הקמת מחסום במתחם בתים משותפים

piti06

New member
הקמת מחסום במתחם בתים משותפים

היי,
אשמח לדעת מהו החוק לגבי התקנת שער חשמלי בכניסה לחנייה משותפת ל-3 בניינים.
במתחם בו אנו גרים יש 3 בניינים: הראשון אוכלס לפני מספר חודשים, אנחנו מתוכננים להתאכלס בדצמבר והשלישי באפריל 18.
ועד הבית של הבניין הראשון בחן מספר הצעות שלבסוף החליט על ההצעה הזוכה ועדכן אותי כאחראי הועד של בניין מספר 2 כי העלות משוערת תהיה ע"ס 88 ש"ח לדירה.
הנושא עלה בקרב דיירי בניין מספר 2 ודייר אחד החליט כי לא מקבל את העובדה שהבניין הראשון החליט לפני שהנושא עלה להצבעת רוב בקרב הבניין שלנו.
מהו החוק בנוגע למצב הזה? חשוב לציין שישנן חתימות של כל דיירי בניין מספר 2 על נציגות הועד ועל פרוטוקול בחירתו.
האם עצם מתן הרשות לייצג את הבניין לא מספק במצבים כאלה?
תודה
 
התקנת מחסום

שלום ותודה על השאלה,
ראשית - אין חוק הנוגע להתקנת מחסום בבית משותף.
ההוראה המחייבת היא שבעל דירה חייב לשאת בהוצאות הדרושות להחזקה וניהול הרכוש המשותף. כל השאר זו פרשנות שהתקבעה בפסיקת בתי המשפט השונים.
בבתים בהם קיימים מספר מבנים נפרדים, נהוג למנות "נציגות על" המורכבת מנציגי כל אחד מהבניינים אשר תפקידה לנהל את הרכוש המשותף לכלל הבניינים.
מתאור המקרה שאתה מציין, שניים מבין הבניינים עדיין לא אוכלסו - זהו מצב דימדומים בעייתי שקיים בכל בית משותף בתקופת האיכלוס הראשונה, כאשר דברים עדיין לא התגבשו עד תום ואין קביעה ברורה לגבי המועד המחייב שממנו והלאה ניתן להפעיל את חוק המקרקעין באופן ברור. בקיצור - אתם בתקופת הדמדומים.
ואחרי שאמרנו את כל זה (מבלבל לצערי), אם הרוב המכריע של בעלי הדירות בבנין שלכם, על אף שטרם אוכלס, מסכימים להוצאה, פשוט תשלמו אותה. אותו דייר המתנגד להוצאה, לא יוכל לקבל קוד כניסה או שלט לרכב כל עוד הוא לא משלם את חלקו. ואם תצטרכו להגיע אי פעם עם הנושא הזה לדיון בפני המפקח/ת, אני די משוכנעת שההגיון יכתיב גם את התוצאה.
בסופו של דבר מדובר בהחלטה הגיונית, במחיר סביר מאוד, בצורך אמיתי של בעלי הדירות בבניין שכבר התאכלס ואין שום סיבה סבירה להשאיר אותם במצב לא בטיחותי בגלל התנגדות לתשלום של 88 ש"ח.
בהצלחה
 

piti06

New member
התקנת מחסום

ראשית תודה על התגובה המהירה.
שנית, חשוב לי לציין שהדייר לא מתנגד על הסכום וציין כי מוכן לשלם סכומים הרבה יותר גבוהים כל עוד מדובר במשהו איכותי.
הטענה שלו היא כי "הוכתב" לנו לבחור בהצעה הספציפית מבניין מספר 1.
האם "נציגות העל" שציינת שתהיה מורכבת מיו"ר הועד של כל אחד מהבניינים מספקת לקבלת ההחלטה?
 
המשך

הטענה כי "הוכתב" איננה רלוונטית.. השאלה הרלוונטית היא אם ההצעה סבירה. אם בדקתם ומצאתם שההצעה סבירה, אין שום סיבה שלא לקבל אותה.
"נציגות על" המורכבת מנציג של כל אחד מהבניינים, מוסמכת לקבל החלטות בדבר ניהול הרכוש המשותף הכללי השייך לכל שלושת הבניינים.
בהצלחה
 

piti06

New member
חתימת הדיירים

תודה רבה.
באשר לחתימה הדיירים באמצעות המייל - נשלח פרוטוקול המפרט את שמות הדיירים שיהיו נציגי הועד וצוין כי בכך שכלל הדיירים מאשרים אותו, הם ממנים את הועד לנציגות לקבלת החלטות ובין היתר לפתיחת חשבון בנק.
על מנת שלא להטריח את כל הדיירים, הם נתבקשו להחזיר במייל חוזר שהם מאשרים את הפרוטוקול ואת שמם המלא כולל קומה ודירה.
הבנתי כי הנושא קביל אך אשמח לשמוע את דעתך.
תודה
 
חתימת דיירים

כל עוד אתה מחזיק בכל התשובות בפורמט שכל אחד מבעלי הדירות יכול לעיין בו כשיעלה הצורך - משמע, ספר פרוטוקולים של ועד הבית (וכנ"ל לועד הבית המרכזי), אני מניחה שאופן קבלת ההחלטות הוא תקף.
החוק קובע קבלת החלטות באסיפת דיירים אך העולם משתנה ומשתכלל, ולכן קבלת הסכמות בדרך של התכתבות דרך המייל היא דרך נאותה לקבלת החלטות. ובלבד כאמור, שיש דרך ברורה למעקב אחר השאלות שנשלחו לבעלי הדירות, התשובות שהתקבלו וריכוז כל המידע בספר ההחלטות של הנציגות.
בהצלחה
 
למעלה