חניות משותפות בבניין

אדמiנית

New member
חניות משותפות בבניין

שלום לעו"ד עופר שחל ולכל הקוראים,
בבניין שלנו שש חניות משותפות (בנוסף על חניות הרשומות בטאבו של מספר דיירים). עד לפני מספר שנים הנוהג היה שמי שמגיע ויש חניה פנויה - יכול להחנות.
לפני מספר שנים הוחלט על שיפוץ חיצוני בבניין ובניית מרפסות. על מנת להכניס כסף לקופת הועד הוחלט להשכיר את החניות המשותפות למספר דיירי הבניין, ואכן כך היה למשך שלוש שנים.
באסיפת הדיירים לפני כשנה התנגדה אחת הדיירות להמשך הסידור הנ"ל (מאחר ודרשה שועד הבית ישלם לה על קיבוע דוד השמש שלה והדיירים סרבו כמובן), וטענה שכל המשך של הסידור הנ"ל (השכרת החניות) דורש הסכמה של 100% מהדיירים (לא רוב מסויים באסיפה). הצטרפה אליה שכנה אחרת שהיא חברה שלה, ומאז בוטל עניין השכרת החניות.
השכנה מחנה בחניות המשותפות את המכוניות שלה, משאירה את החניה שלה בטאבו ריקה, כך עושה גם החברה שלה, וע"י כך לא מאפשרות לשכנים אחרים שאין להם חניה בטאבו להחנות במקום. אחרים באים, חוסמים אותה, וכך קורה שבבניין כל הזמן יש מריבות וצעקות על הנושא הזה - פעמיים כבר הזמינו משטרה.

עד כאן הרקע.
שאלתי: האם באמת יש צורך בהסכמת 100% מהדיירים על מנת לחזור להסדר הקודם של השכרת החניות בתשלום?
האם תוכל בבקשה להפנות אותי למה שאומר החוק?

תודה רבה
 
חניות משותפות

סוגיה שכיחה בהרבה בתים. לא פשוטה. ניהלתי בשם ועדי בתים לא מעט הליכים מסוג זה והכל כדי להסדיר את נושא החניות המשותפות. בקצרה בלבד אתן את השורה התחתונה ואם תירצי הרחבה זה גם חורג ממסגרת הפורום הזה. השורה התחתונה היא שהשכנה טועה ולא צריך 100% בענין זה. מדובר בהחלטה ניהולית לגיטימית של שימוש ברכוש משותף וזה בסמכות אסיפת בעלי הדירות.
 

אדמiנית

New member
תודה על התשובה


האם זה רשום איפשהו בתקנון בתים משותפים באגודה לתרבות הדיור או שיש צורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם?

שוב, תודה על ההתיחסות.

עדי
 
למעלה