חניה משותפת

ויקלוס

New member
חניה משותפת

שלום,
בבניין שלנו, שנבנה בשנות ה70 המאוחרות, 10 דירות ו10 חניות. אין תקנון בית משותף (הלך לאיבוד). גם אין לקבלן.
הקבלן הגדיר 2 מקומות חניה(מתחת לעמודים) כחניות בטאבו ונתן אותם לדירות בקומה 1. שאר הדירות חונות ב8 החניות הנותרות - חניה לכל דירה כאשר לכל דירה יש חניה מסומנת. אין מחסור בחניה לכל דירה יש חניה אחת. 8 החניות לא מוגדרות בטאבו.
לאחרונה הגיעו דיירים חדשים לקומה 1, והם חונים גם בחניה שלהם בטאבו וגם בחניה אחרת(כל פעם של דירה אחרת). הם טוענים שיש להם זכות הרי 8 החניות הם רכוש משותף ויש להם חלק ברכוש המשותף.
מצד שני - ההסדר הזה מיום הקמת הבניין, יתכן שהיה כתוב גם בתקנון הבית המשותף שאיננו(עם זאת, בתרשים הבית המשותף יש רק ציון מיקום חניות ללא שיוך). מה גם, שהבניין נבנה, התנאי לטופס 4 היה מספר חניות שווה למספר דירות (רואים זאת במסמכים בעירייה) . מזה אפשר אולי להניח שכל דירה צריכה לקבל חנייה, הלא-כן? הרי מה ההיגיון שדירה מסוימת תקבל 2 חניות ואחרת 0? אשמח לדעתך בסוגייה.
תודה
ויקלוס
 
חניות בבית משותף

תודה על הפניה
אני אתחיל בכך שיש לי בעיה עם הטיעון העובדתי שאתה מציין. אם הבית המשותף נרשם כבית משותף ונרשמו מספר חניות כחניות הצמודות לדירות מסויימות, אז קיים "תיק בית משותף" בטאבו וקיים גם "תקנון מוסכם", והוא לא הלך לאיבוד.
עליכם להזמין את תיק הבית המשותף מהטאבו ולבדוק קודם כל את המסמכים שבתיק.
ייתכן, ובשנות ה-70 היה מאוד מקובל - לא להצמיד חניות לכל הדירות של הבית וכך נוצר מצב שיש בחצר הבית מקום חניה לכל דירה אבל ללא רישום בטאבו.
יחד עם זאת, אם בעלי הדירות קבעו בינם לבין עצמם הסדר לפיו כל אחד חונה במקום מסויים וקבוע, הסדר זה מחייב אותם עצמם.
מתוקף הקביעה הזו, ובאין יכולת להגיע להבנות עם הרוכשים החדשים, יש לפנות בהליך תביעה למפקח, בכדי שיורה להם להמנע מלהחנות רכבים מעבר לחניה הצמודה להם.
בהצלחה
 

ויקלוס

New member
תודה על תשובתך

מסמכי טופס 4 נמצאים בעירייה, אך מסמכי הבית המשותף נמצאים בטאבו.
הזמנתי אותם מהטאבו ונאמר לי שאבד תקנון הבית המשותף.
&nbsp
הבעיה היא שיש 2 חניות צמודות בטאבו והשאר לא.
השאלה היא האם בעלי החניות הצמודות יכולים לחנות גם ברכוש המשותף, אם כן המשמעות היא שאין שלא תהיה לכל דירה חנייה (כי כיום לכל דירה חנייה אחת).
תודה
ויקלוס
 
חניה ברכוש המשותף

ויקולס שלום
לא ברור לי מה המשמעות של "התקנון אבד". לא נשמע לי הגיוני. פשוט תזמין את תיק הבית המשותף ותבדוק אותו בעצמך.
בכל מקרה, כפי שהסברתי בתשובתי הקודמת, אם יש הסדר בין בעלי הדירות שהם חונים את מכוניותיהם במקום קבוע לאורך השנים, יש הצדקה להגיש תביעה בפני המפקח כדי למנוע מבעלים שיש לו חניה, להשתלט על הרכוש המשותף ולפגוע באחרים.
 

ויקלוס

New member
הזמנתי...

הודיעו שהם מתנצלים אבל התקנון אבד, יש רק תרשים בית משותף.
בכל מקרה יש בעיה כי החניות המשותפות שייכות גם לבעלי החניות בטאבו, אז איך אפשר למנוע מהם לחנות שם?
 
המשך

ויקולס - הסבתרתי בתשובתי הראשונה.
זה לא חקוק בסלע אבל הגיוני להביא את הנושא להכרעת המפקח
 
למעלה