משלוחי מנות

משלוחי מנות

יש לי 4 ילדים שיהיו בריאים, וכל אחד הביא הביתה משלוח מנות מפה עד ירושלים -ענק ומלא בכל טוב...יותר נכון בכל רע.
אני לא רוצה לתת לילדים שלי לאכול את הרעל הזה אבל זה בעייתי...הם ממררים בבכי.
האם יש למישהו רעיון איך להתמודד עם המצב?
 
איסור ממתקים על ילדים


בוקר טוב,
תרבות הממתקים היום היא בעייתית מאוד. מכיוון שמצד אחד איננו רוצים שילדינו יצרכו אתם כלל ומצד שני רובינו לא ממש חינכנו אותם לתרבות אכילה בלעדיהם כמו גם הלחץ החברתי וההימצאות שלהם בכל גן, חגיגה, יום הולדת או בילוי אחרי הצהריים אצל חברים....
מאוד חשוב להבין שברגע שהילד מביא את סלסלת משלוח המנות שלו מלאת הממתקים זה כבר השלב הסופי. היננו צריכים לגרום לו להבין את הבעייתיות שבזה עוד הרבה קודם.
כדאי לדבר עם הילדים כבר בגילאים הצעירים, 2-3 ולשטוח בפניהם את נזקי הממתקים, למשל, נזקי שיניים, כאבי בטן, יוג דוגמה שעובדת כמו קסם, לספר לילדות שאם הן רוצות שיער ארוך ויפה עדיף לאכול פירות וירקות כדי שהוא יגדל ויהיה בריא, לדבר על כך שיהיה להם כח אם יעדיפו את התחליפים הבריאים.
מאוד חשוב לא להכניס את הממתקים הביתה ביום יום על מנת שלא תהיה אופצייה בכלל לאכילה קבועה שלהם.
חשוב לחנך לצריכה מועטת של ממתקים כאשר גם בתוכם יש כאילו שנתעדף על אחרים. למשל אנו לא נעדיף חטיפים מלוחים עם שומני טראנס ואחוזי שומן גבוהים, ניתן לתת צ'יפ תפוחי עץ שרוכשים בחנויות או להכין לבד, צ'יפס בטטה בתנור אהוב מאוד על ילדים ועוד....
כאשר ביומיום ילד לומד לצרוך תחליפים בריאים כגון, עוגיות ביתיות, שוקולד מריר במקום חטיפי שוקולד, פירות כמובן ואפילו ירקות כחטיפים... לרב יהיה יותר קל לשכנע אותו לצרוך מעט מן המשלוח הלא בריא שהביא עימו מהגן/ בית הספר.
עוד אפשרות היא לתת לו לבחור במצב מיוחד זה 2-3 חטיפים מן המשלוח ( הבעייתיים פחות כגון בייגלה, אוזן המן...) שאותם הוא יאכל אחד ביום ואת השאר לתרום לאביונים שהרי זהו המנהג האמיתי של משלוחי המנות בפורים.
אשמח לשמוע תגובות נוספות..
 
אני חושב שפעם ב זה לא כזה נורא - לא כל יום פורים


כלומר הם קיבלו משלוחי מנות- הם כבר בבית- שיאכלו...מפעם אחת לא יקרה כלום.
העיקר שידעו שאת לא רוכשת עבורם דברים כאלה כי הם לא בריאים...כמוש אומרים - לא כל יום פורים
 

שלייטקס

New member
משלוחים בריאים

בכיתה של הבת שלי, המחנכת מעודדת מאוד מודעות לבריאות ולצריכה של מוצרי מזון בריאים וכך היה גם עם משלוחי המנות....היא חייבה את הילדים להכין משלוחי מנות בריאים - לשלב דגנים, שוקולד מריר ואף פירות וירקות.
בכל משלוח היה מותר לשים חטיף אחד לא בריא.
וכך היה. זה לגמרי עניין של חינוך אבל אי אפשר לנתק את עצמינו מהחברה...חשוב לחיות בחברה בריאה.
 

לי את9

New member
מתנות

היי.... אנחנו אספנו חלק מהמשלוחים הילדים בחרו מה הם רוצים לשמור כמובן בהגבלה למשל חטיף אחד או שניים ואת השאר אנחנו תורמים ומשמחים ילדים אחרים... ככה הילדים למדו גם על ערך הנתינה החלוקה וזכו לשמח אחרים. במידה ותהיו זקוקים אשמח לשיתוף הפעולה ולעשות מעשה טוב ולשמח אחרים.
 

לי את9

New member
משלוח

היי... אנחנו אספנו את חלק מהמשלוחים. הילדים בחרו מה הם רוצים לעצמם כמובן בהגבלה למשל חטיף או שניים מהמשלוח ואת השאר העברנו לילדים ולשמחת האחרים. ככה הילדים זכו גם לחלוק וללמוד על ערך הנתינה ולשמח אחרים. במידה ותהיו זקוקים לעזרה אשמח לשמח ולשיתוף הפעולה...
 
למעלה