

תודה רבה על תשובתך. אחת המצלמות נמצאת על יד דלת דירתנו. אנחנו מצולמים מרגע שיוצאים מפתח הדירה וכשנכנסים אליה. לא שאלו אותנו וכמובן שלא הסכמנו. הוועד לא מעוניין לפעול. המשטרה ממליצה שגם אנחנו נתקין מצלמה בחדר מדרגות. מה ביכולתנו לעשות כאנשים פרטיים? מה הסיכוי לזכות? מה העלויות ומה משך הזמן? ישנו חוק מוגדר (מעבר להסתרה- לא רלוונטי- המצלמה גלויה)? ישנן פסיקות קודמות? גם מתשובתך המפורטת, נראה שהנושא אינו חד משמעי
 
מצלמות פרטיות

מה ניתן לעשות כשאחד הדיירים בבניין שם מצלמות פרטיות בכניסה לבניין, כך שאחת מהן בחדר המדרגות?? תודה
 
צנעת הפרט

חוק הגנת הפרטיות הוא החוק הכי רלבנטי. מיקום המצלמה מול דלת דירה הוא פגיעה ברורה בפרטיות וניתן להגיש הליך דחוף למתן צו עשה להסרת המצלמה ולדרוש גם פיצוי כספי.
 
מיקום המצלמה

צריכה להיות סיבה למיקום הזה דווקא ויש מקום לברר כיצד להמנע ככל האפשר מפגיעה בפרטיותך. צריך לבחון שינוי אולי למיקום חלופי וכד'.
 
ישנו חוק?

תודה רבה על התשובה. באיזה הליך ניתן לתבוע? ישנן פסיקות בנושא? מדובר בפגיעה פרטיות, שימוש בשטח משותף ללא הסכמה... . המשטרה עונה שגם אנחנו יכולים להתקין מצלמות בחדר מדרגות
 
למעלה