נציגות הבניין.

יוסף691

New member
נציגות הבניין.

1. האם נציגות הבניין חייבת לקבל אישור הדיירים כדי להגיש תביעה למפקח על הבתים המשותפים כנגד דייר שאינו משלם מסי וועד?
2. האם הנציגות חייבת לכנס אספת דיירים ולדווח על התקשרות עם עו"ד לצורך התביעה, ולקבל את אישורם(ובאיזה רוב) על ההתקשרות וכן גם לגבי ההוצאה הכספית הכרוכה בהתקשרות?
3. האם הנציגות חייבת למסור לדיירים מהו גובה ההוצאה בהתקשורות עם עו"ד לצורך התביעה . כלומר מה גובה שכ"ט עו"ד והאם ישנן הוצאות נוספות כגון אגרה ועוד?

תודה.
 
תביעה בגין חוב דמי ועד

אין צורך באישור מראש. ניתן לדווח הכל בדיעבד. תביעת סרבן תשלום היא חלק אינטגרלי של ניהל קופת הבית וזו חובה למעשה של הנציגות לגבות חובות.
מה שאני ממליץ באופן כללי זה לידע באסיפת דיירים קרובה שהוגשה תביעה כך וכך וגם לקבוע נהלים ברורים אחידים ושיוויונייים, מתי תובעים בגין חוב כלומר אחרי כמה חודשים של חוב. האם פונים לפני כן באמצעות מכתב, וכד'. כמו כן ניתן לתבוע תביעה זו בלי עו"ד כי היא פשוטה למדי. את האגרה בסך כ 700 שח מעמיסים על הנתבע.
 

יוסף691

New member
נציגות הבניין - המשך

נעשתה התקשרות ע"י הנציגות עם עו"ד לשם הגשת התביעה.
האם על הנציגות חובה לדווח לדיירים על ההתקשרות שבוצעה, וכן מהו גובה שכ"ט עו"ד? או שהנציגות אינה חייבת לדווח על כך לדיירים.

תודה,
 
נציגות בית והגשת תביעה

כפי שציינתי נציגות אינה חייבת לקבל אישור מראש לשם הגשת תביעה נגד סרבן תשלום או התקשרות עם עורך דין לשם כך. מן הראוי שנציגות תדווח על כך, או באסיפת הדיירים או לפני כן, אם מדובר בארוע חריג או אם האסיפה רחוקה אם אם יש נוהג לדווח במייל או באופן שוטף על פעילות הוועד.
 
למעלה