התקנת קו ביוב חדש במקביל למשותף הישן

Raffael

New member
התקנת קו ביוב חדש במקביל למשותף הישן

שלום רב,
בבית משותף בעל 4 קומות ו 16 דירות, צינור ניקוז ביוב בכל פינה, ל-4 דירות.
בעל אחת הדירות בקומה הראשונה מאס בבעיות התכופות בצנרת (בת 50 בערך) והתקין צינור חדש שמנקז את הדירה שלו, עוקף את הבריכה הראשונה ומתחבר לשניה או לשלישית. לטענתו, הוא קיבל את הסכמת חלק מהדיירים וזיכה אותם בתמורה מסוימת. הצינור החדש מחובר במקביל לישן, כולל כניסה נוספת ברצפה.

לאחרונה בוצע שיפוץ בדירה בקומה 4. בשל מצב הצנרת המשותפת הישנה, המשפץ החליט להוריד קו ניקוז חדש לאורך הבנין והתחבר לצינור החדש שמנקז את קומה 1.

דייר קומה 1 טוען שהצינור החדש פרטי ושייך לו ושאין לדיירים רשות להתחבר אליו. דייר קומה 4 טוען שלא יתכן מצב שבו כל דייר יתקין צינור פרטי ושאין אפשרות למנוע מאחרים להתחבר לצינור החדש שהותקן. מי צודק?

תודה.
 
תחזוקה שוטפת

יתכן שהפתרון הוא לשפץ ולחדש את הצנרת הישנה נושנה, לחייב את כולם כולל את הדייר שהתקין לעצמו צנרת חדשה, ולדרוש את הסרתה של הצנרת שעשה.
 

Raffael

New member
תודה, אבל זה לא יקרה

הדיירים שמשתמשים בצינור הישן, לא יעשו כלום עד שהוא יקרוס שוב ואז יתקנו שוב תיקון טלאי מינימלי בעלות נמוכה ככל האפשר. יש בעיות חמורות יותר בבית המשותף שלא מטופלות.
האם אתה חושב שהדייר בקומה 1 יכול למנוע מאחרים התחברות לצינור שהתקין?
תודה.
 
צנרת משותפת

בנסיבות אלה אני לא מתפלא שכל דייר נוקט יוזמות פרטיות. ככל שהתחזוקה המשותפת היא ירודה יותר אז בעלי דירות בדלית ברירה עושים באופן עצמאי תיקונים והתקנות.
 
תחזוקה שוטפת

אני חוזר ואומר שבמצב הנוכחי של הזנחה - אין דין ואין דיין ואחת המסקנות היא שכל דייר יכול לדרוש או לסרב. בכאוס יש כאוס.
 
למעלה