שלום, שכן מתחתי מבצע שיפוצים בביתו,

שלום, שכן מתחתי מבצע שיפוצים בביתו,

הרס את כל הקירות ובונה מחדש, השיפוץ כבר נמשך חודשיים , זה כולל רעש של קדיחות והריסות כל היום, המון ליכלוך ולא רואים את הסוף, מה אפשר לעשות ? אני כל כך סובלת, צריך להיות גם גבול וסייגים לשיפוץ, נכון שזה לא בשעות הלילה המאוחרות אבל זה במשך כל היום.

אני מבינה שמותר לשפץ וכל אחד משפץ, אבל כזה דבר לא נשמע , הפכנו ממש מתגוררים באתר הבניה, אשמח שתגיבו.
 
שיפוץ בבית משותף

הסיוט הידוע והנורא מכל! זה קורה לכל אחד ואחת מאיתנו ובעיקר בתקופות הכי לא מתאימות כמו חגים או בדיוק כשמישהו מתכונן לבחינות בגרות וכד'...

זה באמת חלק אינטגרלי מהנוף של כל בית משותף. כמה אמיתות יסוד לפני הכל: שיפוץ פנימי בדירה אינו דורש היתר בניה. למעט במקרה של פיצול דירה. כמו כן אין בחוק כל מגבלה על משך השיפוץ וכד'. אמנם יש בחוק ובחוקי עזר עירוניים הגבלות מסויימות על שעות השיפוץ בשל הרעש שנגרם אבל לא מעבר לכך. לכן כל כך חשוב שכל בית יגבש לעצמו נוהל שיפוץ מסודר אשר יקבל תוקף של החלטת אסיפת בעלי דירות, או אפילו יהיה חלק מתקנון הבית. ניתן לקבוע למשל שעות בהן לא ניתן לבצע עבודות רועשות. ניתן לדרוש ערבות בטחון מבעל דירה שמשפץ. ניתן לדרוש ממנו או מהקבלן מטעמו לחתום על נוהל לפיו למשל בסוף כל יום עבודה ינקה ויחזיר הכל או יהיה מחוייב ללכסות את המעלית ועוד כל מיני הוראות שמקטינות את סבל השכנים.
 
זה לא המקרה, המקרה הוא שנמכרה דירה

בבנין ובונה עושה בה שיפוצים, אך כנראה שבאמת אין מה לעשות אלא לסבול עד שהסיוט יגמר.

תודה לתגובתך.
 
שיפוץ

רוצה לחזור ולהדגיש שיש מה לעשות וזה ברמה של נוהל שיפוץ שמקבל תוקף בהחלטה של אסיפת בעלי הדירות.
 

נהורית1

New member
לא מבינה למה זה לא מעוגן בחוק.

פעם אסור היה לעשות שיפוצים בין 2-4 שאלו הן שעות המנוחה. בבוקר לא לפני השעה 6 ובערב לא אחרי השעה 6. אבל כיום מותר לעבוד מתי שרוצים וכמה שרוצים. מעלי עשו שיפוץ עד 10 בלילה. כשעליתי והערתי להם שזה בניגוד לחוק, הם אמנם הפסיקו, אבל למחרת זה שוב נמשך.
 
שיפוץ

אכן יש אי בהירות ובלבול בנושא, וחלק מהבלבול נובע דווקא מהוראות חוק בלתי אחידות:
למשל לגבי שיפוץ (מרעיש) בבית משותף ההגבלה היא בין השעות 20:00 ל- 7:00 בבוקר או בערב שבת וחג מ 17:00 עד ל-7:00 למחרת מוצאי החג או השבת.

לעומת זה אסור להרעיש (לא במסגרת שיפוץ) בין השעות 14.00 ל-16.00 ובין השעות 23.00 ל-07.00 . מה ההגיון? מדוע מותר לשפץ ולהרעיש בין 2 ל 4 בצהרים ואסור להפעיל מוזיקה רועשת באותן שעות? רעש אחד מותר ורעש אחר אסור! לא ברור.
לכן המלצתי על קביעת תקנון ביתי או נוהל.
והערה אחרונה למחשבה: יש טוענים שעדיף ששיפוץ יהיה רצוף ובלי הפסקות למרות הסבל וזאת כדי לקצר את תקופת השיפוץ.
 

נהורית1

New member
זה נקרא חוק עזר עירוני

אבל כנראה ביטלו את זה בכל מה שנוגע לשיפוצים.
 
התקשרתי למשטרה

בעבר לגבי הזמנים הידועים וכתובים בחוק של הערב - קבלתי את הרושם שאני יודעת מה החוק (וכמובן מתעניינת בו) יותר מהם.
 
החוק

תקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג-1992 סעיף 4:
לא יבצע אדם ולא ירשה לאחר לבצע עבודות תיקון, שיפוץ או בנייה הגורמות לרעש בבניין המשמש למגורים, ולא יתקין בו מיתקנים, בין השעות 20:00 ל-7:00 למחרת בימי חול, ובין השעות 17:00 בערבי ימי מנוחה ל-7:00 למחרת יום המנוחה.
 
עופר שלום,זה לא מה שביקשתי -את זה יש לכל גולש גוגל

מה שאין לי אלו התקנות על איסור ברעש בין 14:00-16:00
ככל שאני יודעת, מדובר בחוק ישן שב20 שנים האחרונות אם לא 30 כבר לא קיים יותר.
 
לא בדיוק חוק וגם לא חל על שיפוצים

סעיף 3 לתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג-1992 קובע כי אסור להקים "רעש בלתי סביר" בין השעות 14:00 -16:00, ומ-23:00 ועד 07:00 בבוקר. על-פי התקנה לא ישיר אדם, לא יצעק ו/או יפעיל כלי נגינה, מקלט רדיו או טלוויזיה, ולא יקים רעש באמצעות פטפון, רמקול, מגביר קול או מכשירי קול וכיו"ב בשעות אלה.


https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/251_014.htm
 
ההיגיון מהבחנה בין רעש לרעש

ההיגיון נגזר מהבחנה בין עבודה (שיפוץ) לבין תחביב או רעש למטרות חברתיות (רעש אחר).
 
יש עוד שינויים שדורשים היתר

דרוש היתר גם לצורך שינויים קונסטרוקטיביים כמו הסרת עמודים וקורות. לפעמים יש פתרונות הנדסיים שמאפשרים הזזת חלקים תומכים של הבניין בבטחה. אבל דרוש היתר.

חיבור שטחי שירות לשטח הדירה מצריך גם הוא היתר.

כדאי גם לדעת ששינויים שמשנים את פני הבניין כמו החלפת חלונות, התקנת מזגן, וכיו"ב דורשים בעיקרון היתר אבל זה חוק שכמעט שלא נאכף באף רשות מקומית.

כמובן סגירת מרפסות...
 
למעלה